Ik rijd zelf nu anderhalf jaar met CXP33's (Ultegra naven), onder een Stevens Aspin. Ik woog bij het starten met fietsen ook 90 kg, nu 84. Ik heb zelf voor deze wielen gekozen vanwege mijn gewicht en het feit dat ik in Amsterdam woon en de fiets ook voor woon-werk gebruik. Daardoor kom ik soms op de typische Amsterdamse slechte fietspaden.
De wielen bevallen mij bijzonder goed. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, en er valt niets van een slagje of iets te ontdekken. Kortom: mits goed gespaakt zul je aan een dergelijk setje veel plezier kunnen beleven.
welke wielen (ik ben 90 kg)
-
- Forum-lid
http://www.bikexperto.com/index.htm
Bij deze meneer je handgespaakte wielen kopen en je 500's apart leggen voor verkoop van je fiets en je handgespaakte wielen in deze en volgende fietsen gebruiken. Ik had ook de 500 wielen en woog 96kg. De naven van die wielen heb ik in 2500km 2 maal de lagers versleten. daarna de CXP33 met Ultegra naven handgespaakte wielen gekocht, 5000 km gefietst en geen last, nog niet een spaak hoeven spannen. Heerlijk, een gevoel van hand built kwaliteit als je ermee rijdt!!....
groeten,
Gerrit-Jan
Bij deze meneer je handgespaakte wielen kopen en je 500's apart leggen voor verkoop van je fiets en je handgespaakte wielen in deze en volgende fietsen gebruiken. Ik had ook de 500 wielen en woog 96kg. De naven van die wielen heb ik in 2500km 2 maal de lagers versleten. daarna de CXP33 met Ultegra naven handgespaakte wielen gekocht, 5000 km gefietst en geen last, nog niet een spaak hoeven spannen. Heerlijk, een gevoel van hand built kwaliteit als je ermee rijdt!!....
groeten,
Gerrit-Jan
-
- Forum-lid
hey weeg zelf 93kg
rij nu 1 week met de racefiets (vroeger altijd op de mtbike)
onder mijn fiets zitten een paar 550
zijn deze veel beter dan de 500
of beter ook vervangen
de fulcrums 3 en 1 vindt ik wel mooie
rij nu 1 week met de racefiets (vroeger altijd op de mtbike)
onder mijn fiets zitten een paar 550
zijn deze veel beter dan de 500
of beter ook vervangen
de fulcrums 3 en 1 vindt ik wel mooie
all we do is surf(real surfing)and ride the bike
j o r r i t schreef:Kun je beter voor 297,- de easton circuits bij futurumshop kopen. Dacht dat deze exact gelijk zijn aan de nieuwe ea70, maar alleen een ander stickertje er op.
Ik weeg tegen de 90kg. Ik heb sinds maart de Easton Circuits, ik heb er 2500km mee gereden en ik ben er tevreden over. Ik meen alleen dat ik ooit ergens op het forum heb gelezen dat je de spaken bij Veltec moet laten spannen. Heeft waarschijnlijk te maken met die twin thread techniek?
Ja ja die cxp33 gebruik ik ook (108 kg) maar wel met 36 spaken/Ultegra-naaf, handgespaakt. Prima en nooit last.
Nu iets anders... Ik heb een atb voor wat ritjes in het bos. Daar zitten grote 28 inch wielen onder en dat bevalt me niet als je echt gaat raggen want dan voel je de bewegingen in de spaken. De wielen zijn dan te slap. Wil nu een echte mtb kopen met kleine wielen (26 inch). Omdat de spaken korter zijn en de velgen robuster, verwacht ik meer stijfheid.
Nu lees ik weer over mtb's met grote wielen (29 inch). Hoe zit dat? Zijn die wielen echt nog groter dan de gewone 28 inch racewielen. Of zijn de velgen 28 en is de omtrek van de band 29? Heb je met die grote wielen geen last van wielslapte omdat de spaken langer zijn?
En hoe doen die veldrijders dat met die dunne lichte racewieltjes. Hebben die nooit last van slappe wielen?
Iets anders 2: in Fiets lees ik geregeld iets over shimmyen. Wat is dat? Ik kom er maar niet achter.
Graag uw reacties en bij voorbaat dank
Nu iets anders... Ik heb een atb voor wat ritjes in het bos. Daar zitten grote 28 inch wielen onder en dat bevalt me niet als je echt gaat raggen want dan voel je de bewegingen in de spaken. De wielen zijn dan te slap. Wil nu een echte mtb kopen met kleine wielen (26 inch). Omdat de spaken korter zijn en de velgen robuster, verwacht ik meer stijfheid.
Nu lees ik weer over mtb's met grote wielen (29 inch). Hoe zit dat? Zijn die wielen echt nog groter dan de gewone 28 inch racewielen. Of zijn de velgen 28 en is de omtrek van de band 29? Heb je met die grote wielen geen last van wielslapte omdat de spaken langer zijn?
En hoe doen die veldrijders dat met die dunne lichte racewieltjes. Hebben die nooit last van slappe wielen?
Iets anders 2: in Fiets lees ik geregeld iets over shimmyen. Wat is dat? Ik kom er maar niet achter.
Graag uw reacties en bij voorbaat dank
-
- Forum-lid
tja.. ik ben nu toch ook echt toe aan een nieuw achter wiel.. zie dit topic http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18917 na de reparatie van toen begint het weer van voor af aan.. was dus eigenlijk niet veel meer dan een tijdelijk iets.. Maar goed, ik twijfel tussen een setje ala vista .. of gewoon alleen een achterwiel en die laten maken bij bijv. wheelbuilders of zo.. een handgespaakt setje.. En dan op termijn ook een nieuw voorwiel... Ik vraag me alleen af of dat laatste een beetje het idee geeft van een lada, met lichtmetalen velgen .. K heb een paar jaar oude Bianchi sl3 met ultegra afmontage.. Verder weeg ik ook iets van 85 kg.. Wat zouden jullie doen?