Het Shimano Service Center concept is in 2007 geheel vernieuwd. Inmiddels zijn alle Shimano Service Centers in de Benelux voorzien van het nieuwe concept.

Het Shimano Service Center concept bestaat al ruim tien jaar. Meer dan 850 dealers in Europa, waarvan 81 in de Benelux, maken deel uit van dit concept. Het concept is gebaseerd op een nette presentatie en een brede beschikbaarheid van Shimano onderdelen bij de fietsenwinkel.
Voor 2007 is het Shimano Service Center concept volledig opnieuw ontworpen en uitgebreid. Nieuw voor de tweewielerbranche is de introductie van Narrow Casting in de winkelpresentatie. Met Narrow Casting kan Shimano via het internet een boodschap versturen naar diverse tv schermen welke in de winkels aanwezig zijn. Dit biedt Shimano de mogelijkheid biedt om de laatste actuele introducties, aanbiedingen en algemene informatie in de winkels te hebben. Groot voordeel hierbij is dat de informatie, welke op het scherm te zien is, centraal aangestuurd wordt en dus altijd actueel is. 

Daarnaast zijn aan het nieuwe Shimano Service Center concept nieuwe winkel-units toegevoegd. Een belangrijke kenmerk in al deze displays is een interactieve component waarbij de consumenten iets moeten doen om de informatie te horen of zien. Naast de winkelpresentatie-units, maakt ook een nieuwe werkplaatskast onderdeel uit van het complete concept. Deze kast is gevuld met de meest gebruikte spare parts uit het Shimano assortiment, om consumenten te kunnen helpen zonder enige vertraging.

Naast het Shimano Service Center Concept heeft Shimano ook het Official Shimano Point concept vernieuwd. Duizenden dealers in Europa maken deel uit van dit concept, waarvan ruim 600 in de Benelux. Het vernieuwde Official Shimano Point concept bestaat uit vier pijlers:
– Narrow Casting, net als bij de Shimano Service Centers
– Shimano bikefitting.com, een revolutionair fietsmeetsysteem genaamd www.shimanobikefitting.com. Met behulp van dit meetsysteem kan de consument op een snelle, klantvriendelijke en comfortabele wijze, zonder ingewikkelde metingen, de juiste fietsmaat en afstelling van de fiets geadviseerd worden.
– Help de consument snel weer op weg. Naast de winkel heeft Shimano ook de werkplaats onder handen genomen
– Winkelopstellingen. Iedere winkel is anders is, daarom zijn er verschillende winkelpresentatie units van Shimano en PRO ontwikkeld.


Waar vind je Shimano Service Centers? kijk op www.shimano-benelux.com