Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

veltecblx
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 okt 2006 00:04

veltecblx 20 mar 2011 10:13

Enigszins verrast dat de eerste details over de Wilier 799 naar buiten gekomen zijn wij toch wel, maar om "gokwerk" te verkopen, de details

* de 799 wordt toegevoegd aan de range, dus boven de 101 SL / SLR
* 799 staat voor het gewicht, de huidige prototype wegen in maat M (gelakt en wel) rond de 750 gram
* Dit lage gewicht gaat door een nieuwe carbontechnieken niet ten koste van stijfheid en of rij eigenschappen
* Het frame heeft inderdaad een BB386 evo bracket, dit combineerd de voordelen van een presfit montage (zoals op de 101) met een 30 mm trapas, FSA maakt hiervoor een speciale crank. Gelukkig passen met een speciaal bracket ook standaardcranks op dit frame
* Balhoofdbuis is tapered

Verwacht wordt dat de eerste complete fietsen vanaf oktober beschikbaar zijn, losse frames zal later worden.
Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 25 mar 2011 14:02

Ik ga volgende week mijn Wilier Gran Turismo ophalen. Tot nu toe alleen een foto van Kurvenmeister gezien en nog niet zoveel ervaringen gelezen.
Zijn er Wilier Gran Turismo kenners die ervaringen willen delen?
Ik zal zodra ik mijn Italiaanse karretje binnen heb een foto plaatsen, kunnen anderen dan weer mooi commentaar opleveren.
Het wordt in ieder geval de volgende kleurstelling, afmontage zien jullie volgende week..
hansbrinksma

rubenj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:16

rubenj 29 mar 2011 01:13

hi hambri rij al een paar weken op mijn gran turismo rond.
Super fiets, lekker strak, lekker snel, alleen bij harde zij wind voel je die tegen de voorvork duwen.
welke wielen heb je erbij?
Ik de easton ea50, maar ben daar niet tevreden over.
biciclette da corsa italiane, pura passione

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 29 mar 2011 02:49

RubenJ schreef:Ik de easton ea50, maar ben daar niet tevreden over.


Is ook een beetje jammer vind ik. Je doet zo'n geweldige fiets echt tekort met zo'n setje wielen. Ik zou dan voor een iets minder frame gaan met een betere set wielen, maar ja dat is mijn mening. Heb zelf mede op advies van andere een Izoard model 2010 gekocht met Zonda wielen. Rijd super tot nu toe, moet nog even afwachten hoe ie zich houdt tijdens afdalingen.
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

rubenj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:16

rubenj 29 mar 2011 08:56

robiris schreef:
RubenJ schreef:Ik de easton ea50, maar ben daar niet tevreden over.


Is ook een beetje jammer vind ik. Je doet zo'n geweldige fiets echt tekort met zo'n setje wielen. Ik zou dan voor een iets minder frame gaan met een betere set wielen, maar ja dat is mijn mening. Heb zelf mede op advies van andere een Izoard model 2010 gekocht met Zonda wielen. Rijd super tot nu toe, moet nog even afwachten hoe ie zich houdt tijdens afdalingen.


suggestie voor betere wielen.
eisen:
- moet het gewicht van 95 kg aan kunnen.
- bandjes moeten redelijk eenvoudig te verwissellen zijn (rampo bij easton met conti's).
- mooie looks
- budgte 550 euro
biciclette da corsa italiane, pura passione

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 29 mar 2011 11:04

RubenJ schreef:
robiris schreef:
RubenJ schreef:Ik de easton ea50, maar ben daar niet tevreden over.


Is ook een beetje jammer vind ik. Je doet zo'n geweldige fiets echt tekort met zo'n setje wielen. Ik zou dan voor een iets minder frame gaan met een betere set wielen, maar ja dat is mijn mening. Heb zelf mede op advies van andere een Izoard model 2010 gekocht met Zonda wielen. Rijd super tot nu toe, moet nog even afwachten hoe ie zich houdt tijdens afdalingen.


suggestie voor betere wielen.
eisen:
- moet het gewicht van 95 kg aan kunnen.
- bandjes moeten redelijk eenvoudig te verwissellen zijn (rampo bij easton met conti's).
- mooie looks
- budgte 550 euro



Setje gebruikte mavic cosmis carbon wieltjes? Sterk, looks en binnen budget.

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 29 mar 2011 23:36

De wielen die ik er nu bij heb zijn Fulcrum Racing 5 evolution, ik weet het.. niet helemaal de juiste wielen bij dit frame, maar t volgende projectje zijn nieuwe wielen. Nog suggesties van zo rond de 500 a 600 euro?
Ik neem mijn wielen mee van mijn izoard, die komt niet terug van een herlakking in italie. Service van Salden is dat ik nu een Gran Turismo krijg aangeboden, onder garantie.
hansbrinksma

rubenj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:16

rubenj 30 mar 2011 00:50

hanbri schreef:De wielen die ik er nu bij heb zijn Fulcrum Racing 5 evolution, ik weet het.. niet helemaal de juiste wielen bij dit frame, maar t volgende projectje zijn nieuwe wielen. Nog suggesties van zo rond de 500 a 600 euro?
Ik neem mijn wielen mee van mijn izoard, die komt niet terug van een herlakking in italie. Service van Salden is dat ik nu een Gran Turismo krijg aangeboden, onder garantie.


Ik ga zelf de fulcrum racing 3 of de fulcrum racing 1 halen.
biciclette da corsa italiane, pura passione

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 30 mar 2011 14:36

Als het een wilier is staan zonda's of eurussen nu eenmaal beter:). En technisch gezien zijn de fulcrums de namaak van de campa's
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 30 mar 2011 22:31

hanbri schreef: Ik neem mijn wielen mee van mijn izoard, die komt niet terug van een herlakking in italie. Service van Salden is dat ik nu een Gran Turismo krijg aangeboden, onder garantie.


Waarom moest je Izoard herlakt worden?? Ik heb zelf nl ook pas een Izoard gekocht (wit/zilver) zijn er dingen waar ik extra op moet letten?

@the student,

Ja Zonda's staan idd heel mooi bij een Wilier
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 30 mar 2011 23:14

Robiris,
mijn izoard was een blauw-witte uit 2009. Ik had twee hele kleine blaasjes in de lak onder de zitbuis. Foto´s opgestuurd naar Salden en die boden mij aan het frame op te sturen naar de fabriek in Italie. Het frame zou met een week of 8 terug zijn, maar helaas, de herlakking schijnt mislukt en nu zou ik weer 2 maanden moeten wachten. Dat vonden ze wat te gek worden bij Salden en ik krijg nu de Gran Turismo aangeboden. Voor mij een goede oplossing, na 5 maanden heb ik eindelijk weer een Wilier in de garage (eerste dagen in de slaap- of woonkamer natuurlijk)! Morgen ga ik richting Limburg, heb er zin in!!!!

Over de wielen: als je Zonda's monteert moet je eigenlijk ook Campa monteren en geen Shimano Ultegra zoals ik heb. Fulcrums bevallen mij tot nu toe prima, heb de racing 7 gehad en nu de racing 5 evolution, misschien ga ik dan nu voor fulcrum racing 1 of zero....
hansbrinksma

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 31 mar 2011 03:50

hanbri schreef: Over de wielen: als je Zonda's monteert moet je eigenlijk ook Campa monteren en geen Shimano Ultegra zoals ik heb. Fulcrums bevallen mij tot nu toe prima, heb de racing 7 gehad en nu de racing 5 evolution, misschien ga ik dan nu voor fulcrum racing 1 of zero....


Zoals ik nu heb haha. Ik heb volledig Campa Chorus en Zonda wielen, en dedacciaci opbouw. Het enige is dat ik Shimano SPD pedalen heb (maar ja dat heb ik al eerder uitgelegd hier). Heb altijd met Shimano gereden en dat beviel goed, had altijd zoiets van ach wat een gelul dat er op een italiaanse fiets, campa moest zitten voor het gevoel maar nu ik het zelf heb.............tja toch geeft het een bepaald (onverklaarbaar) gevoel
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

Plaats reactie