Wilier
Even voor de goede orde, bevalt mij ook prima hoor, Shimano! Ik heb daarbij ook nog eens een triple. Dan is Shimano toch wel handig, aangezien Campa niet of nauwelijks triples heeft.
Ik hoop niet dat door deze opmerking de hele discussie over een triple weer losbarst, alhoewel, is ook altijd wel vermakelijk zo'n discussie! haha.
Voor mij is tot nu toe de triple ideaal, in NL gebruikt ik het kleinste blad niet, maar met Marmotte (2008), Les Trois Ballons (2009), 3x Mt Ventoux op 1 dag (2010) heb ik het kleinste blad toch wel nodig gehad.
Ik hoop niet dat door deze opmerking de hele discussie over een triple weer losbarst, alhoewel, is ook altijd wel vermakelijk zo'n discussie! haha.
Voor mij is tot nu toe de triple ideaal, in NL gebruikt ik het kleinste blad niet, maar met Marmotte (2008), Les Trois Ballons (2009), 3x Mt Ventoux op 1 dag (2010) heb ik het kleinste blad toch wel nodig gehad.
hansbrinksma
Gewoon niet druk maken over die onzinnige discussies dubbel of triple, Campagnolo of Shimano en lekker kopen wat je mooi vindt, wat jij het fijnste vindt en wat jouw budget toelaat.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Franklin schreef:Gewoon niet druk maken over die onzinnige discussies dubbel of triple, Campagnolo of Shimano en lekker kopen wat je mooi vindt, wat jij het fijnste vindt en wat jouw budget toelaat.
Zoist maar net!!! Laat het plezier voorop staan, want daar doen we het allemaal voor...toch?? Voorheen altijd naar volle tevredenheid Shimano gehad en idd ook een triple. Het gaat erom dat je bovenkomt en niet hoe, het is een makkelijk excuus om te zeggen als het niet lukt, ja maar jij hebt een triple. So what, moet ik een andere versnelling kiezen terwijl ik zonder niet boven kom. Is hetzelfde als na een tijdrit in de tour zeggen als je verloren hebt, ja maar hij heeft een grotere versnelling.
Het is en het blijft je eigen keus, ik heb nu voortaan een compact omdat Campa idd nauwelijks triple's heeft. Maar als je in de verzettentabel kijkt haal je met een voorblad van 34 met de juiste cassette keuze eenzelfde verzet als met een triple. Bij een triple heb je erg veel (bijna) overlappingen
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten
en hier is tie dan, mijn eigen Gran Turismo, vandaag een ritje gemaakt van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug met de auto, maar tis het allemaal wel waard geweest, wat een fantastische fiets zeg!!! nu nog even de stuurpen iets inkorten en gaan maar....
hopelijk vele mooie km´s.
Nu mag tie eerst een avondje en nachtje in de woonkamer staan...
hopelijk vele mooie km´s.
Nu mag tie eerst een avondje en nachtje in de woonkamer staan...
hansbrinksma
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12
hanbri schreef:en hier is tie dan, mijn eigen Gran Turismo, vandaag een ritje gemaakt van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug met de auto, maar tis het allemaal wel waard geweest, wat een fantastische fiets zeg!!! nu nog even de stuurpen iets inkorten en gaan maar....
hopelijk vele mooie km´s.
Nu mag tie eerst een avondje en nachtje in de woonkamer staan...
Dat van die slaapkamer snap ik helemaal en dat urenlange heen en weer rijden ook en juist daarom wil ik je verzoeken, voor je eigen bestwil, ga in hemelsnaam niet in de stuurpen zagen om deze in te korten; kort de vorkbuis in of koop een kortere stuurpen
tja, blijkt wel weer dat ik geen fietsenmaker ben, laat mij maar gewoon hard trappen! ik zag al op het forum dat mijn vorkbuis en niet mijn stuurpen moet worden ingekort. Morgen direct ff naar mijn eigen fm (helaas geen Wilier dealer)
hansbrinksma