Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Polar cs600 of EDGE305 (Bundel)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 jul 2008 17:00

Foosho schreef:
havana schreef:...als ik een tocht wil maken naar een onbekend gebied dan neem ik wel een kaart mee.

Succes in Belgie dan ;)

De meeste tochten in België staan uitgepijld met geverfde pijlen op de weg, die kun je dus het hele jaar rijden. Voor de SRC en LiMO heb je natuurlijk gelijk. Ik zie het voordeel van zo'n GPS op zichzelf ook wel, alleen niet voor dagelijks gebruik.

timper
Forum-lid

timper 30 jul 2008 17:02

Ik zag gisteren in Diksmuide tijdens het natourcriterium Zabel rondrijden met die Garmin en dat zag er echt niet abnormaal groot uit. Maar het blijft inderdaad groter dan een polar. Het lijkt me ook kwetsbaarder te zijn bij een val, door de grootte en het hogere gewicht.

Die gps heb ik eerlijk gezegd ook niet veel nodig, maar lijkt me schitterend om daarmee bijv in de ardennen rond te hossen van helling naar helling; om dan achteraf alles op pc te kunnen 'bestuderen'. Het zou ook een goede motivatie zijn om eens ergens anders naar toe te rijden ipv altijd maar door mijn polders. :).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 jul 2008 17:05

Daarvoor hoef je echt geen Garmin te kopen, want in de Ardennen is ieder weekend in de zomer haast wel een mooie toertocht.

Vraagje aan de Garmin bezitters: kun je die GPS functie ook gewoon uitschakelen en zo ja hoe lang gaat dan een accu mee?

foosho
Forum-lid

foosho 30 jul 2008 17:19

havana schreef:..
De meeste tochten in België staan uitgepijld met geverfde pijlen op de weg, die kun je dus het hele jaar rijden...

Hmm.. dat wist ik niet, weet je een site voor die routes?

puppetshow
Forum-lid

puppetshow 30 jul 2008 17:34

GPS functie kan je uitzetten maar de accu gaat zeker 15 uur mee, dan kan het toch wel weer.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 jul 2008 17:36

Hier vind je overzicht van tochten in die regio.

De bekendste "pijlen" in die regio zijn Tilff-Bastogne-Tilff (137 of 237 km) en de Waalse Pijl (120, 160 of 210 km). Maar er staan er veel meer uitgepijld, de Ardennentrip (110 of 180 km) die ik afgelopen zondag reed staat bijvoorbeeld ook uitgepijld.

foosho
Forum-lid

foosho 30 jul 2008 17:42

Enorm bedankt!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 30 jul 2008 22:15

Het is niet een kwestie van wat je NODIG hebt? Nodig heb je alleen maar een oude fiets om te kunnen rijden en geen enkele computer. Wat je wil hebben is een andere zaak en dat is voor iedereen anders.
Afbeelding

henkman
Forum-lid

henkman 03 aug 2008 00:49

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Garmin Edge 305, net alles aan de fiets gemonteerd maar ik twijfel of de cadans sensor goed zit, heb de fiets opgehangen en de pedalen een tijdje rond laten gaan, hierna de edge aan de pc gehangen als ik dan in sporttracks bij cadans kijk komt er de tijd en 100% te staan...uiteraard geen afstand want niets gereden...staat hier automatisch 100% omdat er geen afstand is afgelegd??
Op de edge is het icoontje van de cadansmeter goed want er staat geen kruis doorheen ( volgens de gebruiksaanwijzing ontvangt ie dan data..) maar ik zie geen lampje knipperen wat zou moeten iedere keer dat de magneet langs de sensor komt.
Hopelijk is er iemand die mij de werking van de candansmeter bij de 305 een beetje kan uitleggen ben een groentje wat dat betreft...
Verder een prachtig apperaat en ik kan dan ook niet wachten om er morgen op uit te gaan!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 03 aug 2008 01:44

Volgens mij heb je de magneet op je crankstel niet goed staan, brand het lampje wel als het wiel ronddraait?
Controleer in ieder geval het volgende:
- Armpje moet aan de binnenkant zit en restknop/led moet aan de buitenkant zitten.
- Lijntje op magneet moet gelijk lopen met lijntje op de GSC10 sensor
- Draai de sensor op de achterbrug zodanig dat de Crank-Magneet minder dan 5mm van de sensor afzit.
- Draai daarna het armpje los aan de andere kant van de sensor en positioneer dit ook binnen 5 mm van de spaakmagneet.
- de ledjes branden alleen de eerste 60 seconden nadat je reset hebt gedrukt. (Groen voor wielsensor en rood voor crank sensor)
- Als je zeker weet dat beide ledjes branden laat dan de Edge opnieuw zoeken naar de cad sensor.
Zorg dat je het CAD veld aanzet in een van de Bike schermen, daarnaast moet de snelheid beginnen te lopen zodra je aan je achterwiel draait tijdens stilstand.

Als het nu niet werkt is er iets stuk of de batterij leeg.

Let trouwens op: op een of andere manier stopt Gamin de slechtste Cr2032 batterijen in de Cadans en HR sensor, die te krijgen zijn. Zowel bij mijn 305 en mijn nieuwe 705 waren al die orginele batterijen binnen een mum van tijd leeg terwijl ik met later gekochte batterijen meer als een jaar doe.
Afbeelding

henkman
Forum-lid

henkman 03 aug 2008 11:38

@ ericpeters: Bedankt voor de tips....vanochtend meteen het een en ander aangepast en even een minuutje rond gereden en alles werkt!
Zometeen er dus lekker op uit voor een mooie tochtje :)

Plaats reactie