Tore schreef:Ik ben er net met goede moed aan begonnen. Vast besloten om er binnenste afdichting uit te kieperen. De buitenkant dat lukte redelijk vlot met een kleine schroevendraaier. Stofkapje er uit en de lagerafdichting volgde ook vlot. Maar de lagers zelf die zitten goed vast. Die krijg ik er zo niet uit. Is daarvoor die speciale sleutel nodig?
Als de boel er uit is, moet het met wat extra vet lukken om de zaak redelijk vuilvrij te houden. De lagers zitten al goed ingepakt.
De lagers er uit halen kan je doen met een sleutel setje van Phil Wood of die van Enduro.
De laatste werkt echt geweldig kan ik je vertellen.
Verder is het zo dat je de achterste keerring er best uit kunt halen zeker als je alleen maar met droog weer fietst en dan is je weerstand al zonder meer minder.
De voorste keerring heeft een bepaalde druk die ik niet zo 123 kan uitleggen, maar die is wel minder dan de achterste.
Als je echt het uiterste er uit wilt halen en kijken of er echt verschil in zit dan haal je ook de voorste keerring weg en dan heb je alleen nog het dustcap je over.
Ben erg benieuwd of dat merkbaar is of een placebo effect geeft.
Ik ben zelf overgestapt op de lagers van Phil Wood.
Kan nog niets zeggen over de levensduur, maar gezien de reputatie van PW lijkt dat wel ok.
Verder heb je ook met die van PW weerstand dat is gewoon het systeem, helaas maar waar, echter het is het einde van de wereld niet dus geen olifant van een vlieg maken lijkt mij zo.