Hoi
ik ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met het herstellen op de fiets na een ziekte.
Ik ben nu ruim 2 weken ziek en heb al die tijd weinig tot niets gegeten. Ik ben nu een klein beetje op de weg terug en kan dus aan herstel gaan denken.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die tips voor mij hebben. De kilo's die ik kwijt ben geraakt hoef ik niet allemaal terug, maar conditie en kracht wil ik natuurlijk wel terug.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
herstel na ziekte
-
- Forum-lid HC
Normaal gesproken moet je voor herstel ongeveer 2 keer zoveel tijd uittrekken als je ziekte geduurd heeft. Dus in jouw geval 3-4 weken. Deze tijd van het jaar rustig beginnen met een mix van interval (gering aantal en gedurende 3-4 weken opbouwen) met rustig duur. Vooral niet te snel teveel willen en goed naar je lichaam luisteren na de inspanning en 's ochtends vroeg. Veel succes.
What makes the boat go faster?
Hey
Begin zeer rustig terug , forceer niets en fiets de eerste keer niet te lang en best alleen !
Kleed u zeer goed aan !! En fiets u traject in een keer ( stop niet in clublokaal of dergelijke) en zorg ervoor dat je na de rit zo snel mogelijk in je bad of douche kan gaan met dit weer .
Na een paar dagen zoek je een rustige groep op en fiets je mee in de wielen . Rij hier in het begin en op het einde goed op souplesse maar fiets het grootste gedeelte van de rit op u zwaarste of toch een heel zwaar verzet ( krachttraining ) ,zonder dat ge hier eigenlijk moe van gaat worden ! U kracht in de benen zal vrij snel terug zijn ,en onder tussen zijn we weer een paar dagen verder en zal u uw gewone of geplande training wel kunnen verder zetten zo dat u snel op uw beste niveau terug zal zijn . (althans zo doe ik het toch als ik ben ziek geweest en bij mij lukt dit tamelijk goed )
Begin zeer rustig terug , forceer niets en fiets de eerste keer niet te lang en best alleen !
Kleed u zeer goed aan !! En fiets u traject in een keer ( stop niet in clublokaal of dergelijke) en zorg ervoor dat je na de rit zo snel mogelijk in je bad of douche kan gaan met dit weer .
Na een paar dagen zoek je een rustige groep op en fiets je mee in de wielen . Rij hier in het begin en op het einde goed op souplesse maar fiets het grootste gedeelte van de rit op u zwaarste of toch een heel zwaar verzet ( krachttraining ) ,zonder dat ge hier eigenlijk moe van gaat worden ! U kracht in de benen zal vrij snel terug zijn ,en onder tussen zijn we weer een paar dagen verder en zal u uw gewone of geplande training wel kunnen verder zetten zo dat u snel op uw beste niveau terug zal zijn . (althans zo doe ik het toch als ik ben ziek geweest en bij mij lukt dit tamelijk goed )
-
- Forum-lid
Ik heb nu ook een tijdje stilgelegen, hoe lang duurt het voor je weer in topconditie bent?
-
- Forum-lid HC
Moeilijk te zeggen, hangt af van je traingsarbeid (jaren) in het verleden en hoe lang de periode van inactiviteit heeft geduurd. En wat versta je onder topconditie? Waar het denk ik omgaat wat is je basisconditie. Topconditie is alleen nodig om op het juiste moment te pieken gedurende een wedstrijd. Het hele jaar een topcinditie is niet mogelijk. Dus graag je vraag meer specificeren.
What makes the boat go faster?
Ik heb eens 2maanden stilgelegen, kon ook amper eten en heb toen 5kg op m'n competitiegewicht verloren. Het enige wat ik je kan vertellen is dat je het niet zoals ik moet doen: veel te veel, veel te snel.
Bouw rustig op, vorm terug een goede basis en ga dan pas pieken. In het geval van crosscoureurkee, je kan geen beter moment uit kiezen om terug te beginnen. De meesten zijn nu toch een basis aan het leggen.
Bouw rustig op, vorm terug een goede basis en ga dan pas pieken. In het geval van crosscoureurkee, je kan geen beter moment uit kiezen om terug te beginnen. De meesten zijn nu toch een basis aan het leggen.
Hangt natuurlijk ook geheel af van de ziekte die je hebt gehad.
Als een virus eenmaal het lichaam heeft verlaten dan ben je in principe weer fit genoeg om te beginnen met trainen.
Als een virus eenmaal het lichaam heeft verlaten dan ben je in principe weer fit genoeg om te beginnen met trainen.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
-
- Forum-lid
sorry voor late reactie,
Ik heb 2,5 maand in het gips gezeten door een gebroken voet(tip: nooit te dicht bij een paard komen). Met topconditie bedoel ik gewoon dat ge weer mee kunt.
Ik heb 2,5 maand in het gips gezeten door een gebroken voet(tip: nooit te dicht bij een paard komen). Met topconditie bedoel ik gewoon dat ge weer mee kunt.