Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 12 mar 2008 22:43

amro schreef:Ik kan je denk ik wel vertellen waar dat balhoofd vandaag komt...

AVR heeft via marktplaats een schade frame van mij gekocht. Was het frame van een crossfiets waarvan het derailleurpad was verbogen. Zat een erg mishandeld zwart 1" king balhoofd in...

Ik had de fiets derdehands gekocht. Daarna heb ik er zeker 4000km in de modder mee gereden, 1000km in stromende regen naar Berlijn (lang leve de zomer van 2007) en zo'n 8000km woon-werk verkeer. Zonder onderhoud. Dat balhoofd was in mijn ogen gewoon op (en ook zo verkocht aan AVR).
Update:

AVR heeft me gemaild en ik krijg de 20 euro vergoed.
@amro , ik geloof niet dat ik jouw balhoofd heb want hij is naast dat hij aan een servicebeurt toe was verder in goede staat ( als je de seal die verniewd moet worden weglaat). Dat heb ik laten beoordelen door iemand die zelf al ruim vele jaren king importeert en gebruikt.
Verder komt hij in mijn regenfiets en is niet bedoeld voor nog jarenlang gebruik.

Ondanks de vergoeding blijf ik natuurlijk met mijn negatieve verkoopervaring met wat minder waardering naar AVR kijken maar ik vind het toch wel goed dat ik binnen een uur een bevestiging voor een vergoeding had. Ze nemen dus toch wel enigsinds verantwoording voor hun aangeboden producten.

Grtz.
Rubenio

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 12 mar 2008 22:53

hoezo mislijdende woorden Amro ??
dit is door u ook niet verteld dat het zo "mishandeld "is toen ik het frame van u overnam , wat ik overgens voor onderdelen nodig had.

Ik denk dat zo het eind zoek raakt.
Het punt blijft echter dat als je iets 2e hands koopt er altijd een risico aan zit , zeker als men besluit het te laten versturen.
wil je bij 2e hands/3e hands onderdelen zeker weten dat je iets koopt waar je wat aan hebt, dan moet je naar mijn mening het zelf komen bekijken .
scheelt er daarna nog wat aan dan is er in ieder geval door beide partijen naar gekeken , en valt de verkoper dan ook niets meer te verwijten, dit is anders bij nieuw spul!!!.

Maar goed, ik heb met diegene die onkosten heeft gemaakt met de king onze verondschuldegingen aangeboden, en hem verteld dat als hij schade heeft dit te kunnen verhalen op ons .

AVR
overstekend wild

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 mar 2008 23:11

't blijft komisch, her en der heeft ie weer wat jaartallen verwijderd omdat ze niet kloppen. Ik zoek 5 minuten op marktplaats en ik vind weer een blunder. Een Campa Record crankstel voor vierkante as uit 2007...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 12 mar 2008 23:16

rofl
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 12 mar 2008 23:35

het zal altijd wel een sport blijven om onze advertenties te blijven bespotten..........
overstekend wild

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 12 mar 2008 23:37

zolang ze geniet kloppen geniet ons ook geen enkele uitdaging natuurlijk...das wel jammer.
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 mar 2008 23:40

Daar is weinig sport aan, als jij zulke stommiteiten blijft maken. Je beloofd steeds beterschap, maar telkens schijn je weer te moeten te bewijzen dat je op z'n minst een prutser bent met nauwlijks verstand van zaken. Een andere uitleg is ook nog te verzinnen, dat zou zijn als je die foutieve informatie er express neerzet, maar laten we ter goede trouw maar niet zo negatief denken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 12 mar 2008 23:42

daarom verkopen we hoofdzakelijk nog maar nieuwe onderdelen, en stoppen we zo veel mogelijk met 2e hands.

dat piept of kraakt altijd aan beetje.......................
overstekend wild

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 13 mar 2008 02:27

Blijft alleen zo jammer dat Marktplaats zulke oplichters nog toelaat op hun site, maar dat zal wel niet tegen te houden :rolleye:
Zou mooi zijn als zulke mensen een soort BKR-registratie voor oplichters zouden kunnen krijgen.
En binnenkort word Red genaaid, omdat hijof zij €1000 heeft geboden voor de colnago C40 HP b-stay.

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 13 mar 2008 10:55

leg uit
overstekend wild

rikbr
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2007 10:27

rikbr 13 mar 2008 11:05

AVR als je hier toch rond blijft hangen gooi ik het volgende ook eens in de groep.

Vriend van me kocht een set WHR-6500 wielen bij jou, nieuw! Thuisgekomen (40km rijden) blijkt er een gigantisch slag in te zitten en geen velglint. Stom maar beginnersfout van een beginnende fietser. Vervolgens gebeld en alles kon keurig geregeld worden. Hij terug gereden en vervolgens was de wielset niet meer aanwezig. Maar weet je wat, krijg je voor hetzelfde geld een whr 535, zelfde kwaliteit en doe ik er een velglintje bij. Was ook nieuw, kwam uit een colnago volgens jou. Hij, onwetend als hij is, denkt ook prima, de wielen leken op elkaar dus zou wel goed zijn. Nu wil hij een nieuwe wielset en kan hij deze wielen nog niet aan de straatstenen kwijt want veel te veel voor betaald in de gedachte dat hij Ultegra kwaliteit kost.

er zijn twee opties:
a) jij wist dat het niet dezelfde kwaliteit was: ben je een oplichter
b) jij wist dat niet: dan verkoop je iets waar je geen verstand van hebt en dan ben je in mijn ogen ook een oplichter.

Hoe dan ook, je hebt hierbij behoorlijk misbruik gemaakt van een onwetende beginnende fietser. Jou goedkoop is duurkoop, dat bewijs je elke keer weer.
Ik zal dit linkje eens doorsturen naar hem...ben benieuwd hoe je dat zou oplossen nu je wat serieuzer aan de slag bent gegaan.

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 13 mar 2008 11:30

ik wil daar wel wat op zeggen.
Als u of iemand anders denkt dat hij niet heeft gekregen waar hij voor heetft betaald, dan moet je er mee terug komen , dat is toch een normale gang van zaken???
kunt u het uitleggen en komen we zeker weten tot een oplossing.

AVR
overstekend wild

Plaats reactie