nieuwe koersfiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06
Ehm, vier dus.
Een Parlee Z1 met Lw's is bijvoorbeeld geen optie...
Een Parlee Z1 met Lw's is bijvoorbeeld geen optie...
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
2500 euro:
frame: Wilier Mortirolo (1270 gram=fabrieksopgaveenitaliaansdusplustienprocent)
wielen: Ritchey wcs protocol ltd
groep: centaur, ultegra of sram rival (in geval sram andere crank, deze ziet er niet uit vind ik)
rest: ritchey
frame: Wilier Mortirolo (1270 gram=fabrieksopgaveenitaliaansdusplustienprocent)
wielen: Ritchey wcs protocol ltd
groep: centaur, ultegra of sram rival (in geval sram andere crank, deze ziet er niet uit vind ik)
rest: ritchey
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
al eens naar de Cannondale van Maurice gekeken bij te koop? Anders moet die stakker zijn siena nog verkopen... Maar dan moet je in de eerste plaats op een 56cm passen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 apr 2005 20:08
Een 2e handse valt af, daar ben ik al een keer de mist mee ingegaan en 56 is te klein voor me. Die Scott cr1 pro lijkt me wel wat
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 07 feb 2007 20:22
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 apr 2005 20:08
Tja nu wordt het lastig ben net bij een fietsenmaker in de buurt geweest en die heeft een pinarello f4:13 staan met ultegra staan voor 2500
echter zitten hier shimano whr-600 wielen op , is dat wat ?
Ik zit nu tussen deze en de CR1 PRO van SCott te twijfelen die heeft ksyrium elite wielen
echter zitten hier shimano whr-600 wielen op , is dat wat ?
Ik zit nu tussen deze en de CR1 PRO van SCott te twijfelen die heeft ksyrium elite wielen
Ook ik zoek een fiets in deze prijsklasse (2500 euro), en mijn oog is gevallen op de red bulls (goede recensie en prijs kwaliteit). Alleen daarmee is het probleem niet opgelost.
Wordt het een x-light (alu) met dura ace triple, of een carbon sl met ultegra triple? Ik wil daar in elk geval de easton circuit wielen op laten zetten,omdat ik daar goede recensies over gelezen heb.
Ikzelf ben 1.83 lang en weeg ongeveer 85 kg (helaas niet allemaal spieren) en ik woon aan de rand van het heuvelland vandaar de triple.
Als outsiders heb ik nog gezien een colnago active met een record triple groep en mavic elite wielen (op marktplaats deze was bijna 3000 euro) en een storck c1.1 scenario met dura ace en ook elite wielen. En ook vermeldenswaardig op tchibo.nl een fiets (alu 7005 frame) volledig ultegra afgemonteerd en shimano 500 wielen voor 800 euro. tel daar de prijs van easton circuit wielen bij op en het is nog steeds een enorm scherpe prijs.
Wat raden jullie mij aan om mijn geld aan te besteden (carbon ipv aluminium of ultegra ipv dura-ace). Of zijn mijn of andere alternatieven beter.
Ik heb mezelf
een maximum bedrag gesteld wat ik nog ongeveer voor mezelf kan verantwoorden voor een fiets (want er is natuurlijk altijd een mooiere en lichtere) . Maar dit wil niet zeggen dat een goedkopere fiets niet in beeld komt. Het gaat me om de value for money met een duidelijke minimumgrens aan kwaliteit en andere eisen.
Mijn vraag is dan ook of een carbon frame en/of een dura ace groep de extra
euros waard zijn. Bij red bull vallen ze namelijk net binnen mijn budget, en
bij een hobby is de keuze natuurlijk nooit helemaal rationeel, maar ik wil
er voor waken dat er teveel emotie in sluipt.
De looks en de laatste gram interesseren me niet zo heel veel omdat er wat dat betreft meer winst te halen is in mijn BMI dan in het gewicht van mijn fiets.
Wordt het een x-light (alu) met dura ace triple, of een carbon sl met ultegra triple? Ik wil daar in elk geval de easton circuit wielen op laten zetten,omdat ik daar goede recensies over gelezen heb.
Ikzelf ben 1.83 lang en weeg ongeveer 85 kg (helaas niet allemaal spieren) en ik woon aan de rand van het heuvelland vandaar de triple.
Als outsiders heb ik nog gezien een colnago active met een record triple groep en mavic elite wielen (op marktplaats deze was bijna 3000 euro) en een storck c1.1 scenario met dura ace en ook elite wielen. En ook vermeldenswaardig op tchibo.nl een fiets (alu 7005 frame) volledig ultegra afgemonteerd en shimano 500 wielen voor 800 euro. tel daar de prijs van easton circuit wielen bij op en het is nog steeds een enorm scherpe prijs.
Wat raden jullie mij aan om mijn geld aan te besteden (carbon ipv aluminium of ultegra ipv dura-ace). Of zijn mijn of andere alternatieven beter.
Ik heb mezelf
een maximum bedrag gesteld wat ik nog ongeveer voor mezelf kan verantwoorden voor een fiets (want er is natuurlijk altijd een mooiere en lichtere) . Maar dit wil niet zeggen dat een goedkopere fiets niet in beeld komt. Het gaat me om de value for money met een duidelijke minimumgrens aan kwaliteit en andere eisen.
Mijn vraag is dan ook of een carbon frame en/of een dura ace groep de extra
euros waard zijn. Bij red bull vallen ze namelijk net binnen mijn budget, en
bij een hobby is de keuze natuurlijk nooit helemaal rationeel, maar ik wil
er voor waken dat er teveel emotie in sluipt.
De looks en de laatste gram interesseren me niet zo heel veel omdat er wat dat betreft meer winst te halen is in mijn BMI dan in het gewicht van mijn fiets.
ik zou denk ik voor een Canyon gaan. Ik vind echter de nieuwe madone supermooi. Bij salden valt er altijd over de prijs te praten. De madone 5.2 is met ultegra sl triple, maar de wielen van bontrager zijn niet veel soeps. Ik dat de Canyon F10 CF6 of 7 prijs/kwaliteit de beste zijn. Als je de CF6 neemt kan je nog altijd een betere wielset bijkopen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Als je super wielen wilt hebben in een normale prijsklasse, dan moet je voor de red-bull gaan. In 2008 zitten daar easton wielen in volgens opgave.