Vandaag gefietst in 2008?
-
- Forum-lid
Ik was vroeg klaar met werk en vanwege het mooie weer maar meteen op de fiets gestapt om lekker van het zonnetje te genieten.
Een plan had ik vooraf niet echt en dat betekent meestal dat het een lange rit gaat worden. Dat was deze keer niet anders. Vanaf Hilversum ben ik via Lage Vuursche naar Zeist gereden om van daar uit wat heuveltjes op de Utrechtse heuvelrug mee te pakken. Amerongseberg, Grebbeberg, Defensieweg, dat soort werk. Uiteindelijk via Veenendaal, Renswoude, Woudenberg weer richting Zeist. Goed voor zo'n 5,5uur fietsplezier en 160km.
Ik kan overigens wel merken dat ik een kleine rustperiode heb gehouden want het gaat allemaal wat minder soepel als eerder dit jaar. Nou ja, als het nu gewoon even lekker weer blijft dan zit ik zo weer op niveau!
Een plan had ik vooraf niet echt en dat betekent meestal dat het een lange rit gaat worden. Dat was deze keer niet anders. Vanaf Hilversum ben ik via Lage Vuursche naar Zeist gereden om van daar uit wat heuveltjes op de Utrechtse heuvelrug mee te pakken. Amerongseberg, Grebbeberg, Defensieweg, dat soort werk. Uiteindelijk via Veenendaal, Renswoude, Woudenberg weer richting Zeist. Goed voor zo'n 5,5uur fietsplezier en 160km.
Ik kan overigens wel merken dat ik een kleine rustperiode heb gehouden want het gaat allemaal wat minder soepel als eerder dit jaar. Nou ja, als het nu gewoon even lekker weer blijft dan zit ik zo weer op niveau!
net terug van wederom een rondje achterhoek, dit keer van 120 km, 28 km/h. doesburg, zevenaar, montferland, netterden, de heurne, aalten en weer terug naar Doetinchem.
Heerlijk weertje gehad onderweg. veel volk gezien op weg naar de zwarte cross......(achterhoekers weten wat dat is)
Op de peeskesbult in montferland finaal van d'r af gereden door een andere fietser. in de afdaling kon ik hem nog bijhalen. Daarna samen op weg naar zeddam kon ik hem niet meer bijhouden......petje af! (misschien was het wel een mede forum lid)
Woensdag kan kan ik weer een eindje fietsen, nu eerst de etappe kijken.
Heerlijk weertje gehad onderweg. veel volk gezien op weg naar de zwarte cross......(achterhoekers weten wat dat is)
Op de peeskesbult in montferland finaal van d'r af gereden door een andere fietser. in de afdaling kon ik hem nog bijhalen. Daarna samen op weg naar zeddam kon ik hem niet meer bijhouden......petje af! (misschien was het wel een mede forum lid)
Woensdag kan kan ik weer een eindje fietsen, nu eerst de etappe kijken.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
Vanochtend op tijd vertrokken voor een tochtje naar Breda via o.a. Helvoirt - Berkel Enschot - Tilburg - Rijen - Dorst, in Breda een kop koffie gedronken bij familie en vervolgens terug naar Vlijmen via Dorst - Dongen - Loon op Zand - Sprang Capelle - Waalwijk - Drunen.
Alles bij elkaar 90 kilometer gefietst met een gem snelheid van 29km/u, gem hartslag was 138 mooi tochtje en zeker voor herhaling vatbaar.
Alles bij elkaar 90 kilometer gefietst met een gem snelheid van 29km/u, gem hartslag was 138 mooi tochtje en zeker voor herhaling vatbaar.
-
- Forum-lid
Heerlijke ochtend voor een duurritje, bijna windstil. Rotterdam-Delft-Leidschendam-Alphen aan den Rijn-Zwammerdam-Nieuwkoop-Ter Aar-Boskoop-Hazerswoude-Leidschendam-Delft-Rotterdam, 138km D1, gemiddelde 30.5km/u, alles op 39x16.
-
- Forum-lid
Ik heb het even nagezocht: cadans was 106 gemiddeld (Polar) over de hele afstand.
3 daagjes Schin op Geul gedaan.
Niet extreem ver gefietst, maar wel genoten van klimmetjes, afdalingen, op een terras in Maastricht schuilend voor de regen onder de parasol appel-kruimelvlaai eten en ondertussen op de radio van mn telefoon de ontknoping van de Tour luisteren, na het fietsen neerploffen op de camping, biertjes drinken en broodjes knakworst eten, lachen, slap OH'en, toepen in de trein terug, op Utrecht CS nog bekenden van DP tegenkomen (TB Bram en Rinus) die naar het ECMC in Eindhoven waren geweest etc
Niet extreem ver gefietst, maar wel genoten van klimmetjes, afdalingen, op een terras in Maastricht schuilend voor de regen onder de parasol appel-kruimelvlaai eten en ondertussen op de radio van mn telefoon de ontknoping van de Tour luisteren, na het fietsen neerploffen op de camping, biertjes drinken en broodjes knakworst eten, lachen, slap OH'en, toepen in de trein terug, op Utrecht CS nog bekenden van DP tegenkomen (TB Bram en Rinus) die naar het ECMC in Eindhoven waren geweest etc
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik heb in het kader van revalideren van een operatie aan mijn schenen vandaag een rondje Aalsmeer-Langevelderslag-Bloemendaal-aalsmeer gedaan... klein beetje warm maar op zich goed te doen 70 km 29.8, maar ik heb er een stuk langer over gedaan dan ruim 2 uur, rustig gelunched op een terrasje onderweg enzo
vandaag een stuk gefietst, iets meer dan 100km.
Ik ben begonnen in d'chem, hoe kan het ook anders. Ik wilde richting haaksbergen e.d. ben daar niet gekomen. Toen ik wegging was er niks aan het handje. totdat ik bij zieuwent kwam, mijn fiets begon te tikken, telkens tik tik tik. Ik werd er helemaar GEK van. In Groenlo bij Goossens het bracket er uit laten halen en op nieuw d'r in gezet. het getik was weg gelukkig!!!
Daarna ben ik richting huis gegaan, ik had er geen zin meer in. Halverwege toch maar gekozen voor een omweggetje naar huis. uiteindelijk via Ruurlo, Vorden, Toldijk, keijenborg weer thuis.
Vrijdag weer een dag................
gr Tom
Ik ben begonnen in d'chem, hoe kan het ook anders. Ik wilde richting haaksbergen e.d. ben daar niet gekomen. Toen ik wegging was er niks aan het handje. totdat ik bij zieuwent kwam, mijn fiets begon te tikken, telkens tik tik tik. Ik werd er helemaar GEK van. In Groenlo bij Goossens het bracket er uit laten halen en op nieuw d'r in gezet. het getik was weg gelukkig!!!
Daarna ben ik richting huis gegaan, ik had er geen zin meer in. Halverwege toch maar gekozen voor een omweggetje naar huis. uiteindelijk via Ruurlo, Vorden, Toldijk, keijenborg weer thuis.
Vrijdag weer een dag................
gr Tom
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
Gister 215km gefietst. Vanaf Amersfoort over de Heuvelrug naar de Posbank en weer terug. Het aantal hoogtemeters,1200, viel me iets tegen. Ik had er meer verwacht, meer dan 1500.
gemiddeld 27.5 per uur, gem hartslag 126.
Wat een lekkere bochten daar bij de posbank:D
gemiddeld 27.5 per uur, gem hartslag 126.
Wat een lekkere bochten daar bij de posbank:D
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Niet vandaag, maar gisteren met Girlinred een leuk stukje getraind. De auto bij Rocca in Gulpen geparkeerd en op de fiets gestapt. Via de Loorberg, Camerig en 't 3 landen punt België ingereden. Daarna binnen door naar de Baraque Michel geslingerd, aan de zuidkant naar beneden gereden. Via piepkleine weggetjes richting Stavelot gereden, sommige weggetjes waren alleen veel te steil . We waren allebij te lui om een andere cassette te monteren dus werd 't wat stoempen met een 23. Daarna de Wanne omhoog gereden, de Thier de Coo maar overgeslagen en de Rosier naar Spa gepakt. Via een leuk klimmetje op de grote baan naar Verviers gereden en toen bij Vervier de laatste steile klim van de dag over. Uiteindelijk werd 't tochtje iets langer dan gepland, 196 km met bijna 2800 hoogte meters. Om 7 uur 's ochtends in Enschede vertrokken en om 23 uur waren we weer terug.