Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Red Bull verschil

m.dijkstra
Forum-lid

m.dijkstra 23 feb 2008 23:31

Kijk al een tijdje rond voor een nieuwe fiets, kwam ik terrecht bij red Bull. Nu vroeg ik mij af, wat is het verschil tussen de pro sl 3000 en de pro 3000.

Natuurlijk de afmontage is anders, maar ik bedoel echt het frame zelf. Ik krijg het idee dat het namelijk gewoon het zelfde frame is.

Trouwens nog een vraagje, na het opmeten van mijn binnenbeenlengte kwam ik op een frame van 62.5cm geven ze je dan een 61 frame of een 63. Dit vroeg ik me gewoon ff af.

groet Menno

ted038
Forum-lid

ted038 24 feb 2008 00:05

je krijgt waarschijnlijk als advies de 63 , echter mag je zelf beslissen. Let ook even op de lengte van de bovenbuis, in hoeverre dit overeenkomt met wat je gewend bent ....
(zadelpenkan je traploos instellen , bovenbuislengte slechte per hele cm te corrigeren met stuurpen-lengte endaardoor ook ander stuurkarakter ;) )

De pro is volgens de site de oude/vorige versie van de pro sl, ik mag toch aannemen dat dat klopt ??? zal wellicht niet veel verandert zijn, wellichts is de sl iets lichter/stijver ?
Maar als jij daardoor eeen mooie aanbieding met een Pro-frame kan kopen, mooi toch ?

marz
Forum-lid

marz 24 feb 2008 15:39

Klopt de Pro is de vorige versie van de Pro SL uit het vorige jaar.
Zijn alleen wat enkele heel kleine verschillen met de Huidige Pro SL.
Qua prijs zal de Pro wat aantrekkelijker zijn momenteel.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

jsparie
Forum-lid

jsparie 24 feb 2008 17:30

Tip denk je wat meer echt recreatief te gaan toeren kies dan de 63 (kun je iets meer recht op zitten) denk je toch echt fanatieker te gaan fietsen dan zal 61 waarschijnlijk beter passen (kun je sportiever zitten, wat meer voorover)

m.dijkstra
Forum-lid

m.dijkstra 25 feb 2008 16:20

Mensen bedankt, tussen de frame's zit dus heel weinig verschil. Ik ga morgen kijken bij redbull. Misschien iemand nog tips? Dat je die standaard wielen van redbull niet moet hebben weet ik al.

Groet Menno

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 feb 2008 16:40

Nou, ik heb die wielen wel, en ik vind ze prima. Zijn om te beginnen gewoon erg mooi, licht, en ze worden zelfs in crossfietsen gebruikt, dus ik zou al die kritiek maar met een stevige korrel zout nemen. Meestal komt die kritiek van mensen die minimaal 500 euro voor een setje wielen willen betalen, en ja, natuurlijk zit er op een zeker moment verschil in kwaliteit tussen een dure set, en die van Rose

marz
Forum-lid

marz 25 feb 2008 17:30

IDD de wielen van ROse is niets mis mee.
VOordeel is ook nog de garantie, zijn ze stuk vallen ze onder garantie.
En ik moet zeggen dat dit bij mij toen netjes is gegaan.
AL vind ik eerlijk gezegd de Eastons die ik nu heb wel wat stijver.
Maar goed om te touren, zeer zeker geen probleem.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

m.dijkstra
Forum-lid

m.dijkstra 27 feb 2008 23:08

OK, gister dus een pro 3000 gekocht met ultegra afmontage. Ik ben toch voor een paar mavic open pro wielen gegaan. I.v.m met mijn gewicht mocht ik de standaard wielen ook niet hebben trouwens. Nu nog 2.5 week wachten...............

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 29 feb 2008 23:27

Had Rose in het verleden niet een extra sterke versie van hun Xtreme racewielen speciaal voor 100+ kg fietsers ?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie