Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke schoenen?

seens
Forum-lid

seens 27 feb 2008 14:56

Hoi allen,

ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe race schoenen en heb al verschillende type van Sidi geprobeert maar ben er niet echt overtuigd dat ze echt goed zitten. En hoewel dit moeilijk uit een berichtje te lezen valt wil ik graag jullie mening weten.
Mijn probleem is dat ik vrij brede voeten heb, ik zit op de rand van wat normaal gesproken in een Sidi schoenen zou moeten passen (opgemeten door Veltec). Maar waar ik tegenaan loop is dat maat 43 iets te klein is en maat 44 weer te groot. Ik heb dit ervaren met de Genius 5.1 /5.5 en zeta.
Weet iemand een oplossing? Misschien een ander merk of Mega uitvoering?

Groeten Seens

marz
Forum-lid

marz 27 feb 2008 15:53

Er zijn toch halve maten van Sidi?
Een ander merk welke breder is kan natuurlijk ook, Shimano.
Die hebben een bredere leest.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 27 feb 2008 17:43

Seens schreef:Hoi allen,

ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe race schoenen en heb al verschillende type van Sidi geprobeert maar ben er niet echt overtuigd dat ze echt goed zitten. En hoewel dit moeilijk uit een berichtje te lezen valt wil ik graag jullie mening weten.
Mijn probleem is dat ik vrij brede voeten heb, ik zit op de rand van wat normaal gesproken in een Sidi schoenen zou moeten passen (opgemeten door Veltec). Maar waar ik tegenaan loop is dat maat 43 iets te klein is en maat 44 weer te groot. Ik heb dit ervaren met de Genius 5.1 /5.5 en zeta.
Weet iemand een oplossing? Misschien een ander merk of Mega uitvoering?

Groeten Seens

Probeer eens Northwave schoenen, zijn breder dan Sidi. Ook leverbaar in halve maten.

seens
Forum-lid

seens 27 feb 2008 18:04

dream-plus schreef:
Probeer eens Northwave schoenen, zijn breder dan Sidi. Ook leverbaar in halve maten.

Heb ik al eers geprobeert (nl. de schoenen waarop Tom Boonen WK is geworden). Die zaten ook niet echt super. Misschien komt het ook doordat mijn linkervoet groter is dan mijn rechter. Kan dat kloppen?

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 27 feb 2008 19:09

MarZ schreef:Er zijn toch halve maten van Sidi?
Een ander merk welke breder is kan natuurlijk ook, Shimano.
Die hebben een bredere leest.

Volgens mij zijn Shimano nog smaller, ik heb zelf ook hele brede voeten,
fiets nu rond in "oude" Agu schoenen (die overigens ook breed zijn).
Binnenkort ga ik toch een Northwave model uitzoeken, zijn ook vrij breed.
Het is toch een kwestie van persoonlijk gevoel en smaak.
Daarom is het best moeilijk om via internet schoenen te kopen, of je moet precies dezelfde kopen.

Succes.
Bikers are not alone

svenbasso
Forum-lid

svenbasso 27 feb 2008 19:37

En de 'mega' maten van sommige modellen van sidi. Daarbij is de wreef wat hoger en misschien is dat de oplossing wel, maar dit zou je natuurlijk eerst moeten proberen!

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 27 feb 2008 20:40

Ik zit ook weer in het zoek-bankje. De specialized road comp zijn me net te smal. Met name de voor-voet in de breedte. Ze zaten verder kwa voetbed helemaal geweldig. Maar m'n voeten branden de schoen uit in de zomer en m'n tenen worden ijsklompjes in de winter. Sidi is echt voor mijn voeten extreem-smal. Die kan ik echt niet aan. Bij sidi hebben ze wel die brede Mega schoen. Geen zaak heeft ze hier echter op voorraad om eens te passen. Weet iemand hoe die zich verhoudt tov de specialized? Breder / smaller / andere opties?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 27 feb 2008 21:15

Het zoeken van de perfecte raceschoen is natuurlijk zeer moeilijk. Elke fabrikant gebruikt zijn eigen leest, heeft soms breedtematen, en soms halve maten, die dan weer niet bij elke winkel in het assortiment zitten. Daarbij komt nog dat iedereen een andere vorm heeft van voet. Het enige advies wat dus eigenlijk het juiste is, is passen, passen en nog eens passen. Dan helpt het als je in de buurt van een winkel woont, zoals Hopmans, dan valt er aardig wat te passen in één winkel. En dan heb je snel veel merken geprobeerd.
Veel succes verder met de zoektocht.

velo
Forum-lid
Contact

velo 27 feb 2008 21:32

Zoals de andere reacties al aangeven probeer die halve maten van sidi en/of de mega versie.

Verder is mijn ervaring dat dezelfde maat van sidi beter past naar mate je een duurdere schoen neemt hoe vreemd dat ook moge klinken.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sirbas
Forum-lid

sirbas 28 feb 2008 11:35

Was zelf ook op zoek naar wat bredere schoenen en ben uitgekomen op Lake CX165.
Geen spijt van. Moest wel anderhalve maat groter nemen dan normale schoenmaat.

seens
Forum-lid

seens 28 feb 2008 11:44

Ik heb dan misschien super aparte voeten want ik heb nu Gaerne. Die zijn in de breedte en lengte goed maar heb weer op mijn wreef ruimte. En ik heb sid's en northwave geporbeert en daar had ik ook problemen mee.
De northwave waren in de breedte niet goed en de Sidi's aan mijn linker raakte ik net de voorkant wanneer ik op mijn tenen stond (verder zaten ze erg lekker).

Maar ik las ook op het forum dat een beetje te klein in de lengte niet erg was. Terwijl de FM mij vertelde dat ik hier echt problemen mee ging krijgen. Weet iemand mij hier meer over te vertellen?

Plaats reactie