Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized carbon of Alu

speedrider
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48

speedrider 05 feb 2008 23:17

Ik rij nu op een alu/carbon allez uit 2006 maat 58.
Maar ik ga toch echt voor een 61 cm frame uitkijken. Met mijn 1.91 meter is een 58 cm frame net iets te klein. Ik twijfel nu of het de moeite waard is om een nieuw "Allez" alu/carbon frame te kopen van € 629,- of een Tarmac frame van € 1500,-. Het is nogal een prijsverschil!!

Ik fiets zo'n 3500 km per jaar op de renfiets en de "Allez" bevalt me erg goed. voor de rest ben ik echt een MTB-dier en de racer is enkel voor intensief te trainen in de zomer en om eens per jaar flink te knallen in de alpen en niet te vergeten de Mont Ventoux op te fietsen.

Is dit alles het verschil van zo'n € 850,- waard? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

heiko
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2007 11:35

heiko 07 feb 2008 09:56

je kan ook even aan je fietsenmaker vragen / beetje rondbellen of ze ergens nog een 2007 frame hebben liggen in je maat, dat zal ook weer wat schelen en de keuze wat makkelijker maken.

Voor de rest idd helemaal eigen keuze, heb je het er voor over of niet... Beter nu wat meer uitgeven dan over dik een jaar toch stiekem naar een carbonnen fiets overstappen (is mijn mening).

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 08 feb 2008 14:20

Met zo weinig kilometers zou ík gewoon de allez kopen een clubmaat heeft ook een allez en die is bij hem bedoeld als wedstrijd fiets.
Ik zou zeggen: Never change a winning team. Maar de keuze is aan jou. Je kunt (een beetje overbodig) ervaringen vragen aan davidtwc hier op het forum doormiddel van pm.

Groet,
Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 08 feb 2008 22:46

Hoi,
Ik heb met 2 verschillend alu allez's gereden en rijden zeer fijn. Heb er dit jaar al 1000 km mee gereden en nog geen problemen met het frame alleen gehad.
Je bedoelt van de Allez serie, de versie met carbon voor- en achtervoork. Het is volgens mij verstandiger dat je de Allez koopt en niet de Tarmac, maar dat ligt bij jezelf.
Succes met je keuze.

speedrider
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48

speedrider 09 feb 2008 00:14

Denk inderdaad dat het beter is een "allez" te blijven rijden. Ik ben ook echt heel tevreden over mijn huidige "Allez".
Bedankt voor de reacties.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 09 feb 2008 23:33

De Allez is duidelijk een "harder" frame dan een Tarmac. Alu is wat harder en vangt iets minder schokken op dan carbon. Beide zijn super fietsen en ik zou zeggen, ga er een keertje op proefrijden en gebruik in beide frames je huidige wielen. Die ken je waarschijnlijk goed en dan kun je echt een eerlijk vergelijk maken.
Vandaag zag ik Rings Goirle dat ze een tarmac hebben om op proef te rijden. Misschien kun je daar eens informeren.
Mocht je geen verschil merken, dan zou ik voor de goedkoopste gaan. Heb trouwens al aardig wat cat 2 rijders op Allez zien rijden. Niet voor het geld maar gewoon omdat ze die prettig direct vonden rijden. Blijft een kwestie van smaak. Ik ben voor een tarmac gegaan maar ben ook niet van plan er criteriums mee te rijden.

Succes,
Loeki Pro

speedrider
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48

speedrider 10 feb 2008 13:58

De keuze blijft lastig. Ik woon niet echt ver van Rings af, dus denk dat ik aankomende week eens ga kijken. Thanx.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 10 feb 2008 18:50

volgens mij hebben ze een witte tarmac in de winkel staan met "test-fiets" erop. Ik mocht de MTB die ik gisteren gekocht heb ook buiten uit proberen voor ik tot de koop over ging. Ik ben geholpen door Erwin, prima vent, rustig, vakkundig en niet het type verkoper dat je alles aan wilt smeren. Ik ben zoals je merkt erg te spreken over deze winkel.

Ben benieuwd naar jouw indruk.

Succes en plezier,
Loeki Pro

Plaats reactie