Hallo,
Ik heb een draadloze fietscomputer en mijn vraag is nu waar ik het gedeelte aan de vork moet monteren. Is dit gewoon aan de geveerde voorvork, aagezien deze erg dik is? Ik heb net een MTB aangeschaft en dit is dus nieuw voor mij.
Fietscomputer monteren op mtb
De sensor moet gewoon aan de verende voorvork komen. indien het draadloos is heb je zelfs nog minder problemen. gewoon de sensor monteren op het onderste gedeelte van een van de poten (meestal rechts) en that's it. Vervolgens de teller op de stuurpen of het stuur. De positie van de sensor is afhankelijk van de afstand tussen magneet en sensor en tot waar deze goed werkt. veel succes.
Ok bedankt voor je reactie. Wat ik alleen niet snap is wanneer je de sensor lager aan de voorvork monteert, dus meer ter hoogte van het midden van het wiel, dan maakt de magneet toch een veel kleiner rondje dan wanneer je de sensor hoger hangt. Hoe werkt dit? Ik zou zeggen dat de computer dan een verkeerd beeld geeft van snelheid en afgelegde weg:S
lol natuurkunde, als een spaak rond gaat is de onderkant van de spaak(bij de naaf) even snel een keer rond als de bovenkant van de spaak...Ok bedankt voor je reactie. Wat ik alleen niet snap is wanneer je de sensor lager aan de voorvork monteert, dus meer ter hoogte van het midden van het wiel, dan maakt de magneet toch een veel kleiner rondje dan wanneer je de sensor hoger hangt. Hoe werkt dit? Ik zou zeggen dat de computer dan een verkeerd beeld geeft van snelheid en afgelegde weg:S
don\'t yell at me if i am wrong, ppl make mistakes...