Sonja Bakker voor je VELO
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
Ach, de peper duren en supper lichte AlphaQ vorken die in een cervélo zitten worden in china gemaak,
En daar is echt niets aan verkeert,
Je moet ook kijken waar je het supper lichte spul voor gaat gebruiken
je moet er geen veld toertocht en niet de hel van het noorden mee rijden
dan gaat het over het algemeen wel goed,
en als je je fiets zo licht maakt dan heb je de kans dat je in nederland van de dijk afgeblazen word en omdat teverkomen moet je voor jezelf sonja bakker overboort gooien, Hé, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn
plus lichter is niet altijd beter, als je gewichts bespaarende onderdelen gaat gebruiken is de kans ook groter dat deze eerder breken
hé ik zeg zoek het gewicht vooral in je zelf dat scheelt al de helft en is ook een stuk goedkoper.
En daar is echt niets aan verkeert,
Je moet ook kijken waar je het supper lichte spul voor gaat gebruiken
je moet er geen veld toertocht en niet de hel van het noorden mee rijden
dan gaat het over het algemeen wel goed,
en als je je fiets zo licht maakt dan heb je de kans dat je in nederland van de dijk afgeblazen word en omdat teverkomen moet je voor jezelf sonja bakker overboort gooien, Hé, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn
plus lichter is niet altijd beter, als je gewichts bespaarende onderdelen gaat gebruiken is de kans ook groter dat deze eerder breken
hé ik zeg zoek het gewicht vooral in je zelf dat scheelt al de helft en is ook een stuk goedkoper.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een KLIMVOORWIEL?????
Less is bore
Zo, weer een een postje.
gesonjabakkert aan de cyclocrosser:
van muk wielen met racing ralf=> Mavic Reflex ceramic met dura-ace naven (32G) sapim spaken en grifo tubes. Van oorsprong natuurlijk niet voor het bakkeren maar voor al voor de ceramische remvlakken en het rijden met tubes.
Pro PLT stuur,stuurpen,zadelpen vervangen door Ritchey WCS.
gesonjabakkert aan de mountainbike:
HS33 gedumpt (nog te koop)=> Avid juicy ultimate 180/160
wielen mavic crossmaxx => fulcrum red metal zero
gesonjabakkert aan de racefiets:
stuur en stuurpen van Ritchey WCS => syntace racelight carbon en F119 tita
Dus vooral functioneel gebakkert
gesonjabakkert aan de cyclocrosser:
van muk wielen met racing ralf=> Mavic Reflex ceramic met dura-ace naven (32G) sapim spaken en grifo tubes. Van oorsprong natuurlijk niet voor het bakkeren maar voor al voor de ceramische remvlakken en het rijden met tubes.
Pro PLT stuur,stuurpen,zadelpen vervangen door Ritchey WCS.
gesonjabakkert aan de mountainbike:
HS33 gedumpt (nog te koop)=> Avid juicy ultimate 180/160
wielen mavic crossmaxx => fulcrum red metal zero
gesonjabakkert aan de racefiets:
stuur en stuurpen van Ritchey WCS => syntace racelight carbon en F119 tita
Dus vooral functioneel gebakkert
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Refie schreef:Zo, weer een een postje.
gesonjabakkert aan de cyclocrosser:
van muk wielen met racing ralf=> Mavic Reflex ceramic met dura-ace naven (32G) sapim spaken en grifo tubes. Van oorsprong natuurlijk niet voor het bakkeren maar voor al voor de ceramische remvlakken en het rijden met tubes.
Pro PLT stuur,stuurpen,zadelpen vervangen door Ritchey WCS.
gesonjabakkert aan de mountainbike:
HS33 gedumpt (nog te koop)=> Avid juicy ultimate 180/160
wielen mavic crossmaxx => fulcrum red metal zero
gesonjabakkert aan de racefiets:
stuur en stuurpen van Ritchey WCS => syntace racelight carbon en F119 tita
Dus vooral functioneel gebakkert
idd functioneel klinkt goed !
Intussen is mijn nieuwe voorwiel ook samengesteld.
en pak iets voordeel ten opzichte van mijn zipp voorwiel qua gewicht
en ook iets lagere velg fijn bij zware wind, dat is ook wel fijn
=========================================
Black Niobium rim,no stickers 20 holes
Black KT hub
Black DT RVS (Aero light spokes)
Wordt door Zoran van bikexperto hand gespaakt voor me
ik heb carbon derailleur wieltjes gestoken
carbon achterkant op men chorus achterder
ta kettingbladen ipv standaard k-force
kmc x10sl ketting
alles samen goed voor 80 gr winst
carbon achterkant op men chorus achterder
ta kettingbladen ipv standaard k-force
kmc x10sl ketting
alles samen goed voor 80 gr winst
Nou ik heb wel heel magertjes gesonja bakkerd. Stuk van mn vorkbuis afgezaagd en er 1,5cm spacers weggehaald. Totaal net 20 gram lichter, daarom gisteren maar even 80km gefietst om zelf ook wat lichter te worden
Train ze!
Ook lekker aan het Sonja-Bakkeren geweest de afgelopen tijd:
Groep: Ultegra triple -> Record compact ±550g
kit: WCS alu -> WCS carbon ±55g
Pedalen: Look p296 -> Time RXS carbon ±180g
Totaalwinst: 785g
Fiks afgevallen dus;-)...
Groep: Ultegra triple -> Record compact ±550g
kit: WCS alu -> WCS carbon ±55g
Pedalen: Look p296 -> Time RXS carbon ±180g
Totaalwinst: 785g
Fiks afgevallen dus;-)...
ander lichter zadel een Velo
winst 53 gram
winst 53 gram
Excalibur schreef:Ook lekker aan het Sonja-Bakkeren geweest de afgelopen tijd:
Groep: Ultegra triple -> Record compact ±550g
Fiks afgevallen dus;-)...
Hoeveel geld was je kwijt met je wielen overzetten naar campagnolo?
Is dit ook mogelijk voor Bontrager wielen?