Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

marcello
Forum-lid

marcello 29 dec 2008 11:02

Gisteren eindelijk weer eens gefietst. Door mijn spataderoperatie heb ik sinds oktober niet meer op de fiets gezeten. God, wat heb genoten zeg!!
Oke, het was -2 toen ik wegging, maar door de uitbundige zon, was het goed te doen.

Ik heb een rustige duurtraining gedaan. Met af en toe een paar kleine piekjes tegen de toch wel forse wind in.

Rondje Ter Aar-Leimuiden-Aalsmeer-Kudelstaart-Bilderdam-Ter Aar
40km
26km/u

Bij thuiskomst gelijk de fiets afgespoten / schoongemaakt en daarna mocht ie in de woonkamer pronken.

apojapo
Forum-lid

apojapo 29 dec 2008 11:31

Met dit weer is een lange duurtraining (+ 100km) niet echt lekker maar de winter is juist de tijd voor duurtraining.

raphael
Forum-lid

raphael 29 dec 2008 15:54

Vandaag weer heerlijk gefietst. Ik blijf een watje en had geen zin in tegenwind, dus eerst met de trein naar Arnhem en teruggefietst naar Amsterdam. precies 100km en nog een gem. van 28.5, wat ik gelet op tijd vh jaar en D1 training niet echt slecht vond. Een voor mijn nieuw stukje gefietst: het bos tussen Woudenberg en Den Dolder, heel fraai.
Heerlijk zonnetje, en verrassend genoeg nergens glad! Dat was fijn, wel blijven opletten want je weet maar nooit, dus in de bochten en bij bruggetjes rustig aan gedaan. Er was ruim gestrooid :)

Nauwelijks andere fietsers tegengekomen. En ik maar denken dat heel Nederland vrij is tussen Kerst en Nieuwjaar.

Gein: op eind bleek water in bidons bevroren, ook die met isostar. Volgende keer maar één in het rugpand van mijn jack doen wie weet gaat het dan beter.

Vanavond de boel nog even kuisen (pekel) maar tegelijkertijd ben ik wel blij met het strooien anders lukken dit soort tochtjes niet meer met dit weer.

Als het zo mooi blijft op oudejaars dag nog maar zo'n ritje.

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 29 dec 2008 16:27

[quote="raphaël"]Ik blijf een watje en had geen zin in tegenwind, dus eerst met de trein naar Arnhem en teruggefietst naar Amsterdam.[/quote]

Haha, heel herkenbaar, ik zoek m'n (D1) tochtjes in de winter ook vaak zo uit. :)

Eergisteren Nijmegen-Rotterdam, briljant weer en het lijkt wel of Nederland met een diepe winterslaap bezig is, weinig fietsers, maar ook heel weinig auto's gezien. De kou valt vooralsnog mee, alleen handen blijven lastig.

Maar eerlijk is eerlijk: morgen Rotterdam-Nijmegen, met een fris windje tegen. :rolleye:

pinaman
Forum-lid

pinaman 29 dec 2008 16:57

[quote="Thomas1974"]De kou valt vooralsnog mee, alleen handen blijven lastig.

:[/quote]

Als ik je 1 tip mag geven:

http://www.rose-city.de/shop/product_in ... hwarz.html

Ook altijd last van koude handen. Ik heb nu deze gekocht en in 1 woord super.

timper
Forum-lid

timper 29 dec 2008 17:55

Zien er goede en warme winterhandschoenen uit. Ik heb er ook nogal last van maar onlangs kocht in van die dunne onderhandschoenen (AS adventure, 10 euro) icm roeckl handschoenen en dat is ook een verbetering.
Vandaag 3h30 gereden en geen last gehad. Voor de voeten gebruik ik lange skikousen van Falke icm toewarmers (van die warmtepads).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 29 dec 2008 19:03

[quote="raphaël"]Vandaag weer heerlijk gefietst. Ik blijf een watje en had geen zin in tegenwind, dus eerst met de trein naar Arnhem en teruggefietst naar Amsterdam. precies 100km en nog een gem. van 28.5, wat ik gelet op tijd vh jaar en D1 training niet echt slecht vond. Een voor mijn nieuw stukje gefietst: het bos tussen Woudenberg en Den Dolder, heel fraai.[/quote] Ben je echt door het bos gegaan, Botterstop meegepakt o.i.d.? Ik durfde het niet echt aan om van de gewone (=gestrooide) paden te gaan dus ik koos vandaag gewoon voor de Zeisterweg, hoorde het af en toe al kraken onder de bandjes maar glad was het volgens mij nergens.

Ik zag juist wel behoorlijk wat fietsers trouwens, denk een stuk of 10-15 in twee uurtjes.

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 30 dec 2008 13:14

YYYYYYYeeeeeeesssssss de laatste training van 2008 en de kaap van de 14.000 overschreden. Het was deze morgend toch weer serieus koud!!!!

raphael
Forum-lid

raphael 30 dec 2008 15:49

Ben je echt door het bos gegaan, Botterstop meegepakt o.i.d.? Ik durfde het niet echt aan om van de gewone (=gestrooide) paden te gaan dus ik koos vandaag gewoon voor de Zeisterweg, hoorde het af en toe al kraken onder de bandjes maar glad was het volgens mij nergens.
de Botterstop ken ik niet, (wel net gegoogeld en die ligt noordelijker). Volgens de fietskaart ben ik over de oude Woudenbergse weg gegaan. (net na Austerlitz van de Zeisterweg af).

Na Lage Vuursche door het bos naar Hilversum. Beide gingen goed, nergens ijs of glad, tikje kouder omdat de zon niet zo doorkomt, maar ook minder wind.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 31 dec 2008 18:22

Gister (30-12) op training heel wat wielrenners gespot, vandaag in 2.15u niemand. Opvallend.

marcelb
Forum-lid

marcelb 01 jan 2009 11:45

Ik had dezelfde ervaring. Ik ben bijna 3,5 uur onderweg geweest en ben zegge en schrijve 1 collegarenner tegen gekomen. Ik moet zeggen dat het voor mijn gevoel de koudste rit van deze week was. Tegen 15.00 uur stak er een vochtige koude wind op.
Real men wear blûk!!! Marcel

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jan 2009 12:18

Het jaar zit erop dus ik heb een nieuw topic geopend: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=27441
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie