Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 31 mar 2011 12:35

Even voor de goede orde, bevalt mij ook prima hoor, Shimano! Ik heb daarbij ook nog eens een triple. Dan is Shimano toch wel handig, aangezien Campa niet of nauwelijks triples heeft.
Ik hoop niet dat door deze opmerking de hele discussie over een triple weer losbarst, alhoewel, is ook altijd wel vermakelijk zo'n discussie! haha.
Voor mij is tot nu toe de triple ideaal, in NL gebruikt ik het kleinste blad niet, maar met Marmotte (2008), Les Trois Ballons (2009), 3x Mt Ventoux op 1 dag (2010) heb ik het kleinste blad toch wel nodig gehad.
hansbrinksma

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 31 mar 2011 12:46

Gewoon niet druk maken over die onzinnige discussies dubbel of triple, Campagnolo of Shimano en lekker kopen wat je mooi vindt, wat jij het fijnste vindt en wat jouw budget toelaat.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 31 mar 2011 15:25

Franklin schreef:Gewoon niet druk maken over die onzinnige discussies dubbel of triple, Campagnolo of Shimano en lekker kopen wat je mooi vindt, wat jij het fijnste vindt en wat jouw budget toelaat.


Zoist maar net!!! Laat het plezier voorop staan, want daar doen we het allemaal voor...toch?? Voorheen altijd naar volle tevredenheid Shimano gehad en idd ook een triple. Het gaat erom dat je bovenkomt en niet hoe, het is een makkelijk excuus om te zeggen als het niet lukt, ja maar jij hebt een triple. So what, moet ik een andere versnelling kiezen terwijl ik zonder niet boven kom. Is hetzelfde als na een tijdrit in de tour zeggen als je verloren hebt, ja maar hij heeft een grotere versnelling.
Het is en het blijft je eigen keus, ik heb nu voortaan een compact omdat Campa idd nauwelijks triple's heeft. Maar als je in de verzettentabel kijkt haal je met een voorblad van 34 met de juiste cassette keuze eenzelfde verzet als met een triple. Bij een triple heb je erg veel (bijna) overlappingen
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 31 mar 2011 22:53

en hier is tie dan, mijn eigen Gran Turismo, vandaag een ritje gemaakt van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug met de auto, maar tis het allemaal wel waard geweest, wat een fantastische fiets zeg!!! nu nog even de stuurpen iets inkorten en gaan maar....
hopelijk vele mooie km´s.
Nu mag tie eerst een avondje en nachtje in de woonkamer staan...
hansbrinksma

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 31 mar 2011 23:01

Mooi fietsje! Schreeuwt om een paar hoge velgen, dat wel.

alexwilier
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12

alexwilier 31 mar 2011 23:48

hanbri schreef:en hier is tie dan, mijn eigen Gran Turismo, vandaag een ritje gemaakt van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug met de auto, maar tis het allemaal wel waard geweest, wat een fantastische fiets zeg!!! nu nog even de stuurpen iets inkorten en gaan maar....
hopelijk vele mooie km´s.
Nu mag tie eerst een avondje en nachtje in de woonkamer staan...


Dat van die slaapkamer snap ik helemaal en dat urenlange heen en weer rijden ook en juist daarom wil ik je verzoeken, voor je eigen bestwil, ga in hemelsnaam niet in de stuurpen zagen om deze in te korten; kort de vorkbuis in of koop een kortere stuurpen ;)

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 31 mar 2011 23:49

ja ik weet t, maar met die wind in NL zijn hoge velgen toch ook niet alles? Bovendien is mijn budget voorlopig even weer aan de lage kant.
hansbrinksma

hanbri
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:47

hanbri 01 apr 2011 00:10

tja, blijkt wel weer dat ik geen fietsenmaker ben, laat mij maar gewoon hard trappen! ik zag al op het forum dat mijn vorkbuis en niet mijn stuurpen moet worden ingekort. Morgen direct ff naar mijn eigen fm (helaas geen Wilier dealer)
hansbrinksma

rubenj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:16

rubenj 01 apr 2011 01:35

mooie fiets Hanbri!!!
biciclette da corsa italiane, pura passione

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 01 apr 2011 02:42

Ja echt een mooie fiets Hanbri. Wens je veel mooie km toe
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 01 apr 2011 18:40

Als je net zo veel plezier van je fiets heb als ik het afgelopen jaar .
Ga je allen maar genieten, mooi karretje.
Gr JuWilier
Afbeelding

rubenj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:16

rubenj 07 apr 2011 22:18

mijn nieuwe fiest, de Wilier Gran Turismo.
Inmiddels 500 km gefiets en ben erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst.
biciclette da corsa italiane, pura passione

Plaats reactie