Wilier
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Amclassic-fan schreef:Ik mag toch hopen dat er op z'n minst nog 2 cm aan spacers onder de stuurpen gaat verdwijnen, anders heb je de fiets echt te klein gekocht.
De fiets is op de mm op maat gezet door middel van een fiets positiemeting door een specialist op dit gebied. Er is een redelijk aantal renners dat hier gebruik van maakt.
Hier zou dus niks meer aan veranderd hoevel worden .. Met andere woorden .. precies op maat!
Het kan natuurlijk altijd zijn, dat na verloop van tijd blijkt dat ik liever iets dieper zit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
otis83 schreef: [img=http://lh5.ggpht.com/_Ry1bb5uA-BQ/Swf4S ... LD8561.JPG]
[img=http://lh6.ggpht.com/_Ry1bb5uA-BQ/Swf4T ... LD8562.JPG]
Zo komt de kleur al een heel stuk beter tot z'n recht!
Wat het aantal spacers betreft, daarmee zit je toch wel een beetje op het max.
Niet vanwege 'hoe het er uit ziet', maar allereerst puur vanwege de veiligheid (de moderne lichtgewicht vorken zijn daar niet op berekend). Ook het rijgedrag zal er niet beter door worden (meer flex).
De Le Roi heeft in bepaalde maten nu eenmaal een redelijk lage balhoofdbuis (in mijn maat: XXL zelfs bijna een centimeter lager dan de Cento)
otis83 schreef: @ Alejandro .. mooie fiets die Cento! Hoe voldoen jou wielen? Ik ken het merk, maar helaas geen renners die er op rijden..
Die FFWD wielen bevallen goed; zien er goed uit, lekker stijf en die DT naven rollen erg fijn (ze zijn met 38mm natuurlijk nog niet erg aero).
Il Grasso schreef:In bestelling: Wilier Cento Uno frame in de kleur wit/carbon.
De fiets wordt afgemonteerd met Super Record (compact), Flite carbonio en Ritchey cockpit.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke wielen er onder komen maar veel kans worden dat Lightweights.
Het frame wordt in januari 2010 verwacht.
Update:
De keuze is inmiddels gemaakt en de wielen zijn inmiddels ook al binnen.
Het zijn Lightweight Obermayer 16/20 geworden.
Nu nog wat ander klein spul gaan regelen zoals een cadans sensor voor mijn Garmin en verder rustig wachten op de komst van het frame.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Sjax schreef:IEuw, dan klinkt een Ritchey cockpit toch een beetje sober!
Ritchey is inderdaad niet exotisch. De vorm van een Ritchey bevalt me heel goed en met minder dan 200 gram voor een 42 cm stuur is het zeker niet zwaar.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik overweeg de aanschaf van een Wilier Triestina en heb er één in de maat L gezien, ik heb al een balletje opgegooid bij de verkoper maar misschien kunnen jullie me ook alvast even helpen.
Is de maat L van Wilier geschikt voor iemand van 188 die volgens een bodyscan meting een klassieke maat van 59 nodig heeft en doorgaans op een Pinarello met maat 57 rondfietst?
edit :
Nog een andere vraag die me te binnen schiet, en even voor de zekerheid : Heeft de Wilier Triestina 2010 naast een carbon achtervork eigenlijk ook een carbon voorvork?
Is de maat L van Wilier geschikt voor iemand van 188 die volgens een bodyscan meting een klassieke maat van 59 nodig heeft en doorgaans op een Pinarello met maat 57 rondfietst?
edit :
Nog een andere vraag die me te binnen schiet, en even voor de zekerheid : Heeft de Wilier Triestina 2010 naast een carbon achtervork eigenlijk ook een carbon voorvork?
Bij deze een bedankje voor de passie en 'tips & tricks' betreffende de Wilier fietsen, een van de weinige merken die ik persoonlijk altijd prettig bekeek (opvallen zonder gif-goene of paarse-gele monsters..).
Terwijl ik de aanschaf van Giant TCR C0 overwoog (2007-Dura ace, mooi afgeprijsd), kreeg ik een helder moment en keek wat voor andere fiets mogelijk was voor dat geld, de enige die ik echt mooi vond was de Mortirolo (2009, ook flink afgeprijsd met Ultegra SL-Compact)
Zoals je kunt merken aan deze Reactie is het dus de Mortirolo geworden, en ik vind hem alleen maar mooier worden, maar ben nog blijer met het rijden, ik begrijp nu wat de termen strak en stijf betekenenin het fietsen.
Het is de zwart-witte uitvoering, het karretje kwam orgineel met Fulcrum 7 wielen die werden vervangen door een setje Shimano RS-80 die ik al in bezit had, iets waardoor er ook iets van de prijs afging waardoor die net zo duur werd als de eerder genoemde Giant.
Ik heb van schrik ook maar wat nieuwe kleding er bij gekocht om mezelf maar op een beetje niveau te brengen, nu nog nieuwe schoenen en dan wordt het zadel vervangen (waarschijnlijk een rode om die kleur een beetje terug te brengen)
Ik kijk ernaar uit om de heuvels in te gaan, tot nu toe heb ik er 3x mee gefietst en ben zowiezo 10% sneller als voorheen. Ik rij het meeste vlak maar er is een heuvel van 150m in het midden van het gebruikelijke rondje , het voelt berg af vast en strak, ik ben ervan onder de indruk en wil dan ook graag wat hoger.
@ *Pino*
Dit forum was vooral handig met de juiste framehoogte, ik zit ook opgescheept met 1.89m en de L (die ik eerst kon proberen) zat goed maar zodra ik op de pedalen stond zaten mijn knieen zowat in het stuur, en dat met 5cm aan spacers.
De L werd dus omgewisseld voor de XL, en die voelt weer zeer comfertabel aan, wel een kortere 'stem' (Stuurbeugel?) zodat ik mezelf niet teveel uitstrek (ik ben ook al bijna 40).
[img=http://img134.imageshack.us/img134/2195/img0328s.jpg]
Terwijl ik de aanschaf van Giant TCR C0 overwoog (2007-Dura ace, mooi afgeprijsd), kreeg ik een helder moment en keek wat voor andere fiets mogelijk was voor dat geld, de enige die ik echt mooi vond was de Mortirolo (2009, ook flink afgeprijsd met Ultegra SL-Compact)
Zoals je kunt merken aan deze Reactie is het dus de Mortirolo geworden, en ik vind hem alleen maar mooier worden, maar ben nog blijer met het rijden, ik begrijp nu wat de termen strak en stijf betekenenin het fietsen.
Het is de zwart-witte uitvoering, het karretje kwam orgineel met Fulcrum 7 wielen die werden vervangen door een setje Shimano RS-80 die ik al in bezit had, iets waardoor er ook iets van de prijs afging waardoor die net zo duur werd als de eerder genoemde Giant.
Ik heb van schrik ook maar wat nieuwe kleding er bij gekocht om mezelf maar op een beetje niveau te brengen, nu nog nieuwe schoenen en dan wordt het zadel vervangen (waarschijnlijk een rode om die kleur een beetje terug te brengen)
Ik kijk ernaar uit om de heuvels in te gaan, tot nu toe heb ik er 3x mee gefietst en ben zowiezo 10% sneller als voorheen. Ik rij het meeste vlak maar er is een heuvel van 150m in het midden van het gebruikelijke rondje , het voelt berg af vast en strak, ik ben ervan onder de indruk en wil dan ook graag wat hoger.
@ *Pino*
Dit forum was vooral handig met de juiste framehoogte, ik zit ook opgescheept met 1.89m en de L (die ik eerst kon proberen) zat goed maar zodra ik op de pedalen stond zaten mijn knieen zowat in het stuur, en dat met 5cm aan spacers.
De L werd dus omgewisseld voor de XL, en die voelt weer zeer comfertabel aan, wel een kortere 'stem' (Stuurbeugel?) zodat ik mezelf niet teveel uitstrek (ik ben ook al bijna 40).
[img=http://img134.imageshack.us/img134/2195/img0328s.jpg]
*Pino* schreef:Ik overweeg de aanschaf van een Wilier Triestina en heb er één in de maat L gezien, ik heb al een balletje opgegooid bij de verkoper maar misschien kunnen jullie me ook alvast even helpen.
Is de maat L van Wilier geschikt voor iemand van 188 die volgens een bodyscan meting een klassieke maat van 59 nodig heeft en doorgaans op een Pinarello met maat 57 rondfietst?
edit :
Nog een andere vraag die me te binnen schiet, en even voor de zekerheid : Heeft de Wilier Triestina 2010 naast een carbon achtervork eigenlijk ook een carbon voorvork?
Ik neem even aan dat je het model Triestina bedoeld (dat eigenlijk 'La Triestina' heet; Wilier Triestina is de volledige merknaam).
In dat geval lijkt mij een maat L nogal erg klein.
Een Pinarello 57 (FP2?) heeft zo te zien een bovenbuislengte van 57,5 en een balhoofdlengte van 18,5.
Een 'La Triestina' in maat L meet slechts 55,5 resp. 15,7.
Dat worden dus bijna 3cm aan extra spacers en een 2cm langere stuurpen!
Een maat XL komt al beter in de buurt (57 resp. 17,5).
Het model is overiges voorzien van een full carbon vork (incl. carbon vorkbuis dus)