Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

AssurAce fiets verzekering

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2010 22:06

Hoi,

Eens even mijn post nakijken dan. Je bedoelt dus te zeggen daat Assurance ermee kapt en je had nog een lopende verzekering?

Hell no dat ik het opnieuw ga afsluiten. Premie is betaald dus dat sluizen ze maar zelf door. Kunnen ze dat niet 'intern doorsluizen' dan wil ik mijn nog resterende premie voor komend jaar terug.

Hetgeen jij zegt wat Assurance voorstelt kan volgens mij idd niet. Met wederzijds goedkeuren is die Polis afgesloten en ze kunnen je niet verplchten nu in ene meer te gaan betalen. Ik kijk de Polis eens na.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 22:11

De polisvoorwaarden zijn als volgt op dit punt;

Duur en einde van de verzekering (artikel 9)
De verzekering eindigt automatische;
a) bij totaal verlies van de fiets
b) 3 maanden na emigreren
c) op de in de polis genoemde einddatum (bij mij 8 augustus 2014)
d) bij het niet betalen van de premie

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 jun 2010 22:25

Wel even goed het bericht lezen. Is het niet gewoon zo dat je verzekering binnenkort wordt beëindigd simpelweg omdat hij afloopt? En dat ze verder melden dat Assurace inmiddels is overgenomen door Europeesche Verzekeringen en dat je daar eventueel je nieuwe verzekering kunt afsluiten? Dat die nieuwe verzekering duurder is kan heel goed want dan zit er ook dekking tegen diefstal in.

Ik ontving namelijk onlangs deze melding:

Uw fietsverzekering onder polisnummer XXXXXXXXXX bij AssurAce loopt af per XX-XX-XXXX. Om uw fiets nog langer te beschermen bieden wij u de mogelijkheid de verzekering te verlengen.

Overname door Europeesche Verzekeringen
Per mei 2010 is de fietsverzekering van AssurAce sterk verbeterd en is ook diefstaldekking opgenomen. Europeesche Verzekeringen heeft de fietsverzekering van AssurAce overgenomen en staat sinds mei 2010 garant voor een uitstekende fietsverzekering tegen een scherpe premie.
Onder dezelfde naam zetten wij de activiteiten voort en daarom vindt u op www.AssurAce.nl alle informatie terug.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2010 22:35

@Bottechia,

Ik lees het zoals het gepost werd en vandaar mijn verdere vragen. Jij weet het dus ook niet gezien je diverse vraagtekens.
Wellicht is de post van linkeloe dus niet compleet?

Quote linkeloe:

'Ik heb vandaag bericht gekregen van de huidige verzekeraar AssurAce dat de verzekering wordt beëindigd en dat deze mogelijk opnieuw kan worden afgesloten bij de Europeesche. Ik ben zelf in het bezig van een Trek Madone 5.2 en ik heb de premie uitgerekend bij de Europeesche (via de website van AssurAce). Als je de voorwaarden voor wat betreft jaarlijkse opzegging gelijk wilt houden betekent dit in mijn situatie een premieverdubbeling (bijna 200% van mijn huidige premie). Wanneer het contract voor 3 jaar wordt afgesloten bedraagt de extra premie over de gehele looptijd € 81 meer ten opzichte van de huidige verzekering bij AssurAce.

Ik vind het werkelijk schandalig dat dit op deze manier kan, en heb dan ook opheldering gevraagd op grond van welke wettelijke bepaling deze overeenkomst zomaar kan worden opgezegd. Ik kan mijn niet voorstellen dat de consument in deze situatie niet beschermd wordt!

Dus..........
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 22:37

Ik kreeg de volgende brief;

Momenteel heeft u een verzekering voor uw kostbare racefiets of mountainbike lopen bij AssurAce. Normaal gesproken wordt uw verzekering automatisch jaarlijks verlengd.

Per 1 mei heeft AssurAce het product overgedragen aan Europeesche Verzekeringen. Voor u als klant is de dekking uitgebreid, zo is o.a. diefstal na braak meeverzekerd en is er gedurende drie jaar nieuwwaardedekking. Door de overdracht kan de Europeesche uw verzekering niet automatisch verlegen. Via de website www.assurace.nl kunt u de verzekering verlengen, ook vindt u hier de polisvoorwaarden en voordelen.

Doet u niets dan vervalt uw verzekering per vervaldatum, zijnde 8.8.2010

- Hoezo KAN de Europeesche de verzekering niet automatisch verlengen?
- De premievervaldatum is inderdaad 8.8.2010, de polis eindigt echter op 8.8.2014 !!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 jun 2010 22:40

Ik reageerde op de melding van Linkeloe. Ik vraag me af of hij niet gewoon een vergelijkbaar bericht heeft gehad als dat wat ik heb ontvangen en dat hij het misschien niet helemaal goed heeft gelezen.

Oftewel, dat zijn verzekering 'gewoon' bijna afloopt en dat hij bij Assurace, dat inmiddels is overgenomen door de Europeesche, een nieuwe verzekering af kan sluiten tegen andere polisvoorwaarden én een ander tarief. Dan heb je dus gewoon gehad waar je recht op had. Het is volgens mij onbestaanbaar dat een verzekering zou worden beëindigd voordat de looptijd is verstreken. Dat zou alleen het geval zijn als een verzekeringsmaatschappij failliet zou zijn gegaan.

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 22:41

Er wordt aangegeven dat ik via www.assurace.nl de polis kan VERLENGEN. Afgezien dat ik deze mogelijkheid op hun site niet kan ontdekken (opnieuw afsluiten kan uiteraard wel), wil dit mijns inziens toch zeggen dat de polis door de Europeesche wordt overgenomen anders zou ik deze niet kunnen verlengen.......toch.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2010 22:42

linkeloe schreef:Ik kreeg de volgende brief;

Momenteel heeft u een verzekering voor uw kostbare racefiets of mountainbike lopen bij AssurAce. Normaal gesproken wordt uw verzekering automatisch jaarlijks verlengd.

Per 1 mei heeft AssurAce het product overgedragen aan Europeesche Verzekeringen. Voor u als klant is de dekking uitgebreid, zo is o.a. diefstal na braak meeverzekerd en is er gedurende drie jaar nieuwwaardedekking. Door de overdracht kan de Europeesche uw verzekering niet automatisch verlegen. Via de website http://www.assurace.nl kunt u de verzekering verlengen, ook vindt u hier de polisvoorwaarden en voordelen.

Doet u niets dan vervalt uw verzekering per vervaldatum, zijnde 8.8.2010

- Hoezo KAN de Europeesche de verzekering niet automatisch verlengen?
- De premievervaldatum is inderdaad 8.8.2010, de polis eindigt echter op 8.8.2014 !!


Hoi,

Ah, dat schijnt wat licht op de zaak. Lijkt me dat je gelijk hebt aangezien je Polis tot 8.8.2014 loopt hetgeen je met Assurance hebt afgesloten.
Ik begrijp dan alleen niet hoe ze bij 'verlenging' komen aangezien er niets te verlengen is!!

Ik zou ze morgen maar eens bellen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 09 jun 2010 22:44

Ik heb dezelfde brief als linkeloe ontvangen (met een andere vervaldatum).

Alleen heb ik 1 jaar verzekering afgesloten. Wel staat er in de brief dat ik deze via de site kan verlengen. Alleen kan ik nergens "Verlengen" op de site vinden.

Alleen een nieuwe verz. afsluiten.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 22:52

Ik heb zowel de firma Geerts als de Europeesche om opheldering gevraagd. Ben benieuwd naar hun reactie.

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 23:10

Voor de fietsers onder ons even de premies ter vergelijk;

Trek Madone 5.2, nieuwwaarde € 2.999

Premie (contract 5 jaar) bij AssurAce = € 80,73 per 12 maanden
Hierbij is de verzekering WEL jaarlijks opzegbaar.
- Bij totaalverlies (1% afschrijving per volledig verstreken maand)

Premie bij de Europeesche = € 325,48 voor 3 jaar (= € 108,50 exclusief financieringsnadeel uiteraard)
- inclusief "administratief" lidmaatschap KNWU, geeft geen recht op diensten van de KNWU maar is uitsluitend voor de 10% premiekorting ?!
- inclusief verzekering van de fiets bij diefstal na braak
- 3 jaar nieuwwaardedekking

Premie per maand bedraagt bij de Europeesche € 13,24 oftewel € 158,80 per jaar !!!
In deze situatie is de verzekering jaarlijks opzegbaar (dus vergelijkwaardig op dit punt met de "oude" AssurAce-polis)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 jun 2010 23:14

Diefstal na braak zit toch ook gewoon in je inboedelverzekering? Zo op het eerste gezicht is het voor mij niet interessanter geworden.

Al moet ik er bij zeggen dat ik sowieso al niet meer van plan was om te verlengen. Sinds ik met een fiets van 100 euro L'Eroica en Parijs-Roubaix heb gereden kijk ik toch wat anders tegen materiaal aan. :)

Plaats reactie