Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

AssurAce fiets verzekering

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 09 jun 2010 23:15

Sorry,

Dan moet ik uiteraard wel volledig zijn............

De eerder genoemde premie's van de Europeesche zijn INCLUSIEF 5% "Lentekorting". Nou maar hopen dat het snel zomer wordt........;-)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2010 23:20

Bottecchia schreef:Diefstal na braak zit toch ook gewoon in je inboedelverzekering? Zo op het eerste gezicht is het voor mij niet interessanter geworden.

Al moet ik er bij zeggen dat ik sowieso al niet meer van plan was om te verlengen. Sinds ik met een fiets van 100 euro L'Eroica en Parijs-Roubaix heb gereden kijk ik toch wat anders tegen materiaal aan. :)


Yeps, bij mij zit het bij de Inboedelverzekering. Ik woon in een appartement op drie hoog en die bakken staan altijd boven en niet beneden in de boxen.

Wat nu als je valt met je R3 en het frame raakt total loss? Ik ga voor 140 Euro per jaar geen risco lopen met mijn R3SL.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 jun 2010 23:28

Dan ben ik wel even zuur. Dat klopt.

Maar aan de andere kant. Geef mij een fiets van 100 euro en ik heb ook de grootste lol. Daarnaast heb ik het geluk dat ik in de positie zit dat ik meerdere fietsen heb staan. Het is dus niet zo dat ik niet meer kan fietsen als ik er één in twee stukken rij.

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 11 jun 2010 16:44

Het komt er op neer dat je na de vervaldatum dus een nieuwe polis dient af te sluiten bij de Europeesche tegen een veel hoger tarief.

Nu betaal ik €138 euro per jaar, dit wordt bij hun €325 euro!!
Dit voor een Pina Prince van €6900 euro.

En dat terwijl diefstal gewoon bij de inboedel zit dus betaal je dat eigenlijk voor nop bij de Europeesche.
Canyon Ultimate SLX

bels
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2009 21:07

bels 11 jun 2010 19:24

Sinds kort heb ik mijn fiets verzekerd bij DKPV en ik moet zeggen, top firma.
Zeker een aanrader voor de wedstrijdrenners want dit is één van de weinige fietsverzekeraars die ook alle schade tijdens wedstrijden dekt.
Misschien een alternatief voor Assurace nu deze opgeslagen zijn.
http://www.fietsverzekering.be/prijzen.asp

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 11 jun 2010 19:25

rvo033467 schreef:Nu betaal ik €138 euro per jaar, dit wordt bij hun €325 euro!!
Dit voor een Pina Prince van €6900 euro.


maar de 325 is toch voor 3 jaar of begrijp ik het niet goed

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 11 jun 2010 23:55

gerrit-1963 schreef:
rvo033467 schreef:Nu betaal ik €138 euro per jaar, dit wordt bij hun €325 euro!!
Dit voor een Pina Prince van €6900 euro.


maar de 325 is toch voor 3 jaar of begrijp ik het niet goed


Nee dit is per jaar.
Canyon Ultimate SLX

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 13 jun 2010 13:24

Dus nu dat ze bij Europeesche Verz. zitten toch beter de fiets verzekeren bij NTFU??
Of is de Europeesche Verz. goed genoeg??
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

kstoer
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 mei 2010 02:44
Locatie: Maastricht

kstoer 19 jun 2010 01:06

Hallo Allemaal,

Ook ik ben voor een nieuw te kopen fiets over een dergelijke verzekering na aan het denken. Ik heb geen "oude stijl" verzekering, dus daar kan ik niet direct over meepraten, maar volgens mij vergeten jullie 1 belangrijk verschil tussen de oude en de nieuwe verzekering! Er is bij de nieuwe verzekering de 1e 3 jaar GEEN afschrijving, de oude verzekering had een afschrijving van 1% per maand, dit betekent bij een fiets van 2500 euro na 3 jaar total loss een verschil van: 900 euro! Zelfde geldt ook voor diefstal na braak, een inboedelverzekering gaat uit van dagwaarde, deze verzekering de 1e 3 jaar van nieuwwaarde. Ik denk dus dat de premiestijging voor een gedeelte wel te rechtvaardigen is. of dit voor jullie ook geldt moeten jullie natuurlijk zelf bepalen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje ;)

Succes met beslissen!

Koen.

linkeloe
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2009 01:59

linkeloe 24 jun 2010 22:34

Nog steeds géén reactie op mijn e-mail noch van de firma Geerts noch van de Europeesche, zelfs géén ontvangstbevestiging! Kijk dat typeert nou echt de "goede" verzekeraar.....als er stront aan de knikker komt geven ze gewoon niet thuis. WAARDELOOS !!!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2553
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 18 aug 2010 15:31

Ik haak even aan bij deze discussie. Omdat ik net een moutainbike heb gekocht belde ik met Assurace (Geerts Assurantien) om deze bij te laten schrijven bij mijn huidige polis. Ik ben net verhuisd, ik heb die brief van hun nooit gehad waarin ze schrijven dat ze stoppen met deze verzekering. Voor mij dus een grote verrassing om te horen dat mijn dure Pina niet meer verzekerd is per 9-10 a.s. !!!

Je kunt via de site van Assurace niet verlengen bij de Europeesche. Via de link kom je wel op de site van deze firma, maar je sluit bij hen echt een heel nieuwe verzekering af. Er is ook geen voordeel als oude Assuraceklant. Je kunt dus net zo goed ergens anders je fiets laten verzekeren.

Geerts gaf aan mij aan dat ze stoppen omdat Assurace voor hen niet rendabel was. Vandaar waarschijnlijk ook dat de prijzen bij de Europeesche hoger zijn.

Ik ga in mijn postcodegebied met een dekkingswaarde van 2400 Euro 128 Euro betalen. Dat is 50 Euro meer dan bij Assurace, daar lig ik niet wakker van. Maar nu Assurace stopt is het wellicht aardig om alle verzekeraars weer eens te vergelijken, ik maar even een nieuw topic aan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 05 mar 2011 19:09

Ik ben benieuwd. Wordt er meer gekozen voor de 3 jarige verzekering of voor de doorlopende verzekering ?

Stel je doet 3 jarige verzekering. Kan je daarna weer verlengen voor bv. 2 jr (doorlopend) of bv. weer een nieuwe 3 jarige verzekering (maar dan op basis van de op dat moment geldende waarde) ?

Klopt het verder dat de ntfu verzekering (als ik voorwaarden goed begrip) alleen schade dekt ten gevolgen van een ongeval tijdes trainingsrittten/toertochten maar dus niet schade als ik bv met de fiets ten val kom door eigen schuld ?

Alvast bedankt voor jullie reaktie.
Cannondale Synapse Ultegra

Plaats reactie