Beste Forumleden,
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe mountainbike en ben een sportieve beginner (1,86m, 82 kilo). Ik zal voornamelijk in nederland in de bossen gaan fietsen en dacht daarom in eerste instantie aan een hardtail. Op dit moment twijfel ik tussen een aantal fietsen die op internet worden aangeboden. Het gaat hier onder andere om fietsen van fietssportief.nl (Xtrail pro6, js001, bold 5) en fietsen van Canyon.com (grand canyon 6.0, 7.0). Zijn dit aanraders of kan ik hier beter niet aan beginnen. Voor mij is onder andere ook belangrijk hoe de fietsen worden afgeleverd. Is alles in orde of moet ik nog veel zelf klussen. Ik vind het lastig om een keuze te maken. Wie helpt?
Internetfiets ja of nee? (Canyon, fietssportief)
-
- Forum-lid
In het laatste nummer stond de X-trail getest. Als je groot genoeg bent voor die fiets (dat was een beperking wegens klein aantal maten en lengte bovenbuis), als je geen belang hecht aan prestige dan kan je hem zeker vertrouwen want hij is van top tot teen uitgerust met merkcomponenten van hoog niveau.
Dat was de conclusie van de test. Voor dat geld vind je nauwelijks beter, misschien Copperhead III disc van Bulls.
Dat was de conclusie van de test. Voor dat geld vind je nauwelijks beter, misschien Copperhead III disc van Bulls.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
ijzeren briek,
Bedankt voor je reactie. Ik had het gelezen in Fiets. Het is een goed afgemonteerde fiets en ik ben groot genoeg. Ik twijfel nog aan het frame. De Canyon ziet er wat dat betreft (op het plaatje) beter uit. Maar ik hoor zo graag een paar ervaringsdeskundigen.
Bedankt voor je reactie. Ik had het gelezen in Fiets. Het is een goed afgemonteerde fiets en ik ben groot genoeg. Ik twijfel nog aan het frame. De Canyon ziet er wat dat betreft (op het plaatje) beter uit. Maar ik hoor zo graag een paar ervaringsdeskundigen.
Nob
-
- Forum-lid
Als je een fiets bij een goede fietsenmaker koopt dan zal hij je ook helpen als er probleempjes zijn met je fiets. Met kleine problemen wordt je meestal direct geholpen. Meestal rekenen ze daar niets voor. Dat kan je dus vergeten als je hem via internet koopt.
Een criterium moet dus zijn of je zelf je fiets kan en wil onderhouden (en of je ook het speciale gereedschap hebt). Als ik jouw verhaal lees dan heb ik niet het idee dat dat het geval is.
Een criterium moet dus zijn of je zelf je fiets kan en wil onderhouden (en of je ook het speciale gereedschap hebt). Als ik jouw verhaal lees dan heb ik niet het idee dat dat het geval is.
goed punt. Ik ben niet heel handig, maar heb ook niet het gevoel dat ik niets kan. Kleine herstellingen kan ik dus wel zelf. Mijn ervaring met mijn racefiets (vergt natuurlijk wel wat minder onderhoud) is, dat het meestal reuze mee valt. Echte reparaties breng ik natuurlijk gewoon naar de fietsenmaker
Nob
Het is de Xtrail pro geworden. Ben naar Limburg gereden en ben daar naar alle tevredenheid geholpen. Men nam echt de tijd voor me om al mijn vragen te beantwoorden. Maandag (2de paasdag) een ritje gereden en de fiets beviel prima. Ik ben tevreden met mijn keuze.
Groet Nob
Groet Nob
Nob