Wilier
Eindelijk de eerste (uitgebreidere) reviews van de Izoard:
http://cyclingnews.com/tech.php?id=tech ... r_izoard08
http://www.roadcyclinguk.com/news/article/mps/uan/3173
Nu nog een review in Fiets!
http://cyclingnews.com/tech.php?id=tech ... r_izoard08
http://www.roadcyclinguk.com/news/article/mps/uan/3173
Nu nog een review in Fiets!
-
- Forum-lid
Rubber schreef:de boef van parma schreef:Wilier Cento, frame size S.
Zo ongeveer de mooiste fiets die er op dit moment te koop is, ge-wel-dig! Inderdaad een sjieke kleurencombo. Heb je er nog meer foto's van boef?
Gr. Rubber
Met een beetje camera op een mobi zit je al aan de 1.5 mb. Maar we hebben wat:
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Is het bloed mooie zusje van de Izoard.
Om het af te leren:
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Mooi spul! Er zijn echter nogal wat discussies over de izoard versus de Mortirolo. Ik vind de Izoard erg mooi, maar niet als je 85 kg bent en 1.95m. De stijfheidsmetingen van Willier op de fiets site zijn wat gedateerd; weet iemand wat de Izoard en de Mortirolo doen qua stijfheid? Misschien moet ik als grote West European wel helemaal geen flashy Italiaan ambieeren...
Gr. Andreas
Gr. Andreas
Met sportieve groet,
Andreas
Andreas
andreas.van.dongen schreef:Mooi spul! Er zijn echter nogal wat discussies over de izoard versus de Mortirolo. Ik vind de Izoard erg mooi, maar niet als je 85 kg bent en 1.95m. De stijfheidsmetingen van Willier op de fiets site zijn wat gedateerd; weet iemand wat de Izoard en de Mortirolo doen qua stijfheid? Misschien moet ik als grote West European wel helemaal geen flashy Italiaan ambieeren...
Gr. Andreas
De stijfheidsmeting van de Mortirolo is van het 2007 model, wat identiek is aan het huidige 2008 model, en geeft hele mooie waarden weer:
Wiler Mortirolo - Maat M (53)
Gewicht Vork___________550
Gewicht Frame__________1275
Torsiestijfheid___________84,1
Vorkstijfheid____________66,7
Bracketstijfheid__________52,6
Het grote (technische) pluspunt van de Izoard is vooral de lichte (360gram) en sterke voorvork die tenmisnte ook een carbon vorkbuis heeft. Misschien dat dit volgend jaar ook op de Mortirolo te vinden is, aangezien de nieuwe La Triestina dit ook reeds heeft (maar dan iets zwaarder).
Uit eigen ervaring (1.90m/87kg) kan ik melden dat zo'n Italiaan best samen gaat met een grote "West-Europese lichaamsbouw".
Het gaat er vooral om wat je van de fiets verwacht. Wil je een "knal hard" exemplaar, dan kun je beter naar iets anders gaan kijken (Canyon bijvoorbeeld?).
De Mortirolo vind ik zelf bijvoorbeeld lekkerder rijden dan m'n Cannondale CAAD5 (Torsie=110Nm).
Het laatste half jaar rij ik dan ook nog eens met Campagnolo Neutrons i.p.v. de wat harder aanvoelende Fulcrum R3's.
Van de Izoard heb ik nog geen meetgegevens gevonden, maar om deze te kunnen vergelijken zou deze ook eigenlijk eerst door Fiets getest moeten worden (zelfde meetmethode).
Volgens Wilier zelf, zou de Izoard echter iets stijver moeten zijn.
Hopelijk kan ik binnen een maand uit eigen ervaring het verschil tussen de Mortirolo en de Izoard melden. Het Izoard frame is reeds binnen, maar heb nog geen tijd gehad om deze op te bouwen (ik heb nu, na m'n ooglaser behandeling, in principe tijd, maar helaas nog steeds niet alle onderdelen binnen :()
-
- Forum-lid
Hoi,
Ik overweeg een Mortirolo; bij Salden nu maar €1635 met Ultegra SL.
Heeft iemand ervaring met de stijfheid van de Mortirolo 2008? Ik heb nog geen metingen gevonden, maar met mijn 1.93m en 85 kg toch wel iets om over na te denken.
Iemand een idee?
Gr. Andreas
Ik overweeg een Mortirolo; bij Salden nu maar €1635 met Ultegra SL.
Heeft iemand ervaring met de stijfheid van de Mortirolo 2008? Ik heb nog geen metingen gevonden, maar met mijn 1.93m en 85 kg toch wel iets om over na te denken.
Iemand een idee?
Gr. Andreas
Met sportieve groet,
Andreas
Andreas
andreas.van.dongen schreef:Hoi,
Ik overweeg een Mortirolo; bij Salden nu maar 1635 met Ultegra SL.
Iemand een idee?
Gr. Andreas
Ben zelf wat groter en zwaarder (1,98/97kg) en heb best schik met mijn Mortirolo! Ik rij verschillende tochten in de Benelux en nooit een onzeker moment, ook niet bij 70/80 bergaf! Prijs is overigens wel wat beter dan wat ik er voor betaald heb! Zie geen reden om het niet te doen.
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Heb een week of 2 geleden ook een Wilier aangeschaft, een Izoard. Heb maar even zelf bepaald welke afmontage erop moest komen, en het resultaat was alsvolgt:
De bovenbuis loopt mooi door naar de achtervork..
nog even de specs:
frame: Wilier Izoard
groep: Campa Chorus
wielen: Fulcrum Racing 3
zadel: Selle San Marco Zoncolan
zadelpen: Deda Black Stick
stuur: Deda Newton
stuurpen: Deda Zero 100
bidonhouders: Elite Chiussi
banden: Michelin ProRace 3
Na een paar honderd kilometer kan ik al zeggen: ze rijdt als een zonnetje!
De bovenbuis loopt mooi door naar de achtervork..
nog even de specs:
frame: Wilier Izoard
groep: Campa Chorus
wielen: Fulcrum Racing 3
zadel: Selle San Marco Zoncolan
zadelpen: Deda Black Stick
stuur: Deda Newton
stuurpen: Deda Zero 100
bidonhouders: Elite Chiussi
banden: Michelin ProRace 3
Na een paar honderd kilometer kan ik al zeggen: ze rijdt als een zonnetje!
Lekkerrr! (al blijf ik strakke rechte buizen het mooist vinden, maar ja, wie ben ik...)
Heb ondertussen eens - uit louter nieuwsgierigheid - geïnformeerd bij Wilier, naar de (on)beschikbaarheid van het traditionele roodkoperen Wilier-kleurtje in hun huidige gamma: bleek dat hier de laatste jaren zo weinig vraag naar was, dat het absoluut niet meer lonend bleek, zodat ze - met spijt in het hart - definitief gestopt zijn met de productie van fietsen in dit mooie rosso ramato...
Zonde!
Heb ondertussen eens - uit louter nieuwsgierigheid - geïnformeerd bij Wilier, naar de (on)beschikbaarheid van het traditionele roodkoperen Wilier-kleurtje in hun huidige gamma: bleek dat hier de laatste jaren zo weinig vraag naar was, dat het absoluut niet meer lonend bleek, zodat ze - met spijt in het hart - definitief gestopt zijn met de productie van fietsen in dit mooie rosso ramato...
Zonde!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Dario schreef:Lekkerrr! (al blijf ik strakke rechte buizen het mooist vinden, maar ja, wie ben ik...)
Zonde!
Salve Dario, mio Cento is in rosso ramato....idd bijzondere kleur
@Kaj: flitsende bici en welcome to the club!
klimgeit
klimgeit