Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Frame 59cm ?

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 13 dec 2007 23:16

Kim heeft ongeveer dezelfde afmetingen als ik twee jaar geleden. Qua beenlengte en totale lengte wel te verstaan:)

Bij beiden was ik net twee centimeters groter en ik heb steeds perfect gezeten op mijn fiets. Dit was een 58 center to center. Dus qua maat zal ze hier ongeveer uitkomen gok ik. Afhankelijk van de geometrie van de fiets en verdere afmetingen van haar uiteraard.
Nulla tenaci invia est via!

Erik
Forum-lid

Erik 16 dec 2007 23:39

ok goedetip dank je wel
nu nog goede FM vinden[/quote]

Is niet zo moeilijk hoor. In de buurt kijken naar een FM die:

- Er al langer zit.
- Veel keuze in race heeft.
- Niet direct een poging doet je een fiets van 3000 euri te verkopen.

Afgaande op de het verhaal in 'Schone Dames' zit je in t westen en dan is, denk ik, een zaak als Van Herwerden een safe keuze. Als je naar t noorden zou willen is Klamer, vind ik, the place to be. Je zou ook eens op de site van de lokale wielerclub kunnen kijken. De zaak die hen sponsort is vaak wel betrouwbaar.
Ik heb zelf geen hoge pet op van al die geavanceerd computeropmeetsystemen. Een goeie FM ziet wel aan je welke maat frame goed is en gaat dan met stuurpennen ed aan de gang voor de finetuning. Kijkend naar je lengte zou je een 58-59 nodig hebben. Ik rij met 1,84 op een 60-er.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

kim
Forum-lid

kim 18 dec 2007 10:31

Ik ben al stuk verder intussen
De zomerfiets die ik nu heb die is veels te klein is 55cm

Ik ga voor een 57,5 / 58cm cervelo of Pinarello als zomerfiets
de trainfiets heb ik even gelaten voor wat het is
Zoeken naar een mooie nieuwe zomerfiets waar ik goed op zit is eigenlijk eerste vurige wens

Jan Ullrich !

Plaats reactie