Balen.......! Deze week zou mijn Scalpel worden afgeleverd. Helaas heeft Cannondale Oldenzaal de eerste serie afgekeurd wegens problemen met de verbinding van de achtervork. Ook zijn bij de dealers al uitgeleverde fietsen weer teruggehaald.
Weer wachten dus. Aan de andere kant moet je natuurlijk wel weer blij zijn met zo'n scherpe ingangscontrole.
1e serie Cannondale Scalpel afgekeurd
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ik weet niets van een officieel bericht, dit is mij door mijn dealer meegedeeld.
Overigens had hij al wel exemplaren staan, wel goedgekeurde, 2e serie. Alleen niet in het door mij besteld aluminium model. Levering hiervan is een maand uitgesteld.
Overigens had hij al wel exemplaren staan, wel goedgekeurde, 2e serie. Alleen niet in het door mij besteld aluminium model. Levering hiervan is een maand uitgesteld.
-
- Forum-lid
Ik weet niet zo snel hier foto's te plakken, maar op het Cannodale forum van mtbr.com staat vandaag het zeer vervelende gevolg van een foute lijmverbinding.
Toch blij dat die van mij is teruggeroepen!
Toch blij dat die van mij is teruggeroepen!
-
- Forum-lid
Deze link is nog duidelijker:
http://www.tomdevolder.be/foto/cannonda ... breuk1.jpg
Er wordt al gefluisterd dat er een volledig recall aan zit te komen.
http://www.tomdevolder.be/foto/cannonda ... breuk1.jpg
Er wordt al gefluisterd dat er een volledig recall aan zit te komen.
Oei, nog duidelijker.....beide kanten zijn gelost. De trekkrachten hebben wat waardes overstegen. Een totale recall zou in dit geval kunnen inhouden dat de scalpel er anders uit gaat zien...........toch een echt scharnierpunt dan maar?
-
- Forum-lid
Het vreemde is dat het bij de oude aluminium Scalpel wel onder controle was. Het verbindingsstuk (het gedeelte wat in de vork verdwijnt) was daar ook wat langer. Ik ben dan ook nieuwsgierig of de door mij bestelde aluminium Scalpel ook onder deze (niet door Cannondale bevestigde) recall gaat vallen.