Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

stuurbreedte

prorace4ever
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:18

prorace4ever 10 feb 2008 23:18

Ik heb me laten opmeten bij Gerard Bullen.
Er staat nu een stuur op gemonteerd van 42center center en mijn schouderbreedte is 422mm(42.2cm)
Hij zei me dat het beter zou zijn met een 40 center center.
Wat moet ik nu doen?
Daarstraks had ik tijdens het fietsen wel een beetje pijn tussen de schouders of zou dit zijn om dat ik vrijdag gekraakt ben door de ostheopaat?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 feb 2008 17:18

ProRace4ever schreef:Ik heb me laten opmeten bij Gerard Bullen.
Er staat nu een stuur op gemonteerd van 42center center en mijn schouderbreedte is 422mm(42.2cm)
Hij zei me dat het beter zou zijn met een 40 center center.
Wat moet ik nu doen?
Daarstraks had ik tijdens het fietsen wel een beetje pijn tussen de schouders of zou dit zijn om dat ik vrijdag gekraakt ben door de ostheopaat?


41cm :D
Tja, ik neem toch aan dat je je hebt laten opmeten door Gerard Bullen doordat je er wel vetrouwen in had.
Als je dan nu gaat twijfelen aan zijn advies dan denk ik dat niet te veel mensen je kunnen helpen.

Of die pijn tussen je schouders nu komt door het 40cm stuur of het kraken. Als ik zo goed zou zijn dan had ik al een ander beroep gehad.

Geef gewoon dat 40cm stuur nog wat kansen. Bedenk ook dat als jij het prettig vindt rijden en je zit ook nog eens redelijk op je fiets er niemand iets echt tegen in kan brengen.
Objectief kunnen mensen advies aandragen maar vele dingen blijven toch erg persoonlijk.
Vroeger een baanatleet die ik kende. Zijn loopstijl zag er niet uit. Voeten naar buiten en ook met lange afstanden op de voorvoet lopend (lekker voor je pezen)maar hard dat het ging (onder 08:00min op de 3000m).
Zo'n atleet moet je zeker gaan corrigeren......niet dus.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie