Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe fiets.......wat is de beste keuze !

theo.nl
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 dec 2007 14:35

theo.nl 13 jan 2008 01:39

Na jarenlang te hebben hardgelopen , en vele halve marathons te hebben gedaan ben ik vanwege een knieprobleem gedwongen over te stappen naar een minder (knie)belastende sport.
Fanatiek gaan fietsen als duursporter op een racefiets of MTB hoeft geen probleem te zijn voor de knie op termijn volgens Orthopeed en Fysio.

Ik heb al een MTB aangeschaft (Santos) en wil er ook nog graag een racefiets bij hebben voor het aankomende zomerseizoen.
Ik hoop dat jullie als ervaren bikers mij kunnen helpen de juiste keus te maken voor mijn nieuwe racefiets.

Ik ben voor fietser nu wel redelijk zwaar (95kg), en daar fiets ik nog wel wat kilo's vanaf en ben 1,88m lang en wil een goede en sterke fiets waar lang plezier van ga hebben.

Ik wil hem gaan gebruiken voor alle traingen met als doel de langere toeritten etc. en wil hem ook gaan gebruiken in de bergen.

...misschien ooit nog eens de Marmotte :-)

Aan de hand van mijn budget en wensen heb ik nu een lijstje met fietsen waaruit ik mijn keus wil gaan bepalen.

Wat zeker is dat ik minimaal een Ultegragroep wil hebben en als wielen kies handgemaakte Mavic CPX33 ,...lekker stevig.

De fietsen die op mijn lijstje staan zijn:

Ridley Orion
Stevens SCF2
Eddy Merckx LXM
Pinarello FP2
Santos SRR02, SRR03, SRR03 Carb..deze zijn helemaal zelf samen te stellen.
Jan Janssen Sonic (editted 14-01-08)

De Canyon Ultimate AL 9.0 stond ook op mijn lijstje, maar heeft een te lange levertijd en is een echte internetfiets, koop hem liever bij een dealer.

De andere droomfiets welke ik helemaal weg van was is de Stevens SLC SL die in een superaanbieding met Ultegra en Easton Circuits voor €2299,- te verkrijgen was, maar die is van zeer dun carbon en dus te slap voor mijn gewicht volgens de dealers en kenners en ook bevestigd door Stevens zelf (email).


Mijn favoriet is nu qua looks is absoluut de Pinarello, maar mijn verstand zegt voor een van de degelijke Santosen te gaan.

Wat denken jullie als "Fietsers"....wat het beste zou zijn voor mij ?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2008 11:05

Value 4 money pakte ik de Stevens. Santos is te duur vind ik en zijn op racegebied bij lange niet zo goed als op ATB gebied.
Stevens maakt mooie frames met een keurige afmontage voor een nette prijs.
Less is bore

yenssen
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 jul 2004 14:29

yenssen 13 jan 2008 11:19

Als Stevens zelf al zegt dat ze een persoon van 95 kg te zwaar vinden voor hun fietsen, dan lijken mij die fietsen nogal goedkope en kwetsbare dingen. Normaal gesproken zou dat gewicht geen probleem moeten zijn is mijn mening. Maar buiten dat, ik vindt Stevens fietsen ook niet mooi en slecht afgewerkt. Ridley zou ik ook niet kiezen, daar heb ik ook geen goede ervaringen mee en die frames zijn een stuk zwaarder dan de bijvoorbeeld een Canyon / Stevens / Red Bull ...
Eddy Merckx heb ik geen ervaring mee, sommige vind ik er mooi uit zien, andere weer niet. Ik denk dat je bij EM minder waar voor je geld krijgt?
Pinarello zijn zekers mooie fietsen om te zien, maar je zegt het zelf al, niet erg degelijk, je betaald voor het 'merk'. Beter zijn ze zeker niet.
Blijft over de Santos. Santos maakt erg goeie mtb's, racers weet ik niet, je zou er een proefrit op moeten kunnen maken bij de FM?
Heb nog wel een andere suggestie: Red Bull. Er is geen enkel ander merk dat zoveel kwaliteit voor je budget bied! Allerlei combinaties zijn mogelijk, voor ieder budget. En de frames komen in alle testen als beste uit de bus.

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 13 jan 2008 11:41

misschien ook eens kijken naar een cube agree GTC.
Deze fiets is zeker geschikt voor een persoon van 95 kg.
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

theo.nl
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 dec 2007 14:35

theo.nl 13 jan 2008 12:18

Yenssen schreef:Als Stevens zelf al zegt dat ze een persoon van 95 kg te zwaar vinden voor hun fietsen, dan lijken mij die fietsen nogal goedkope en kwetsbare dingen. Normaal gesproken zou dat gewicht geen probleem moeten zijn is mijn mening.


Ik moet dit even toelichten......Mijn vraag aan Stevens was wat de beste keuze zou zijn voor mij de SLC SL of de SFC2 met mijn gewicht, dit was hun antwoord.

zie Mail:

für einen fast 100kg Fahrer ist der SCF 2 sicher die bessere Wahl - der SLC ist zwar stabil genug, aber der SCF 2 bietet bessere Steifigkeitswerte.
Bei unseren Alu- Rahmen verhält es sich ähnlich - der Leichtrahmen "Vuelta" wäre auch nicht die bestmögliche Wahl.

Zugelassen sind alle Stevens Rennrahmen für ein max. Gesamtgewicht von 115kg. - Stabilitätsprobleme gibt es auch bei den Leichtrahmen nicht

Mit freundlichen Grüßen

Stevens Vertriebs GmbH
Asbrookdamm 35
22115 Hamburg
tel.: 040 71 60 70 0
fax.: 040 46 53 14
info@stevensbikes.de
http://www.stevensbikes.de


Voorzover bedankt voor jullie reactie's, ik hoop nog veel meer te lezen ;-)

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 13 jan 2008 12:50

Hallo,

Ik ben zelf 92kg en heb een paar maanden geleden de Carbon SL3000 bij Rose in Bocholt gekocht.
Ik wilde eerst de Carbon Pro kopen maar die raden hun me af ivm mijn gewicht, ze raden de Carbon SL aan.
Deze bevalt me prima en je wordt daar zeer goed behandelt, helemaal opgemeten en de levertijd toen was ongeveeer 3 weken.

Fiets bevalt prima.

theo.nl
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 dec 2007 14:35

theo.nl 18 jan 2008 15:11

Zojuist een nieuwe fiets aangeschaft,...en verassend een kompleet andere als dat in mijn lijstje stond.

Eerst nog bijna een Cannondale Six13, maar uiteindelijk voor een Koga Miyata gekozen de Roadracer met Ultegra SL Triple, Look KeO carbon pedalen gratis erbij en het hele Flightdeck gebeuren erbij voor een scherpe prijs.

Prachtige fiets, helemaal mijn smaak, en een goed merk, misschien niet zozeer de mooiste die voldoet aan de Italiaanse looks en trends van dit moment in wielerland, maar voor mij nu de 1e keus !

Toch een volledig carbon frame en net geen 8kg,...niet slecht.,...maar ja misschien minder belangrijk als wat zwaardere rijder.

Mijn eerste racefiets in 1982 was ook een KOGA,...misschien ook nog een emotionele keuze . ;)

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 18 jan 2008 15:27

Gefeliciteerd theo! Veel rijplezier! En zoals gewoonlijk verwachten wij natuurlijlk wel een foto.
Groet,
Mike

pedaalriddergeert
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06

pedaalriddergeert 28 jan 2008 21:29

theo.nl schreef:Zojuist een nieuwe fiets aangeschaft,...en verassend een kompleet andere als dat in mijn lijstje stond.

Eerst nog bijna een Cannondale Six13, maar uiteindelijk voor een Koga Miyata gekozen de Roadracer met Ultegra SL Triple, Look KeO carbon pedalen gratis erbij en het hele Flightdeck gebeuren erbij voor een scherpe prijs.

Prachtige fiets, helemaal mijn smaak, en een goed merk, misschien niet zozeer de mooiste die voldoet aan de Italiaanse looks en trends van dit moment in wielerland, maar voor mij nu de 1e keus !

Toch een volledig carbon frame en net geen 8kg,...niet slecht.,...maar ja misschien minder belangrijk als wat zwaardere rijder.

Mijn eerste racefiets in 1982 was ook een KOGA,...misschien ook nog een emotionele keuze . ;)


En bevalt de Koga?

Heb zelf ook een Koga (Full Pro Scandium). Superstrakke fiets. Toevallig ook rond de 90 kg zwaar en wens enige kilo's minder, maar daar wordt aan gewerkt.
:p

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 28 jan 2008 21:36

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets, ik had hiervoor een Roadwinner.
Handig dat je een flightdeck hebt kunnen regelen, verder zijn de andere genoemden onderdelen ook goed!

theo.nl
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 dec 2007 14:35

theo.nl 29 jan 2008 23:41

mike biker schreef:Gefeliciteerd theo! Veel rijplezier! En zoals gewoonlijk verwachten wij natuurlijlk wel een foto.


Ik krijg hem in wk 7 als het goed is,hij was niet voorradig bij KOGA ik had toch echt een 62cm frame nodig, hij is namelijk vrij klein van bovenbuis, normaal een 59/60 cm nodig.

Als ik hem heb zal ik een piccie posten !
Pedaalridder Geert schreef:

En bevalt de Koga?

Heb zelf ook een Koga (Full Pro Scandium). Superstrakke fiets. Toevallig ook rond de 90 kg zwaar en wens enige kilo's minder, maar daar wordt aan gewerkt.
:p


zie boven,...wk7 komt ie.

Deze week al wel mijn MTB opgehaald ,..Santos SCC02 Firmtech


...keep you posted.

Plaats reactie