Ik overweeg de aanschaf van een Easton EC90 Zero zadelpen. Ik twijfel echter of de breedte van de kop voldoende is om een Selle Italia Flite Kit Carbonio te dragen.
Op het net kan ik geen detail foto's van de kop van de zadelpen vinden.
Wie wil er even een fotootje van zijn EC90 maken en hier posten? Een goeie link op het web volstaat natuurlijk ook.
P.S. deze vraag heb ik ook in het topic over de combinatie van de Flite met mijn huidige Tune pen gesteld. Dat topic kan ik helaas niet omhoog schoppen daarom stel ik hier de vraag nogmaals.
Foto kop Easton EC90 Zero
-
- Forum-lid
hoe wil je aan de hand van een paar foto's kijken of iets past?
foto's van de kop vond ik gewoon via google:
foto's van de kop vond ik gewoon via google:
Thanx!
Ik vond alleen lage resolutie foto's en dan zat er ook nog zo'n schuimdingetje tussen de plaatjes waardoor de kop niet goed zichtbaar was.
Ik wilde kunnen zien hoe breed het draagvlak van de kop is. Bij mijn huidige zadelpen (Tune Starckes Stück) bestaat het draagvlak uit twee smalle strips van ca. 2 mm, dat is onvoldoende om een carbon zadelbrug op te leggen. Selle Italia geeft aan dat het tenminste 2x 8 mm moet zijn. A.d.h.v. bovenstaande foto's kan ik wel inschatten dat ik de combinatie Easton/Flite Carbonio aandurf.
[img=http://www.xander-quinten.net/images/p002_1_02.jpg]
Ik vond alleen lage resolutie foto's en dan zat er ook nog zo'n schuimdingetje tussen de plaatjes waardoor de kop niet goed zichtbaar was.
Ik wilde kunnen zien hoe breed het draagvlak van de kop is. Bij mijn huidige zadelpen (Tune Starckes Stück) bestaat het draagvlak uit twee smalle strips van ca. 2 mm, dat is onvoldoende om een carbon zadelbrug op te leggen. Selle Italia geeft aan dat het tenminste 2x 8 mm moet zijn. A.d.h.v. bovenstaande foto's kan ik wel inschatten dat ik de combinatie Easton/Flite Carbonio aandurf.
[img=http://www.xander-quinten.net/images/p002_1_02.jpg]
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
De kop ziet er inderdaad wel degelijk uit.
foto 1 en 2 zijn wel iets verschillend, maar het moet niet heel veel uitmaken.
succes met de aankoop!
foto 1 en 2 zijn wel iets verschillend, maar het moet niet heel veel uitmaken.
succes met de aankoop!
-
- Forum-lid
Ik rijdt nu een paar maanden met de combinatie EC90 zero en en flite kit carbonio flow. Past prima.
Zie ook het cannondale site topic waar een foto van mijn fiets staat
Revolution schreef:Ik rijdt nu een paar maanden met de combinatie EC90 zero en en flite kit carbonio flow. Past prima.
Mooie fiets.
Ik twijfelde niet of de combi zou passen, maar of het draagvlak van de kop groot genoeg is om een carbon rails te dragen.
Staat op jouw foto een ander zadel dan hierboven vermeld? Het zadel op de foto heeft nl. geen carbon rails.
Een tip waar ik de zadelpen aan een gunstige prijs kan kopen is welkom (zie ook "Doe eens mee, waar het laagst geprijsd".
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
Sorry, ik had begrepen of de kop wel tussen de rails past. Mijn zadel heeft een vanox rails. De rails is een beetje ovaal ipv rond en pastte niet op een FSA K-force wat mijn eerste keus was. Het draagvlak op de rails is geschat zo'n 2.5 cm, dus vrij groot. Er staat eenzelfde pen te koop op marktplaats voor 99 euro
Bedankt voor de tip.
Marktplaats had ik inderdaad nog niet gekeken.
De huidige pennen op marktplaats zijn te groot, ik zoek pen met een 27.2 diameter zonder offset.
De rails van de Carbonio is ook ovaal.
Ik zoek nog even verder. Laagste prijs tot nu toe is € 169,-
Marktplaats had ik inderdaad nog niet gekeken.
De huidige pennen op marktplaats zijn te groot, ik zoek pen met een 27.2 diameter zonder offset.
De rails van de Carbonio is ook ovaal.
Ik zoek nog even verder. Laagste prijs tot nu toe is € 169,-
-
- Forum-lid
@Il Grasso
Volgens mij bij Mantel in Arnhem voor 150.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Specliffeddes schreef:@Il Grasso
Thanx.
Op de website zie ik alleen een 31.6 en ik heb een 27.2 nodig. Even bellen...
Update: alleen de 31.6 is beschikbaar voor voornoemde prijs.