Ik sta op het punt om een MTB aan te schaffen, echter weet ik niet welke mtb er geschikt is voor mijn lengte (2m03). Mijn racefiets (cannondale system six 63cm) zit prima. Nou heb ik gehoord dat de mtb's van cannondale minder geschikt zijn (te klein). Mijn fm komt met Cube, ongetwijfeld een prima fiets (ik lees tenminste weinig negatiefs op dit forum) echter verkoopt hij geen Trek en deze heeft volgens mij een langere bovenbuis......
Iemand suggesties of adviezen ??
MTB voor 2 meter +
Ik ben net zo lang als jij, en laten we bij Fiets nu net bezig zijn 3 fietsen te testen voor lange mannen/vrouwen. Helaas voor jou komt dat artikel pas in nr1 van 2008.
Vandaag heb ik een rit op een grote Snel gemaakt met 29" wielen, helemaal niets mis mee. Cube is inderdaad weinig op aan te merken, maar er zijn er nog wel meer hoor.
Red-Bull heeft 23,5" fietsen, Idworx heeft een XL versie, Ghost heb ik in het groot gezien, Merida heeft grote frames etc.
Eerst even aangeven hoeveel je er aan uit wilt geven, fully of hardtail etc....dan krijg je hier vast een hele waslijst aan mogelijkheden.
Vandaag heb ik een rit op een grote Snel gemaakt met 29" wielen, helemaal niets mis mee. Cube is inderdaad weinig op aan te merken, maar er zijn er nog wel meer hoor.
Red-Bull heeft 23,5" fietsen, Idworx heeft een XL versie, Ghost heb ik in het groot gezien, Merida heeft grote frames etc.
Eerst even aangeven hoeveel je er aan uit wilt geven, fully of hardtail etc....dan krijg je hier vast een hele waslijst aan mogelijkheden.
heej,
Gary Fisher heeft meestal al een langere bovenbuis dan andere fietsen...
ik ben zelf ook redelijk lang en ik rij met mijn 1,90 op een 19" en dan zit ik er nog lekker sportief op...
neem hier eens een kijkje:
http://www.12gotrading.nl
greetz,
jerico
Gary Fisher heeft meestal al een langere bovenbuis dan andere fietsen...
ik ben zelf ook redelijk lang en ik rij met mijn 1,90 op een 19" en dan zit ik er nog lekker sportief op...
neem hier eens een kijkje:
http://www.12gotrading.nl
greetz,
jerico
don\'t yell at me if i am wrong, ppl make mistakes...
Toevallig ben ik ook 2m03 en ben ik vandaag voor een mtb wezen kijken. Na een meting bleek dat er niet zoveel keuze was bij de fm, de merken die freerider noemt waren daar niet aanwezig. Ik had eigenlijk verwacht dat ik met een 23" Santos ook wel uit de voeten zou kunnen maar dit bleek niet mogelijk ivm met de hoogte waarop mijn zadel moest komen.
Uiteindelijk was er een fiets die prima aansloot bij de meting dit was de 24" stevens s8. Deze heb ik ook maar gelijk besteld want ik vond het een erg mooie fiets voor weinig geld.
Er was trouwens nog een alternatief namelijk de Specialized Stumpjumper FSR 29, maar die viel gelijk af toen ik de prijs zag. Ik kom er nu ook achter dat we in de winkel in de verkeerde tabel hebben gekeken want de Stumpjumper Comp 29 zou ook een optie zijn geweest. Was ook al vreemd dat de fully wel tot 23" ging en de hardtail niet.
Maar die specialized was sowieso ook een flink stuk duurder dan de stevens en voor mijn 1e mountainbike vind ik het ook wel fijn als de prijs een beetje beperkt blijft.
Uiteindelijk was er een fiets die prima aansloot bij de meting dit was de 24" stevens s8. Deze heb ik ook maar gelijk besteld want ik vond het een erg mooie fiets voor weinig geld.
Er was trouwens nog een alternatief namelijk de Specialized Stumpjumper FSR 29, maar die viel gelijk af toen ik de prijs zag. Ik kom er nu ook achter dat we in de winkel in de verkeerde tabel hebben gekeken want de Stumpjumper Comp 29 zou ook een optie zijn geweest. Was ook al vreemd dat de fully wel tot 23" ging en de hardtail niet.
Maar die specialized was sowieso ook een flink stuk duurder dan de stevens en voor mijn 1e mountainbike vind ik het ook wel fijn als de prijs een beetje beperkt blijft.
Hier is nog iemand van 2.03m. Heb sinds 2 maanden een mtb om in de winter te kunnen blijven fietsen. Bij is de keuze gevallen op een Cube de Acid van 22inch de orginele zadelpen kan wel, maar heb ik vervangen door een van 40cm om iets meer body in de zitbuis te hebben. Afhankelijk van hoe jij op de fietswilt zitten heb je een langere of kortere bovenbuis nodig. Ik zou in iedergeval een aantal verschillende fietsen proberen.
groeten,
Arjan
groeten,
Arjan
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
mm, vandaag een telefoontje gehad van de FM dat het heel erg lang gaat duren met de stevens op zn vroegst in de lente. In principe heb ik niet echt zin om zo lang te wachten.
Nou heeft hij als alternatief een Specialized Rockhopper opzich is hier niets mis mee denk ik. De zithouding is wat sportiever alleen is de prijs wat hoger. Ik ga zaterdag maar weer eens langs om te kijken of ik een beslissing kan maken.
[update] Vandaag langs geweest en de Specialized besteld, als het goed is kan deze al komende week afgeleverd worden. Qua afmontage zijn de twee fietsen redelijk goed te vergelijken en ik betaal liever wat meer dan dat ik tot mei moet wachten.
Nou heeft hij als alternatief een Specialized Rockhopper opzich is hier niets mis mee denk ik. De zithouding is wat sportiever alleen is de prijs wat hoger. Ik ga zaterdag maar weer eens langs om te kijken of ik een beslissing kan maken.
[update] Vandaag langs geweest en de Specialized besteld, als het goed is kan deze al komende week afgeleverd worden. Qua afmontage zijn de twee fietsen redelijk goed te vergelijken en ik betaal liever wat meer dan dat ik tot mei moet wachten.