Kuiper Trading
@Obbe: Ik had precies hetzelfde, een ramp om die banden erom te leggen. Tip van Vigoroso zal ik zeker proberen. Anders net als ik gewoon met bandenlifters erop wippen. Gebruik dan wel stevige plastic gevallen en geen stalen. Als ze er eenmaal op hebben gelegen en je moet dat een keer wisselen, dan gaat het al veel makkelijker is mijn ervaring.
@Alwin: Dat kan wel, maar daarna moet je ze niet meer gebruiken op je full carbon set.
@Alwin: Dat kan wel, maar daarna moet je ze niet meer gebruiken op je full carbon set.
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
Colnago CX-1
Vigoroso schreef:Zijn het nieuwe banden? Zo ja leg ze even op een makkelijke velg. Tot 8 bar oppompen. Daarna om je kuipers. Zo moet het makkelijk gaan. Ik gebruik trouwens van dat dunne velglint van BBB dat scheelt ook nog. Succes
Het zou niet best zijn als je hieldraad zo makkelijk op rekt dus de eerste tip lijkt mij niet te werken, of je moet wel hele slechte kwaliteit banden gebruiken.
Dunne high pressure plaklint van BBB is wel een goede oplossing !
spietpiet schreef:Vigoroso schreef:Zijn het nieuwe banden? Zo ja leg ze even op een makkelijke velg. Tot 8 bar oppompen.
Het zou niet best zijn als je hieldraad zo makkelijk op rekt dus de eerste tip lijkt mij niet te werken, of je moet wel hele slechte kwaliteit banden gebruiken.
Zo doe ik het ook met vouwbandjes.
Vanwege het opgevouwen zijn wil de band die opgevouwen vorm nog heel graag aannemen en dat geeft nogal wat spanning.
De band op druk zetten verminderd dat flink.
Ik heb het met GP4000s en Open Pavé's op die manier met succes gedaan op Kuipers.
Ik geloof dat de kwaliteiten van deze banden over het algemeen niet heel slecht bevonden worden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
ik rijd sinds een tijdje naar tevredenheid met een FCC50 set.
vooraf was ik zeer sceptisch omwille van de combinatie: 82 kg + carbon clinchers.
tot nu toe heb ik de wielen enkel gebruikt om te trainen en (zoals reeds gezegd) bevallen ze goed, zo goed dat ik zelfs overweeg om er wedstrijden mee te rijden.
ik heb Chris Kuiper uiteraard zelf reeds naar zijn mening gevraagd; dit zou geen probleem mogen zijn.
desondanks toch nog eens dezelfde vraag hier: is de combinatie FCC50 + 82 kg + wedstrijden op slechte wegen (i.e. Belgische master- & open koersen) om problemen vragen ? heeft iemand dit of iets vergelijkbaars reeds geprobeerd ?
vooraf was ik zeer sceptisch omwille van de combinatie: 82 kg + carbon clinchers.
tot nu toe heb ik de wielen enkel gebruikt om te trainen en (zoals reeds gezegd) bevallen ze goed, zo goed dat ik zelfs overweeg om er wedstrijden mee te rijden.
ik heb Chris Kuiper uiteraard zelf reeds naar zijn mening gevraagd; dit zou geen probleem mogen zijn.
desondanks toch nog eens dezelfde vraag hier: is de combinatie FCC50 + 82 kg + wedstrijden op slechte wegen (i.e. Belgische master- & open koersen) om problemen vragen ? heeft iemand dit of iets vergelijkbaars reeds geprobeerd ?
Er rijden hopen renners op wielen met 50 mm hoge velgen dus die van kuiper zouden ook daar geen problemen mogen geven.
Alleen en dat is iets wat ik zelf tijdens wedstrijden ervaar is dat hoge velgen wat meer stuiteren in bochten en op slechte wegen , dit valt me erg op als ik achter renners rijd die met hoge wielen rijden.
Grtz; mtbfool
Alleen en dat is iets wat ik zelf tijdens wedstrijden ervaar is dat hoge velgen wat meer stuiteren in bochten en op slechte wegen , dit valt me erg op als ik achter renners rijd die met hoge wielen rijden.
Grtz; mtbfool