ADA\'s
In navolging van het topic Lightweights bij deze ook een topic over ADA's.
Ten eerste de gewichten:
Gewicht van de ADA's (met vectran, of was het nu kevlar, remrand):
Voorwiel: 555 gram
Achterwiel: 667 gram
Totaal: 1222 gram
Snelspanner voor: 26 gram
Snelspanner achter: 28 gram
Erop gereden heb ik nog niet en ben ik eerst ook nog niet van plan, wacht eerst tot m'n Canyon weer terug is die lakscheurtjes vertoonde. Daarnaast is er hier alweer rijkelijk met zout gestrooid, zou toch zonde zijn.
Het meteen wel duidelijk dat de afwerking niet zo best is in vergelijking met Lightweights, maar daar gaat het denk ik ook niet om bij zulke wielen. Overal vind ik ze er simpelweg ontzettend snel en anders uitzien!
Heb zonet een hele rits foto's gemaakt en ben best tevreden over een aantal. Veel plezier met bekijken:
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0008.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0009.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0011.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0012.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0015.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0023.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0028.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0032.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0034.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0037.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0038.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0042.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0043.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0047.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0048.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0055.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0062.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0065.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0067.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0083.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0084.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0086.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0087.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0091.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0093.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0097.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0105.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0106.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0110.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0111.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0114.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0119.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0121.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0123.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0125.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0126.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0131.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0132.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0136.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0141.JPG]
Ten eerste de gewichten:
Gewicht van de ADA's (met vectran, of was het nu kevlar, remrand):
Voorwiel: 555 gram
Achterwiel: 667 gram
Totaal: 1222 gram
Snelspanner voor: 26 gram
Snelspanner achter: 28 gram
Erop gereden heb ik nog niet en ben ik eerst ook nog niet van plan, wacht eerst tot m'n Canyon weer terug is die lakscheurtjes vertoonde. Daarnaast is er hier alweer rijkelijk met zout gestrooid, zou toch zonde zijn.
Het meteen wel duidelijk dat de afwerking niet zo best is in vergelijking met Lightweights, maar daar gaat het denk ik ook niet om bij zulke wielen. Overal vind ik ze er simpelweg ontzettend snel en anders uitzien!
Heb zonet een hele rits foto's gemaakt en ben best tevreden over een aantal. Veel plezier met bekijken:
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0008.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0009.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0011.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0012.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0015.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0023.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0028.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0032.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0034.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0037.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0038.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0042.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0043.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0047.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0048.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0055.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0062.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0065.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0067.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0083.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0084.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0086.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0087.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0091.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0093.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0097.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0105.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0106.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0110.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0111.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0114.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0119.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0121.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0123.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0125.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0126.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0131.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0132.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0136.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/ADA/PICT0141.JPG]
prachtig zijn ze mensma! eindelijk maar toch;) ik vind ze mooier dan LW's, omdat je ze zelden ziet. als het straks beter weer wordt moeten we ze maar even om de kloten geven dacht ik zo
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
-
- Forum-lid
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19
de sluiting van de snelspanner lijkt wel van hout!
wat is het voor materiaal?!
wat is het voor materiaal?!
Mooie foto's hoor, maar vind die close ups van het carbon verontrustend. Hoort carbon er zo uit te zien (heb zelf geen carbonwielen en heb ze al helemaal nooit van zo dichtbij bekeken)?
Verder vind ik de manier waarmee ADA staat op die wielen niet passen bij de prijs/klasse van deze wielen. Zet er dan niks op ipv met vingerverf...
Hoop dat ze lekker en goed rijden mensma en succes met je canyon (jij hebt ook geen mazzel met je frames).
Verder vind ik de manier waarmee ADA staat op die wielen niet passen bij de prijs/klasse van deze wielen. Zet er dan niks op ipv met vingerverf...
Hoop dat ze lekker en goed rijden mensma en succes met je canyon (jij hebt ook geen mazzel met je frames).
Alstublaft.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Duidelijk compromisloos wiel, mooi dat ze dat in alles doorgevoerd hebben! Van 't voorjaar lezen we hier wel een testverslag mag ik aannemen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 20 jan 2007 17:08
Mij lijken de wielen nogal 'afgeklodderd' de carbon is niet mooi bewerkt en overal zie je lijmresten... Niet mijn winkel...
aint no mountain high enough
@ Jona91, de spaken zijn volgens mij carbon met een laagje kevlar eromheen, zeker weet ik het niet...
@ kikkie, we zien elkaar binnenkort wel als we de baan opgaan, dat carpoolen gaat wel door hé? Als je wat eerder komt kun je ze nog ff bekijken.
@ thijsmerak, de snelspanners zijn volgens mij titanium of alu, gewoon met een kleurtje erop.
@ Blaffy, tsja, de afwerking is idd wat minder en dat ADA is er gewoon in gekrast, beetje jammer voor wielen met een nieuwprijs van € 3500 (ik heb ze 2e hands voor een stuk minder!)
@ Premiumclassic, dat afgebladderde carbon valt wat mee hoor, als je Lightweights zo op de foto zet zul je het ook een beetje zo zien, alhoewel het daar wel minder opvallend is. Met de lijmresten valt het best mee, die zie je vooral goed waar de spaken de naven ingaan en daar heb je niet erg goed zicht op.
@ kikkie, we zien elkaar binnenkort wel als we de baan opgaan, dat carpoolen gaat wel door hé? Als je wat eerder komt kun je ze nog ff bekijken.
@ thijsmerak, de snelspanners zijn volgens mij titanium of alu, gewoon met een kleurtje erop.
@ Blaffy, tsja, de afwerking is idd wat minder en dat ADA is er gewoon in gekrast, beetje jammer voor wielen met een nieuwprijs van € 3500 (ik heb ze 2e hands voor een stuk minder!)
@ Premiumclassic, dat afgebladderde carbon valt wat mee hoor, als je Lightweights zo op de foto zet zul je het ook een beetje zo zien, alhoewel het daar wel minder opvallend is. Met de lijmresten valt het best mee, die zie je vooral goed waar de spaken de naven ingaan en daar heb je niet erg goed zicht op.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Even ter aanvulling.
Dit zijn detailfoto's deze versie van ADA (2002 variant) is niet slechter maar juist beter! afgewerkt dan Lightweight type 1 en bijvoorbeeld de thans zo gehypete Lew wielen (in dat geval zijn ADA's net zo duur, welliswaar zwaarder maar ook heel veel beter afgewerkt)
Die Ada letters zijn niet geverfd maar erin gegraveerd en staan samen met het P nummer voor de Professional uitvoering.
Dit zijn net zoals Lightweights wielen uit 1 stuk. Verschil met LW is dat deze wielen een vectran laag over de spaken hebben om deze te beschermen tegen scherpe voorwerpen van buitenaf (brekende ketting bijvoorbeeld). In ieder geval zijn ze beter beschermd dan Lw spaken die relatief eenvoudig te beschadigen(onder het vectran zien deze spaken er net zo uit als bij een Lightweight set).
Dit is overigens de Vectran versie wat duidt op de remrand. Deze rand maakt de wielen iets zwaarder (ca. 80 gram) maar in tegenstelling tot lightweights kunnen deze wielen wel met nat weer en afdalingen worden gebruikt doordat ze veel beter en gelijkmatiger remmen.
Die "lijmresten zijn epoxy" de groeven zijn normaal omdat ADA af heeft gezien van nutteloos zichtcarbon en de snelspanners zijn van geanodiseerd aluminium met een titanium as.
Prof's op ADA's waren onder andere Ris, Ullrich, Vandenbroecke, van Bon, Romain Baele (franse kampioen) en nog een hele reeks maar ook in de cross zie je ze regelmatig (soms vermomd als Lightweights) voorbij komen.
Persoonlijk doen de nieuwe Mavics me heel sterk aan deze wielen denken en het zou me niets verbazen als Cees iets voor Mavic heeft gedaan.
[img=http://www.ada.prorider.org/images/99wk_a.jpg]
Dit zijn detailfoto's deze versie van ADA (2002 variant) is niet slechter maar juist beter! afgewerkt dan Lightweight type 1 en bijvoorbeeld de thans zo gehypete Lew wielen (in dat geval zijn ADA's net zo duur, welliswaar zwaarder maar ook heel veel beter afgewerkt)
Die Ada letters zijn niet geverfd maar erin gegraveerd en staan samen met het P nummer voor de Professional uitvoering.
Dit zijn net zoals Lightweights wielen uit 1 stuk. Verschil met LW is dat deze wielen een vectran laag over de spaken hebben om deze te beschermen tegen scherpe voorwerpen van buitenaf (brekende ketting bijvoorbeeld). In ieder geval zijn ze beter beschermd dan Lw spaken die relatief eenvoudig te beschadigen(onder het vectran zien deze spaken er net zo uit als bij een Lightweight set).
Dit is overigens de Vectran versie wat duidt op de remrand. Deze rand maakt de wielen iets zwaarder (ca. 80 gram) maar in tegenstelling tot lightweights kunnen deze wielen wel met nat weer en afdalingen worden gebruikt doordat ze veel beter en gelijkmatiger remmen.
Die "lijmresten zijn epoxy" de groeven zijn normaal omdat ADA af heeft gezien van nutteloos zichtcarbon en de snelspanners zijn van geanodiseerd aluminium met een titanium as.
Prof's op ADA's waren onder andere Ris, Ullrich, Vandenbroecke, van Bon, Romain Baele (franse kampioen) en nog een hele reeks maar ook in de cross zie je ze regelmatig (soms vermomd als Lightweights) voorbij komen.
Persoonlijk doen de nieuwe Mavics me heel sterk aan deze wielen denken en het zou me niets verbazen als Cees iets voor Mavic heeft gedaan.
[img=http://www.ada.prorider.org/images/99wk_a.jpg]