Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 mar 2008 11:41

Dit begint toch wel een beetje pijnlijk te worden. Feit is gewoon dat de staat en leeftijd van de aangeboden fietsen en onderdelen in de advertenties op marktplaats, en blijkbaar ook bij persoonlijk contact, telkens onjuist worden voorgesteld. Dit riekt gewoon naar oplichting, hoe je het ook went of keert. Zeker als de "foutjes" telkens uitvallen in het nadeel van de koper. Je kunt dan niet wegkomen met bovenstaande reactie dat wie het het idee heeft dat hij niet heeft gekregen waar voor betaald is dan maar contact moet opnemen om te zien of het op te lossen is.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 13 mar 2008 11:47

AVR,
het werkt helaas zo niet dat je eerst de boel belazerd, om de enkelingen die er verstand van hebben achteraf een oplossing voor te bieden.
1. Heb je weet van het probleem op voorhand en zeg je het niet bij verkoop, dan ga je in de fout. Je kan je niet excuseren met te zeggen dat het tweedehands producten zijn. Jij hoort de kwaliteit te checken, en zo eerlijk mogelijke informatie aan te bieden. Als je weet dat een wiel krom is, verkoop je het expliciet als krom, maar niet als recht. Het is helemaal niet correct als je er al vanuit gaat dat een deel van je verkochte producten niet in overeenstemming zijn met wat je klanten ervoor betalen! Dan ben je een oplichter, want je misbruikt goede trouw.

2. Als je echt niet weet wat de staat is van een onderdeel, dan ga jij van het beste uit en verkoop je het ook zo (zoals dat balhoofd). Ook dat is niet eerlijk en niet correct. Het achteraf aanbieden van 20 euro is een doekje voor het bloeden, je had in den beginne al 20 euro minder moeten vragen.

anders gezegd: voorkomen is beter (en moet gewoon) dan genezen!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

rikbr
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2007 10:27

rikbr 13 mar 2008 11:51

Ik zal doorgeven dat hij je kan bellen/mailen. Ben benieuwd wat de oplossing wordt want blijft natuurlijk een verkeerde voorstelling van zaken geven. Maar goed, wordt vervolgd. Volgende aflevering: is AVR nu wel serieus te nemen ;)

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 13 mar 2008 11:54

Nou Perik en andere forummembers die dit lezen, we zijn niet van plan om elk geval hier uit te leggen, niet omdat we het uit de weg willen gaan, maar meer om dan gewoon naar hier terug te komen , en uit te leggen wat er precies aan de hand is.
we lossen dit ZEKER met u op.

AVR
overstekend wild

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 13 mar 2008 12:06

Dit is geen reactie op hetgeen RikBr en de zwarten aangeven over hetgeen oplichting is ja of nee.
Kan je daar eens op reageren, dit wat je nu doet is een beetje ontwijkend gedrag vertonen en je verantwoording niet aan gaan.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 13 mar 2008 12:19

MarZ schreef:Dit is geen reactie op hetgeen RikBr en de zwarten aangeven over hetgeen oplichting is ja of nee.
Kan je daar eens op reageren, dit wat je nu doet is een beetje ontwijkend gedrag vertonen en je verantwoording niet aan gaan.


Verwacht je nou echt dat AVR hier even zal zeggen dat hij mensen oplicht?

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 13 mar 2008 12:24

Het is ZEKER nooit mijn bedoeling geweest om mensen om wat voor rede dan ook te benadelen/oplichten.
Het is gewoon een stukje gebrek aan kennis en know how geweest.
Heb een wegenbouwbedrijf en ben AVR wielersport ernaast begonnen in de avonduren en op zaterdag eind 2006.
dit omdat dit mijn passie is en de liefde voor de wielersport er altijd al is geweest.

Ik heb fouten gemaakt, daar word ik nu op afgerekend, waar ik ook begrip voor toon.

AVR
overstekend wild

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 13 mar 2008 12:27

Weet ik niet, maar als hij/zij toch weet dat spullen kapot zijn en ze toch verkoopt wil ik wel zijn verhaal horen wat zijn verhaal hierin is.

En inmiddels geplaatst, dus.....
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 mar 2008 13:15

Amclassic-fan schreef:'t blijft komisch, her en der heeft ie weer wat jaartallen verwijderd omdat ze niet kloppen. Ik zoek 5 minuten op marktplaats en ik vind weer een blunder. Een Campa Record crankstel voor vierkante as uit 2007...


Toevallig in CF? die zoek ik nog 1 namelijk.

Het feit blijft dat AVR nu moetwillig mensen aan het oplichten is. Een man die verstand van zaken heeft weet dat een C40 al jaren niet meer word gemaakt en dat de vierkante as van campa ook al niet meer kan volgens de mode politie. Beetje gek dat het dan uit 2007 komt he??.
Dat dit bij je eerste 2 advertenties niet klopt ok. Maar nadat je er meerdere malen op gewezen bent dat je met jaartallen in de knoei zit dan let je er toch op. En als je iets niet weet en wilt het toch verkopen, Doe dan research. Zo moeilijk is het niet om achter de productiejaren van een C40 te komen.


Wel fijn dat je iedereen die je hebt genaaid (ik zeg het maar gewoon) weer terug moet betalen of iets dergelijks. Je zult er vast rijk van worden(Y)

rikbr
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2007 10:27

rikbr 13 mar 2008 13:49

voorlopig is er een nette oplossing in de maak wat betreft de wielen. Wachten het even af maar wellicht komt het nog goed met AVR. In ieder geval is hij van plan daad bij woord te voegen en doet hij boete voor zn gebrek aan now how. Dat is netjes!

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 13 mar 2008 13:51

beste forum gebruikers

Ik denk dat we er stillaan een spelletje van aan het maken zijn om avr zwart te maken of uit telachen. :-) lol
Laten we het hier maar bij laten en op onze hoede zijn en er geen aandacht aan geven, hij zal nu wel begrijpen dat hij hier niet zo veel meer te zoeken heeft.

Verder avr als je zaken wilt doen in een branche dieje zelf niet of matig kent loop dan eerst even stage of ga trug naar school :).
hopelijk zijn je wegen beter als je spullen die je verkoopt.

Plaats reactie