Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Fixies

krant90
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2007 20:31

krant90 18 jun 2008 12:58

Mooi artikel Paul Chris. dankje.
Er zit inderdaad wat in, haha. Had het helemaal niet zo bekeken! En voor in de stad inderdaad ook prima!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jun 2008 13:07

Toch begin ik mij hier in Amsterdam wel te storen aan de fixie hype. Het zijn langzamerhand de nieuwe Kronans. Zaterdag telde ik twaalf fixies voor mijn stamkroeg en dat moeten mensen zelf weten maar al die "hippe" mensen die hun zuurstokkleurige klassiekers met de mooiste Campa baangroepen enkel gebruiken om naar de kroeg te fietsen en op zondag een rondje Vondelpark daar erger ik mij aan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

paulchris
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 08 sep 2007 22:19

paulchris 18 jun 2008 13:17

[quote="Timo 2.0"]Toch begin ik mij hier in Amsterdam wel te storen aan de fixie hype. Het zijn langzamerhand de nieuwe Kronans. Zaterdag telde ik twaalf fixies voor mijn stamkroeg en dat moeten mensen zelf weten maar al die "hippe" mensen die hun zuurstokkleurige klassiekers met de mooiste Campa baangroepen enkel gebruiken om naar de kroeg te fietsen en op zondag een rondje Vondelpark daar erger ik mij aan.[/quote]

Tsja, ergeren deden sommige koeriers zich ook toen de "fakengers" de fixie ontdekte. Exclusiviteit is duidelijk niet waar je je plezier uit moet halen, in ieder geval niet in de hoofdstad als ik je goed begrijp :) Maar als de hype overwaait gaan ze vanzelf weer op een kronan rijden of met de tram, en dan is er een prachtig aanbod tweedehands fixies :)
Ik weet het zeker denk ik

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 18 jun 2008 13:18

Touché. Overigens in Londen - waar ik nu en dan zit - zijn er ook steeds meer, maar gelukkig bijna allemaal eigenzinnige creaties zonder dure onderdelen.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

tomz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2008 16:08

tomz 18 jun 2008 13:20

Als iemand een fiets ergens voor wil gebruiken (transport bijvoorbeeld), dan hoeft dat gebruik toch niet te voldoen aan jouw eisen?

Het blijft een vervoersmiddel. Pech dat sommige mensen toevallig iets kiezen waar jij ook affiniteit mee hebt. Alsof je het alleenrecht ergens op hebt.

Dan vraag ik me vervolgens af waarom je graag in een kroeg komt met minsten 12 'hippe' meelopers.

Ik moet trouwens eens vaker naar de kroeg gaan, op mijn fiets. Misschien maak ik wel nieuwe vrienden. Die zien toch niet of het singlespeed is of een fixie, schijnt.
Haar op je been

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 18 jun 2008 13:33

@TomZ (als je het al tegen mij had ;))
Voor de goede orde: ik stel geen eisen. Ik heb zelfs geen fixie of ss. Maar ik kan wel genieten van een 'provisorische' zelfbedachte creatie. Meer dan van een uitbestede fiets die eigenlijk als fashion item dient. Mag toch?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

tomz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2008 16:08

tomz 18 jun 2008 14:08

Hoi, nee, tegen Timo, we zaten tegelijk te typen. Ik geloof dat ik het met je eens ben. We hetzelfde zeggen in andere woorden namelijk.

Heb zelf dus wel een ss, voor naar mn werk, en ik heb hem omdat ik graag op een racefiets zit, maar mijn 'echte' fiets niet gebruik voor ritjes van <5km.

Maar als iemand anders zijn fiets als handtas wil gebruiken, be my guest. Ik draag ook geen spijkerbroek omdat ik een cowboy ben, mara omdat iedereen die draagt.
Haar op je been

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 31 jul 2008 02:17

Afbeelding
Omwille van de esthetiek een kleine concessie gedaan aan de veiligheid :p

Omwille van reputatieschade bij productaansprakelijkheid in geval van mijn overlijden zal ik hier maar niet vertellen van wie ik dat mooie racestuurtje heb gekregen, maar erg bedankt iig! :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 31 jul 2008 02:25

Van dichtbij is ie best wel lelijk eigenlijk. :p
Vaag vies kleurtje, lelijke lak, lelijke pedalen, bolt on cog op disc afternaaf is ook niet echt mooi, Ultegra cranks passen er niet bij, maar qua silhouet is dit inderdaad 'de fiets' op z'n allermooist :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie