Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Scott Scale defect: Cry baby !!

t-ice
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2005 22:27

t-ice 23 dec 2007 12:00

Hallo,

Gisteren bij het demonteren van het bracket van mijn Scott Scale uit 2005, merkte ik dat de aluminium bracket-huls losgelaten heeft t.o.v. het carbon.


Wat te doen ? Kan er iemand advies geven ? Wie is de importeur van Scott in Nederland ?

keunes
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:18

keunes 06 feb 2008 20:56

Als je nog garantie heb kan de leverancier dit voor je oplossen, anders de fabrikant..

Een carbonnen frame valt in ieder geval erg moeilijk te maken, ik heb bij cannondale gewerkt en daar heb ik veel met twee componentenlijm de kabelgootjes vast moeten lijmen, misschien dat dit een optie is?

Het is natuurlijk ook zo dat je als consument van een dergelijk product meer mag verwachten, dit staat in het consumentenrecht.. De leverancier moet dit oplossen of je in ieder geval tegemoet komen in de kosten!

Grz

sun-tzu
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jul 2007 23:38

sun-tzu 07 feb 2008 17:21

Als het goed is word er minstens 3 jaar garantie geleverd op een frame. Mits je garantie periode nog niet vergaan is, is dit zoizo een garantiekwestie, zonder twijfel. Belangrijk is wel dat je er dan zelf niets aan hebgt gedaan vorodat je terug gaat naar je dealer, anders is er al geen discussie meer mogenlijk en valt het per definitie niet onder garantie.
Dealers zijn hier te vinden, eventjes Europe, Netherlands en 'Bikes' invullen. Postcode niet verplicht, maar zo krijg je wel de dichtsbijzijnde.

Een rare vraag vind ik eigenlijk wel wie de importeur is, je kan toch gewoon naar je lokale fietsenwinkel teruggaan waar je de Scott hebt gekocht?

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 07 feb 2008 22:51

Dit klinkt niet leuk, ook omdat ik binnenkort hetzelfde wil doen met een Scale uit 2005. Iemand nog tips om bovenstaand probleem te voorkomen?
Is het misschien slim om juist het frame binnen te hebben staan, zodat door warmte het wat makkelijker gaat?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Plaats reactie