Dag allemaal, heb mijn Giant MCM gescheurd (althans, hij begint te scheuren) en ben nu een beetje aan het rondkijken naar iets nieuws.
Ik ben op zoek naar een echte racebak, geen frutsels, gewoon gaan met die banaan.
Het liefst lekker licht en met race geometrie. Ikzelf ben 1.90 en 85 kg. Ik heb geen flauw idee hoe de verschillende merken zijn, maar vond die Giant piekfijn rijden. Iemand tips of suggesties? Mag tweedehands zijn (dus ervaringen mbt levensduur etc zijn ook top), voor ca 1000-1500 euro. Heb nog een nieuwe XT groep 2008 liggen (die wou ik op die Giant zetten als upgrade...), dus oude groep is niet zo'n bezwaar.
Racebak: wat wie hoe?
Ik heb sinds september vorig jaar een Scott Scale 20. Voor mij een echte racebak Perfecte geometrie, lekker licht en stijf. Goede afmontage en super voorvork. Maar ja het zijn toch de benen die het moeten doen. Maar met zo'n fiets lijkt het wel of het allemaal wat makkelijker gaat. De Scott Scale kwam uit de test van het Duitse mountainbike wel als test sieger bij de hardtails