piste of cyclocross
-
- Forum-lid
hoi,
Als je wegrenner bent zou je dan beter cyclocrossen of op de piste rijden of allebei doen in de winter
Als je wegrenner bent zou je dan beter cyclocrossen of op de piste rijden of allebei doen in de winter
Dat hangt er denk ik vanaf wat je wilt trainen.
- de baan is ideaal om snelheid te trainen.
- cylco crossen is veel zwaarder waardoor je meer op kracht traint.
Door beide zal je uithoudingsvermogen beter worden en je traint bij beide ook je techniek. Het zijn eigenlijk precies twee tegenpolen het hangt er daarom vanaf waarin je nu tekort komt.
- de baan is ideaal om snelheid te trainen.
- cylco crossen is veel zwaarder waardoor je meer op kracht traint.
Door beide zal je uithoudingsvermogen beter worden en je traint bij beide ook je techniek. Het zijn eigenlijk precies twee tegenpolen het hangt er daarom vanaf waarin je nu tekort komt.
-
- Forum-lid
kracht kun je toch ook trainen in de fitness
en souplesse en snelheid komen na een paar trainingswedstrijdjes wel weer. Op de baan kun je ook goed trainen als het buiten regent en donker is. Op de crossfiets kun je natuurlijk 10x beter aan je duurvermogen werken, wat wel zo belangrijk is in de winter. Uurtje heen, toertochtje van 2 uur en weer terug, vind ik zelf ideaal om te doen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="crosscoureurkee"]kracht kun je toch ook trainen in de fitness
[/quote]
Maar dat is totaal niet effectief in vergelijking met krachttraining op de fiets. Er zijn weinig redenen te verzinnen waarom je krachttraining niet op de fiets zou doen, al dan niet binnen binnen op de Tacx.
[/quote]
Maar dat is totaal niet effectief in vergelijking met krachttraining op de fiets. Er zijn weinig redenen te verzinnen waarom je krachttraining niet op de fiets zou doen, al dan niet binnen binnen op de Tacx.
-
- Forum-lid
Kennen jullie misschien goede multivitaminen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het is allebei goed naar mijn mening. In het bos en veld leer je meer dingen op de fiets. Je wordt er tecnisch beter van, en moet je af en toe stukken lopen. Veldrijden is vaker intensief (tijdens een toertoch bijv. is het lastig om binnen je D1 te blijven als je dat wilt). Op de piste krijg je meer souplesse, en leer je om in een peloton te rijden.
Ik zou gewoon lekker doen wat je zelf leuk vindt. Ik vind de baan bijvoorbeeld niks; Iedere keer dezelfde ronde.
Ik zou gewoon lekker doen wat je zelf leuk vindt. Ik vind de baan bijvoorbeeld niks; Iedere keer dezelfde ronde.
Anti-Spacers!
-
- Forum-lid
Maakt het dan niet uit wat je in de winter doet?
Multivitamines? Je weet toch wel dat je lichaam daar null comma weinig van opneemt in je lichaam? Afhankelijk van wat je zwakke punten zijn (en veel belangrijker: wat je leuk vind) moet je een keuze maken. (Net zoals pjotr al aangaf)
Natuurijk maakt het uit wat je in de winter doet. Als je niets doet heb je een trainingsachterstand. Hoe meer je van zelf vraagt gedurende de zomer des te meer je daar van merkt. Maar het moet vooral leuk blijven. Tenminste, ik ga er vanuit dat je voor je plezier fietst...
Natuurijk maakt het uit wat je in de winter doet. Als je niets doet heb je een trainingsachterstand. Hoe meer je van zelf vraagt gedurende de zomer des te meer je daar van merkt. Maar het moet vooral leuk blijven. Tenminste, ik ga er vanuit dat je voor je plezier fietst...
-
- Forum-lid
Ik bedoel dat het niks uitmaakt dat je cyclocrosst of op de piste rij in de winter.