Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cycleparts nijmegen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 jan 2008 11:47

Ik heb Cycleparts overigens een mailtje gestuurd met de link naar dit topic, ben benieuwd naar de reactie.

rikbr
Forum-lid

rikbr 11 jan 2008 17:57

aangezien mijn naam als topic starter staat zal ik even kort een toelichting geven:
heb gister om 10 uur koffie gedronken bij een vriend en even ingelogd om te kijken of er nog wat moois te koop stond. Daarna vertrokken. Vervolgens is mn maat met zijn trek 1200 (Heb zelf een trek oclv) naar cycleparts gegaan nadat forza (op mijn aanraden, daar staat mijn fiets nu :d) hem niet kon helpen. Hij is vervolgens boos thuis gekomen, forum en fiets gegoogled om zoals havana zei zijn beklag te doen. Dit heeft hij onbewust onder mijn naam gedaan, hij staat zelf niet eens geregistreerd. Dus mijn naam als topicstarter is niet helemaal terecht en wat mij betreft kan hij gesloten worden.

Dat gedoe met cycleparts
Ligt iets genuanceerder. Hij heeft namelijk bij cycleparts de naam Vos-tweewielers laten vallen aangezien hij daar de fiets heeft gekocht waarop de stekels bij die kerel bij cycleparts overeind gingen staan en hij die opmerkingen maakte. Vind ik eigenlijk wel begrijpelijk. Verder zou je als fietsemaker altijd een klant moeten helpen aangezien je daar fietsemaker voor bent en in dit geval zelfs trek dealer.

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 11 jan 2008 18:11

wat mij sterk opvalt en dat is mijn ervaring is dat je zolang bij hem koopt er niets aan de hand is .
maar owee als je met iets komt dat niet bij hem gekocht is .
tijdens het fietsen was mijn stuur shim niet in orde , ik dus bij hem langs nieuwe shim gekocht en gevraagd of hij dat meteen op maat kon zagen . een kleinigheidje voor hem en het was niet druk .
nou mooi niet he , kon de boel in pakken en dat moest ik thuis maar doen .
zo zijn er tal van die irritante dingen die ook mijn fietsmaten bij hem ondervonden .

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 12 jan 2008 13:47

Ik ben het helemaal eens met de stelling dat in geval van een geschil de wederpartij altijd in de gelenheid gesteld moet worden voor wederhoor. Alleen op een open forum als deze gaat dat wel wat lastiger. En ik vind niet dat dat een voorwaarde moet zijn om jouw ervaringen met de rest van de leden te delen. Een oplettende forumlid zou immers altijd proberen door te vragen over het probleem. Sommigen gaan zelfs verder en brengen zelf de wederpartij op de hoogte van het beklag, met een link naar de discussie. De wederpartij kan nog steeds beslissen om wel of niet te reageren, waarbij het uitblijven van een reactie in mijn ogen niet per definitie een schuldbekentenis impliceert. Dat het soms wel verstandig kan zijn om te reageren is een tweede.

Een van de doelstellingen van deze forum lijkt mij om de gebruikers een platvorm bieden om hun ervaringen met anderen te delen. En die gedeelde ervaringen zijn ook in grote mate positief en zeer zeker niet alleen of zelfs overwegend negatief. In tegendeel zelfs. Als ik de discussies op dit forum bekijk zie ik vaker dat merken, onderdelen, FM, etc. aanbevolen worden door positieve ervaringen van gebruikers dan dat zaken afgeraden worden door negatieve ervaringen. Maar beide soorten ervaringen zijn in mijn ogen zeer waardevol. We dienen ons evenwel altijd ervan bewust te blijven dat het om ervaringen gaat, er dus niet perse om feiten. Aan de andere kant, als er relatief vaak geklaagd wordt over een specifiek mankement van een specifiek onderdeel van een specifiek fabrikant, kan het natuurlijk zijn dat er sprake is van een ontwerp- of frabicagefout. Het is voor de gebruikers van dat specifiek product van groot belang (soms zelfs van levensbelang - denk aan een "foute" stuur of stuurpen) om dit te weten. En iemand moet de eerste zijn die erover klaagt. Deze functie van het forum zou ik graag behouden zien blijven.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie