Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

nieuwe mtb - jullie mening nodig

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 27 dec 2007 16:51

Sjrien schreef:ik geef mijn mening, ik geef wat ik hoor en ik zeg wat ik weet en mijn ervaring.

jij doet het jouwe, dat kan iemand anders lezen, er een eigenbeeld van trekken en eventueel zijn mening geven.

zeker als Moderator hoef je er dan niet zo op te reageren.

als ik nu zei: Canyon, dat is niks, dat slingert en zwabbert. dat is wat anders. maar ik geef duidelijk aan dat ik heb gehoord, en zelf niet heb gereden.

en ik heb zo mijn oordeel over Cube, naar mijn idee lopen jullie daar iets te hard van stapel van. (teminste op andere forums hoorde je neits anders, hier rijd er vrij weinig op) Cube koopt restpartijtjes van merken, vandaar dat ze de eene keer sgram en dan weer shimi en dan sram enz. vandaar hun zachte prijzen. daar is zeker niets mis mee hoor. maar het is wel bij elkaar gesprokkeld;) laatst zag ik een mooi los framepje van cube, voor een heel lage prijs. mischien is dat een idee. maar verder vind ik Cube een heel mooi merk hoor, ik heb heus niets tegen cube. qua rij gedrag vond ik hem ook niet opvallend, in niets.

een frame is een mening, geen verklaring.

Zeg maar Leroy trouwens, maar de naam was al bezet.

Het lijkt me zeer nuttig en verstandig eerst goed na te denken voordat je je mening op dit forum ventileert. Geldt overigens voor elk forum.
Daarnaast is het handig om uit te gaan van feiten en niet van horen zeggen of elders op een ander forum iemands mening over te nemen. Al dan niet aangevuld met eigen ervaringen. Dit om onnodige discussies te voorkomen.
Je mag uiteraard een mening hebben maar onderbouw 'm dan goed en niet halfslachtig en tegenstrijdig zoals je nu doet.
Tot slot, Daniel mag natuurlijk gewoon zijn mening geven, net als jij, en dat hij toevallig ook moderator is, doet niet er zake.
Niets is wat het lijkt..

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 27 dec 2007 22:15

maurice schreef:Gary Fisher Big Sur Disc 2007 kan je vader beter kopen. Iets hoger in prijs maar in mijn ogen een betere fiets.
En zeer waarschijnlijk compleet afgemonteerd op te halen bij 12gotrading.
Ik kocht daar 2 jaar geleden een Ziggurat en dat is mij toen prima bevallen.

Off topic: en die heb ik dus een paar maanden terug gekocht. Goede fiets, he! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....(pm?)
Groet,
Mike

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 27 dec 2007 22:54

Welke heb je gekocht; de Big Sur of de Ziggurat?

Ik vond het een super fiets. Heerlijke geometrie en zeer goede onderdelen. Technisch net zo goed als Trek maar prijstechnisch een heel stuk beter.

Maurice
Niets is wat het lijkt..

jerico
Forum-lid

jerico 16 jan 2008 22:48

heej allemaal,

sorry dat ik zo lat reageer, maar me vader heeft toch lang gewacht om hem te kopen...hij heeft voor de sensa gekozen...hij is echt helemaal top afgemonteerd voor zijn prijs en voelt goed aan zegt hij, stijf frame en doet het prima...hij is alleen al 3 keer omgevallen, omdat hij vor eht eerst klik pedalen heeft.

greetz,

jerico
don\'t yell at me if i am wrong, ppl make mistakes...

icecube2
Forum-lid

icecube2 05 jan 2010 17:19

Ik zelf ga begin mei een nieuwe xtrail kopen
Het word waarschijnlijk de Mud 5.0
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ud-5-0/637

of de save 3.0
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... inbike/643

Beide zijn goede fietsen met de een iets beter dan de ander maar voor beide fietsen geld dat je een perfecte afmontering krijgt voor die prijzen
2 van mijn collega's hebben de Save 3.0 en zijn er zeer te spreken over

Plaats reactie