Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Winter fietsbroek ?

donkeyroller
Forum-lid

donkeyroller 01 dec 2007 12:11

Welke winterfietsbroek is de "beste" keus ?
Ik ben daar nog niet uit, graag jullie hulp.

Fietsbroek met bovenstuk en zeem om te mountainbiken bij koudere dagen, zo tussen de 10 en - 5 graden (prijs ongeveer 100,-). Ik ga dan meestal drie uurtjes op pad (uur over de weg en de rest in het bos). (Ik ben 1.92 m, bbl 90 en heb bij Bioracer maat xxl)
Wat biedt jullie keuze op het gebied van : confortabel, duurzaam, isolatie, ademend, pasvorm.
Alvast bedankt!

DR
To bike or to bike, that\'s not a question.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 01 dec 2007 20:43

Zelf heb ik altijd Ultima, een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als je online wilt bestellen moet je misschien ff kijken bij Futurumshop ofzo. Heb ik gister ook één voor een maat van me besteld voor iets van 60 euro. Met andere merken heb ik geen ervaring aangezien ik altijd tevreden ben geweest met ultima. Ik kan dus niet zeggen wat de beste keuze is.

donkeyroller
Forum-lid

donkeyroller 02 dec 2007 01:13

OK Ultima dus, heb gekeken bij FuturumShop.
De Project-2, de Vento en de Bora Windproof alle drie van Ultima komen voor mij in aanmerking.
Iemand daar ervaring mee ?

Groet DR

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 02 dec 2007 11:57

DonkeyRoller schreef:OK Ultima dus, heb gekeken bij FuturumShop.
De Project-2, de Vento en de Bora Windproof alle drie van Ultima komen voor mij in aanmerking.
Iemand daar ervaring mee ?

Groet DR

Ik heb de Project-2 zonder zeem, gekocht bij Futurum overigens. Ik ben 182 cm en heb maat L, die is voor mij eigenlijk net ff iets te groot. Verder zit de broek wel prettig. Deze broek is redelijk warm, maar bij temperaturen onder de 5 graden zou ik toch voor een winddichte voorzijde kiezen en wellicht iets meer isolatie bij de knieen. Dit is wel persoonlijk, ik ben een beetje een koukleum.
stupidity is it\'s own reward

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 02 dec 2007 12:48

Hoi Donkey Roller, eigenlijk heel simpel....met het huidige weer en in de herfst/winter is het van belang dat je niet uitgaat van de gevoelstemperatuur als je stil staat. Je moet kunnen inschatten wat jouw maximum isolatie moet zijn. Om een voorbeeld te geven...ik neem meestal een oude korte broek met zeem en bovenstuk, (zweethemd hieronder). Daarover een kort shirt, hierover een lange broek zonder zeem. Dan een shirt met lange mouwen. That's it!. Mocht het gaan regenen neem je uit voorzorg een regenjack mee in je achterzak. Koop het niet te groot, pas eerst in een winkel voordat je via het internet gaat kopen. Laat je niet verleiden tot duren aankopen en mooie marketingtermen.... Succes!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

whocares
Forum-lid

whocares 02 dec 2007 14:28

Als je dan nog koude benen hebt , trek dan ook nog eens beenstukken aan onder je lange broek . Armstukken kun je , indien je armen te koud aanvoelen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 02 dec 2007 18:02

ik heb alleen nog maar langebroeken met een bovenstuk, maar zonder zeem. ik trek meestak een korte broek met zeem hieronderaan. dit omdat ik vaak de plaats van de zeem niet geheel ideaal vind bij de langebroeken. en het laagjes principe is idd goed
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

donkeyroller
Forum-lid

donkeyroller 02 dec 2007 20:51

Laagjes dus. Ik weet genoeg, de Ultima Bora Windproof dus (3 lagen).
Alleen de maat nog, maar dat zal wel lukken denk ik.
Bedankt voor de info.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 02 dec 2007 23:22

Zelf heb ik gewoon een korte fietsbroek en daar over gaat gewoon een loopbroek.
Als het erg koud is doe ik daar nog een extra loopbroek over en omdat ik die ook in verschillende diktes heb kan ik het een beetje aan het weer aanpassen.
Voordeel is als het echt te warm is dat je gewoon een broek kunt uittrekken.
Al mijn broeken zijn zonder bretels, dat vind ik zo'n gedoe met de sanitaire stops in de winter.

donkeyroller
Forum-lid

donkeyroller 18 dec 2007 23:36

Het is uiteindelijk een Assos geworden, de airProtec.LL maatje TIR.
Duur, maar zit erg goed. Inmiddels twee keer mee gefietst met temperatuur rond de 0 graden C. Vooral knieen waren goed warm. Ben benieuwd hoe het bevalt bij lagere temperaturen.

Groet DR

neel
Forum-lid

Gebruikersavatar neel 19 dec 2007 23:23

Onlangs ook de Assos airProtec.LL met FI.Mille zeem gekocht.
Afgelopen zondag mee wezen fietsen met -3°C.
Inderdaad lekkere warme knieën, perfecte pasvorm, maar het kruis is echt te koud. Er zit wel airprotec stof, maar die zit hoger, eerder op de buik en meestal zit dat stuk onder je jas.
Ik denk eraan een korte Craft Pro Zero Windstopper onderbroek te gaan dragen op de koude dagen (5 tot -5°C).
Ik was eigenlijk op zoek naar de airBlock.LL met FI.Mille zeem, maar is die is nog niet goed leverbaar in NL. Heeft overigens ook geen airBlock t.p.v. het kruis, alleen op de heupen.
Ik heb ook nog een Sportfull Mach 1 lange winterbroek met WS stof op knieën, rug èn kruis, maar de andere stof is iets minder warm dan de Assos. En de pasvorm is iets minder dan Assos.

Zie ook mijn topic op: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=19686

Plaats reactie