Alles over vakanties op én met de fiets

Steven Rooks Classic 2008

kuitenbuiter
Forum-lid

kuitenbuiter 18 dec 2007 09:41

Tussen de Drolenval en de redoute is qua punten inderdaad weinig verschil. Een paar puntjes minder maken de klim niet direct gemakkelijker. Zwaarte is altijd subjectief. De Drolenval is qua klim echter wel leuker dan de Redoute. De omgeving is groener en niet zo "platgereden" in cyclo's .Het begin valt mee, maar het einde , met het "toetje" van 22 % mag er zeker wezen. Ook de plaats waar hij in de route is opgenomen maakt qua beleving dat hij zeker net zo zwaar zal aanvoelen als haar beroemde tegenhanger. Anders kijk maar even op http://www.kuitenbijters.com/index.php? ... n&Itemid=6 voor een betere beschrijving, foto's en grafieken. We zijn benieuwd naar jullie bevindingen van deze "molshoop". Presenteer ze maar op de site.
angst maakt goden, lef maakt koningen

noppie
Forum-lid

noppie 18 dec 2007 23:27

Weet iemand wat het leukste ( en niet zo duur) logeeradres is voor de SCR?
kiekeboe

amateurke
Forum-lid

amateurke 19 dec 2007 11:17

[quote="Noppie"]Weet iemand wat het leukste ( en niet zo duur) logeeradres is voor de SCR? [/quote]

In de directe omgeving ligt van der Valk. Is dat te duur. Redelijk dicht bij ligt Hotel in den Hoof, een leuk kleinschalig familiehotelletje dat niet te duur is.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

basje
Forum-lid

basje 25 dec 2007 20:07

Ook ik hoop dit keer er weer bij te zijn. Hopelijk fietsen we in 2008 droog, twee jaar achter elkaar regen is toch ook niet nomaal. Te drukken wegen, dat valt wel mee, je moet natuurlijk niet gaan racen als een prof. Dan kun je beter een lecentie aanvragen bij de amateurs. Dan kun je wel bij een wedstrijd met je ogen dicht over een kruispunt jagen.
fietsen is fietsen

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 dec 2007 21:01

[quote="Noppie"]Weet iemand wat het leukste ( en niet zo duur) logeeradres is voor de SCR? [/quote]

De Geulhemmermolen, 10km van de start; gezellige bar:D

speric
Forum-lid HC

speric 28 dec 2007 11:07

`k ben erbij !!!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 dec 2007 11:35

Ik denk dat ik hem ook ga rijden. Het is er nu al twee keer niet van gekomen dus drie keer is scheepsrecht. Maar hoe zit dat nu met het nieuwe parcours? Het staat nog steeds niet op de site.

harrebas
Forum-lid

harrebas 28 dec 2007 19:15

[quote="Bottecchia"]Ik denk dat ik hem ook ga rijden. Het is er nu al twee keer niet van gekomen dus drie keer is scheepsrecht. Maar hoe zit dat nu met het nieuwe parcours? Het staat nog steeds niet op de site.[/quote]

Bottechia,
hier is het nieuwe parcours dat ik ooit heb ontvangen. Het is nog niet 100% zeker, omdat er nog toestemming moet komen voor bepaalde stukken.
Het zit vol met bekende en minder bekende kuitenbijters.

[img=http://img45.imageshack.us/img45/2088/src2008yv0.jpg]
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 29 dec 2007 17:19

Wat een service. Bedankt!

Ik ben (nog) niet bekend met alle heuvels die hier op het kaartje staan. Maar ik zie in ieder geval de Trasenster en dat vind ik een heerlijke klim.

harrebas
Forum-lid

harrebas 29 dec 2007 18:15

[quote="Bottecchia"]Wat een service. Bedankt!

Ik ben (nog) niet bekend met alle heuvels die hier op het kaartje staan. Maar ik zie in ieder geval de Trasenster en dat vind ik een heerlijke klim. [/quote]

Dan moet ik je waarschijnlijk teleurstellen. De bekende klim van de Trasenster is vanaf de noordkant en deze is vanuit het westen. Daarin zit een stuk van 15% dus een stuk steviger.

Voor details kun je kijken op www.kuitenbijters.com. Dat zijn ook de mannen achter het vernieuwde parcours.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

fredjeraket
Forum-lid

fredjeraket 02 jan 2008 15:43

Dat is niet voor de poes!

een aantal hellingen zijn mij bekend. Het lijkt erop dat die gasten van Kuitenbijters.com de hellingen aan elkaar geregen hebben. Ik heb het gevoel dat die lange route wel 200 km is. Lijkt me niet dat de SRC zó lang zal zijn. Maar ok, misschien is het een 'bèta versie'. Harrebas, waar heb je de route gevonden?

Ik hoop dat het verkeersluwe wegen zullen zijn, want ik rijd niet graag tussen de auto's. De Drolenval is iig niet geschikt voor vrachtwagens en ander gespuis. Ook de Hestreux ziet er magnifiek uit op die kuitenbijters-site. Het meer van Gileppe is ook nieuw. Ik ken het van de tv-beelden van de eneco tour.
Deze route doet niet onder voor de Waalse Pijl!

meteen van der Valk even bellen......

Plaats reactie