Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ex rabo fietsen

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 03 jan 2008 14:32

Bart Wellens bouwt zelf zijn crossfietsen... Van een liefhebber gesproken!
"He does the building of his own bikes," said Vinex. "We give him the frames and the gear, and he puts it all together. He has five bikes that he builds up. He wants to do this, he says 'it is my thing, I know the best.' He loves to do it, it is his passion. He went to school for mechanics, and I think that he worked at a bike shop for three or four years, so he knows a lot about them."

http://www.cyclingnews.com/tech/2007/pr ... ight_cross
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

mouse
Forum-lid

mouse 03 jan 2008 14:34

ik ken een prof die nog bij landbouwkrediet heeft gereden op een c40 en die vond de c40 heel, heel slap.
hij zweert nu bij alu of scandium frames. Hij kreeg dit jaar normaal een carbon van merckx maar heeft die afgewezen voor een scandium van merckx.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 jan 2008 14:38

Ja joh, niet iedereen is gek van carbon. Maar dat geldt voor meerdere materialen.
Ieder heeft zo z'n voorkeur en das mooi! Anders werd het wel heeeel saai/
En wat Wellens betreft: misschien moet hij het eens door een mechanieker laten doen, misschien wint hij dan nog eens een rit! ;-)

Sven is the best!!
Niets is wat het lijkt..

extreme-c
Forum-lid

extreme-c 03 jan 2008 20:33

als die prof een c40 slap vond dan snap ik niet dat de rabo's en ik ken bv boogerd erg goed het een super fiets vonden.
Dan moet die landbouwkrediet prof wel erg sterk zijn als hij dat vind ben benieuwd of hij nu door zal breken in 2008 met zo veel power in de benen?????
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

madonex
Forum-lid

madonex 03 jan 2008 20:55

Een Trek Madone Pro 6.9 vh Discovery team van afgelopen seizoen zou ik toch wel willen aanschaffen voor 2000 euro.. Weet iemand daar niet een site van?!

juri
Forum-lid

juri 03 jan 2008 20:58

heel ebay stond vol met ex discovery fietsen. Wel voor belachelijk hoge prijzen dacht ik.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2008 21:03

extreme-c schreef:als die prof een c40 slap vond dan snap ik niet dat de rabo's en ik ken bv boogerd erg goed het een super fiets vonden.
Dan moet die landbouwkrediet prof wel erg sterk zijn als hij dat vind ben benieuwd of hij nu door zal breken in 2008 met zo veel power in de benen?????

Is gewoon een vaker gehoorde klacht dat de C40's niet stijf genoeg zijn. Dat vergelijken met profs is echt niet reëel, zoveel vermogen levert Boogerd niet. Een amateur die wel goed kan sprinten levert veel vermogen (alleen niet meer na 200 km).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rebels8
Forum-lid

rebels8 03 jan 2008 22:07

Ik rij nu ongeveer 1jaar met een Ridley Damocles die normaal gezien voorzien was (het frame) voor Fred Rodriguez maar nooit gebruikt werd.Toen eind 2006 de Record Campa groepen vernieuwd werden kon ik ook zo'n groep van 2006 voor een laag prijsje kopen,daar ze die op overschot hadden bij Lotto-Davitamon.De wielen waren Campa Neutrons waar enkel de Vlaamse voorjaarskoersen mee werden gereden.Tot op heden ben ik heel tevreden over mijn aankoop.Als je iemand kent die bij een profploeg meedewerker is,heeft dat natuurlijk zijn voordelen hé.Wanneer je de geschiedenis van de fiets die je wil kopen kent,dan zou ik geen minuut twijfelen !!!
geven en blijven geven

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 03 jan 2008 22:52

rebels8 schreef:Ik rij nu ongeveer 1jaar met een Ridley Damocles die normaal gezien voorzien was (het frame) voor Fred Rodriguez maar nooit gebruikt werd.Toen eind 2006 de Record Campa groepen vernieuwd werden kon ik ook zo'n groep van 2006 voor een laag prijsje kopen,daar ze die op overschot hadden bij Lotto-Davitamon.De wielen waren Campa Neutrons waar enkel de Vlaamse voorjaarskoersen mee werden gereden.Tot op heden ben ik heel tevreden over mijn aankoop.Als je iemand kent die bij een profploeg meedewerker is,heeft dat natuurlijk zijn voordelen hé.Wanneer je de geschiedenis van de fiets die je wil kopen kent,dan zou ik geen minuut twijfelen !!!

heb je geluk gehad met zo'n fiets! bij onze ploeg ( verre van prof ploeg) verkopen ze ook hun fietsen, maar je weet nooit wat voor (barrel) fiets je krijgt... meestal zijn het wel de minst gebruikte fietsen, maar ken er ook genoeg op afgeroste fietsen...
Afbeelding

Plaats reactie