Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

AssurAce fiets verzekering

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 18 nov 2008 12:06

Ik heb hem inderdaad nodig gehad, maar ook mijn kleding en computer zijn toen vergoed.
Voor diefstal kan je hem niet verzekeren, moet je bij je inboedelverzekering navragen of dit er bij kan.
Maar daarvoor moet je info halen bij je verzekering.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

kingkong
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:06

kingkong 09 apr 2010 20:42

Helaas deze week ook mijn verzekering( Assurace) nodig gehad na een flinke valpartij.

Woensdag is er een expert gaan kijken naar de fiets ivm een hoog schade bedrag(€1300,-)
Wat ik nu gehoord heb is niet veel wel heeft de fm een rapport op gemaakt en dit besproken met de expert. Volgens de fm wil hij maar een gedeelte van de schade gaan vergoeden.
Een ergopower is gebroken en de ander is beschadigd en het krankstel heeft een zwaare klap gehad en moet m.i ook vervangen worden ook is deze beschadigd, voor een ergo power en het krankstel wil hij een vergoeding geven.

Nu is mijn vraag kan/ moet ik daar mee accord gan of heb ik ook nog inbreng in het vervangen van onderdelen.

Graar jullie ervaring/mening

P.S bij Assurace wisten ze tevertellen dat het nog wel een week of 2 kn duren voordat er iets bekend was
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

orangina
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2006 16:42

orangina 19 mei 2010 16:53

Ondertussen biedt Assurace sinds begin mei 2010 de fietsverzekering van de Europesche aan. In dit product is diefstal van een fiets, die binnen staat, ook verzekerd. De premie is hierdoor wel omhoog gegaan ten opzichte van de oude Assurace verzekering.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 23 mei 2010 22:20

orangina schreef:Ondertussen biedt Assurace sinds begin mei 2010 de fietsverzekering van de Europesche aan. In dit product is diefstal van een fiets, die binnen staat, ook verzekerd. De premie is hierdoor wel omhoog gegaan ten opzichte van de oude Assurace verzekering.


Volgens mij is een fiets die binnen staat altijd al verzekerd indien je ook al een inboedel verzekering hebt.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 mei 2010 22:22

Herera schreef:
orangina schreef:Ondertussen biedt Assurace sinds begin mei 2010 de fietsverzekering van de Europesche aan. In dit product is diefstal van een fiets, die binnen staat, ook verzekerd. De premie is hierdoor wel omhoog gegaan ten opzichte van de oude Assurace verzekering.


Volgens mij is een fiets die binnen staat altijd al verzekerd indien je ook al een inboedel verzekering hebt.


Hoi,

IK heb het bij mij verzekeraar nagevraagd (IAK) en voor fietsen binnen ben ik verzekerd en hoef niets extras te betalen. Valt idd onder mijn inboedelverzekering.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 24 mei 2010 11:58

lijkt mij ook wel de moeite waard om zoon verzekering af te sluiten.
maar kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is van per maand betalen of gelijk voor 3 jaar betalen?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 26 mei 2010 00:28

Op deze vraag zou ik ook graag het antwoord willen weten, ik wacht geduldig af.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

soloistcarbon
Forum-lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05

soloistcarbon 26 mei 2010 09:23

ik dacht dat je iets meer korting kreeg... voor mij ook al weer lang geleden.. staat dat nergens vermeld dan op de site of reclamefolder??
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 26 mei 2010 11:17

race-niek schreef:lijkt mij ook wel de moeite waard om zoon verzekering af te sluiten.
maar kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is van per maand betalen of gelijk voor 3 jaar betalen?


Als je per jaar betaald, betaal je uiteraard (omgerekend naar 3 jaar) iets meer.
Maar stel (je hoopt het niet natuurlijk): na 1 1/2 jaar is je fiets total los,dan betaal je minder! want de verzekering stopt dan terwijl als je voor 3 jaar betaald hebt, je geen geld terug krijgt....
Maar een ander voordeel is, is dat als je per jaar betaald, de verzekering ook langer dan 3 jaar kan laten lopen.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 26 mei 2010 12:18

Ook een punt van aandacht kan zijn: Hoeveel schrijft de verzekeraar per maand af, oftewel hoeveel minder wordt je fiets waard. Bij de verzekering van de NTFU schrijf je 1% per maand af. Bij total loss na 2 jaar krijg je dus de nieuwwaarde minus 24% minus je eigen risico terug.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 26 mei 2010 21:32

Dus wat is het advies ;NTFU of AssurAce verzekering?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 22:01

Ik heb vandaag bericht gekregen van de huidige verzekeraar AssurAce dat de verzekering wordt beëindigd en dat deze mogelijk opnieuw kan worden afgesloten bij de Europeesche. Ik ben zelf in het bezig van een Trek Madone 5.2 en ik heb de premie uitgerekend bij de Europeesche (via de website van AssurAce). Als je de voorwaarden voor wat betreft jaarlijkse opzegging gelijk wilt houden betekent dit in mijn situatie een premieverdubbeling (bijna 200% van mijn huidige premie). Wanneer het contract voor 3 jaar wordt afgesloten bedraagt de extra premie over de gehele looptijd € 81 meer ten opzichte van de huidige verzekering bij AssurAce.

Ik vind het werkelijk schandalig dat dit op deze manier kan, en heb dan ook opheldering gevraagd op grond van welke wettelijke bepaling deze overeenkomst zomaar kan worden opgezegd. Ik kan mijn niet voorstellen dat de consument in deze situatie niet beschermd wordt!

Plaats reactie