ik heb een nieuwe cyclecrosser samengesteld maar weet nog niet welke remmen ik zal kiezen
cantalever ? v-brakes ?
heeft er iemand ervaring of advies
NB ik heb campa shifters
van belang is natuurlijk dat ze eenvoudig nog iets bij te stellen zijn naarmate de remblokjes iets verslijten
bedankt voor de reakties
remmen op cycle crosser
Ik zou voor de mini V-brakes gaan.
Heb ze er nu een week op staan en ze werken super.
Goede remkracht en prima te doseren en prijs is ook gunstig (30 euro).
Had hiervoor canti's en die liggen nu tussen de oude rommel...
Zie topic:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=19761
Walter
Heb ze er nu een week op staan en ze werken super.
Goede remkracht en prima te doseren en prijs is ook gunstig (30 euro).
Had hiervoor canti's en die liggen nu tussen de oude rommel...
Zie topic:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=19761
Walter
Remmen op een cyclocrosser is en blijft een problematisch iets........zeker als het erg modderig is.
Zelf rijd ik nu met Shimano R550 cantilever remmen, welke met de juiste blokken en afstelling zorgen voor een goede remwerking. Ik heb nog wel een complete set hiervan liggen (nieuw!), dus mocht je er belang bij hebben dan hoor ik dat graag van je.
Zelf rijd ik nu met Shimano R550 cantilever remmen, welke met de juiste blokken en afstelling zorgen voor een goede remwerking. Ik heb nog wel een complete set hiervan liggen (nieuw!), dus mocht je er belang bij hebben dan hoor ik dat graag van je.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je nokken hebt op je wegkader wel, maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen. Wegremmen doen hun werk een stuk beter dan die spooky's. Maar met een crossfiets hoef je toch niet te remmen, op van links komende bomen moet je gewoon voorrang nemen
Amclassic-fan schreef: Maar met een crossfiets hoef je toch niet te remmen, op van links komende bomen moet je gewoon voorrang nemen
Juist... in de cross gebruik je de remmen alleen om te controleren, niet om je fiets tot stilstand te brengen. Opgang brengen/houden is al zwaar genoeg.....
Canti's zoals Spooky of Froglegs werken dan prima en zijn ook nog eens blubberbestendiger.
Edwin01 schreef:Amclassic-fan schreef: Maar met een crossfiets hoef je toch niet te remmen, op van links komende bomen moet je gewoon voorrang nemen
Juist... in de cross gebruik je de remmen alleen om te controleren, niet om je fiets tot stilstand te brengen. Opgang brengen/houden is al zwaar genoeg.....
Canti's zoals Spooky of Froglegs werken dan prima en zijn ook nog eens blubberbestendiger.
Ik weet niet of je wel is in Hilversum de nationale wedstrijd gereden hebt. Dan moet je dus bijna stilstaand vanaf een afdaling de bocht nemen.
Ik heb ervaring met (carbon) spookys, frogleggs en tektro. Ik zou gaan voor de spookys, deze werken het best. Neem ipv ronde ophangdingen.. (waar je remkabel inzit) dedriehoekjes, hiermee kan je het veel beter afstellen.
Anti-Spacers!
pjotr schreef:Ik weet niet of je wel is in Hilversum de nationale wedstrijd gereden hebt. Dan moet je dus bijna stilstaand vanaf een afdaling de bocht nemen.
Ik heb ervaring met (carbon) spookys, frogleggs en tektro. Ik zou gaan voor de spookys, deze werken het best. Neem ipv ronde ophangdingen.. (waar je remkabel inzit) dedriehoekjes, hiermee kan je het veel beter afstellen.
Ik heb nog nooit in Hilversum gereden, maar dat bedoel ik eigenlijk ook met controleren. Met je achterwiel geblokkeerd een afdalende bocht doorschuiven en dat soort zaken... En dat gaat idd prima met Spooky's of Froglegs!!