Probleem cadance CS200
-
- Forum-lid
Ik heb onlangs een speed sensor & cadance sensor gekocht voor op mijn 2de fiets te zetten. Nu werkt de cadance sensor niet... op mijn andere fiets staat het er hetzelfde op en daar werkt het wel. Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt.
-
- Forum-lid HC
Al eens geprobeerd om "droog" de sensor te testen. En dan wel met de unit vlak bij de sensor. Indien hij het dan wel doet betekend het dat je sensor te ver van de unit af zit, en die dus het signaal gewoon niet ontvangt. Kan een verschil van cm zijn, tussen wel en niet ontvangen. Of kan zijn dat er te veel materiaal tussen zit, werkt de ontvangst ook minder
-
- Forum-lid
Ik heb het zelfde mee gemaakt en de batterij van de nieuwe sensor was al leeg nog voor gebruik, gewoon terug geweest naar winkel en zonder probleem omgeruild.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
-
- Forum-lid
Heb precies hetselfde gehad. Weet niet wat het probleem was maar heb de sensor omgeruild en die deed het wel...
ik heb een jaar lang met een CS200 rondgereden en ik heb me voornamelijk geirriteerd aan het ding. Sensor en magneet moeten heel dicht bij elkaar zitten. Meer dan een milimeter ruimte is al reden om te gaan storen. Na een jaar was de batterij van de sensor al leeg. Batterijen vervangen kan niet (leuk van polar). Nieuwe sensor kost 30 euro. Ik heb mijn 30 euro besteed aan een fietscomputer met draad van cateye. Sindsdien heb ik geen gezuer meer met haperende tellers.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties. Het euvel is opgelost. Ik had de sensor op de liggende achtervork geplaatst (zoals bij mijn andere fiets). En ik heb hem eens verplaatst naar de schuine buis van het frame en nu doet ie het wel. Waarschijnlijk was het zoals scottwilko zegde, dat de sensor te ver van de unit stond.
-
- Forum-lid
- Contact
Ik gebruik sinds kort ook een cadance sensor als aanvulling op een speedsensor/ polar S720i.... als ik het horloge/ metertje rechts op het stuur monteer ontvangt het alleen de snelheid (heel soms een incorrecte trapfrequentie), als ik hem links om mijn pols draag, ontvangt alles wél goed.
Ik kan de cadance-sensor niet dichter bij de meter krijgen (zit nu al aan de schuine onderbuis frame) Maar die opstelling zou toch moeten werken...
Kan het met het carbon v/h frame te maken hebben?
Ik kan de cadance-sensor niet dichter bij de meter krijgen (zit nu al aan de schuine onderbuis frame) Maar die opstelling zou toch moeten werken...
Kan het met het carbon v/h frame te maken hebben?
*deleted*
(maar ik woon wèl op la Palma!)
(maar ik woon wèl op la Palma!)
-
- Forum-lid HC
Polar geeft zelf al aan dat het problemen kan geven, indien de zender en ontvanger aan verschillende zijden van de fiets zitten. wat zoveel betekend als de computer dient voor goede ontvangst: hetzij aan de linkerkant worden bevestigd, hetzij aan de stuurpen (dus in het midden.)