1e rit met de Zipp wielen en 50/42 bladen
Haha Zoro, ik had ook z'n trigger waardoor ik dat geschreven had... Was laatst aan het trainen, liep er een fietser met de fiets te wandelen. Het was koud en miezerde een beetje dus ik vraag in m'n beste frans of ik kan helpen. Blijkt een lekke band te hebben en z'n pomp deed het niet. Ok, mijn pompje maar even... ik pak die velg vast, begin te pompen en dat hele wiel begint te vibreren. Echt zo slap als een vaatdoek. Man man man, ik denk dat als amclassic alias superfast daarop moest gaan rijden dat na 2 * aanzetten er geen spaak meer in het wiel zat
Mijn trainingen op bikeplanner.com
de witte schreef:ik heb de hedjet 50 wielen en ben zeeeer tevreden van de wielen drummie!!!
prijs kwaliteit kan niet stuk maar heb enkel deze hoge velgen gereden voor de rest kan ik enkel van horen zeggen vergelijken.
Anders krijg ik hier op mijne kop van iedereen met alle statistieken als gevolg
hahahahaha
Ik heb de hedjet ook overwogen prijs kwaliteit kan idd niet stuk bij deze wielen
laten we de vergelijkingen maar achterwege en gewoon lekker genieten
Als ik niet zo gunstig aan de zipp had kunnen komen waren het ws de hedjet geworden.
Alleen had ik net zo als een ander forumlid gedaan de 50 voor en de 60 achter
- Eerst was 4 km/uur winst een feit
- Toen zei hij dat hij een powermeter heeft en het met cadans gemeten heeft
- Vervolgens was na (quote) "kritische heranalyse" 2,5 to 2 km/uur winst toch echt een feit
- Tot slot is het minimaal 1,5 a 2 km/uur maar (quote) "hoe het komt weet ik niet"
De foto van je fiets toont geen powermeter en nadat iemand vroeg welke je gebruikt en of je een uitdraai had van de data heb je er met geen woord meer over gesproken. Maar dan wel zeggen dat amclassic niet moet zeuren. Dan kun je "hahahahaha" schrijven en het er niet meer over willen hebben maar als een leerling van mij met zo'n verhaal komt dan noem ik dat liegen en draaien.
Wil geen olie op het vuur gooien maar ik erger mij echt dood aan Drummie's gedrag in dit topic.
- Toen zei hij dat hij een powermeter heeft en het met cadans gemeten heeft
- Vervolgens was na (quote) "kritische heranalyse" 2,5 to 2 km/uur winst toch echt een feit
- Tot slot is het minimaal 1,5 a 2 km/uur maar (quote) "hoe het komt weet ik niet"
De foto van je fiets toont geen powermeter en nadat iemand vroeg welke je gebruikt en of je een uitdraai had van de data heb je er met geen woord meer over gesproken. Maar dan wel zeggen dat amclassic niet moet zeuren. Dan kun je "hahahahaha" schrijven en het er niet meer over willen hebben maar als een leerling van mij met zo'n verhaal komt dan noem ik dat liegen en draaien.
Wil geen olie op het vuur gooien maar ik erger mij echt dood aan Drummie's gedrag in dit topic.
ik heb een ciclo hac 5 met powermeter
en die toonde aan dat ik op 2,5 a 3 km uitkwam
maar wilde het er niet meer over hebben een ieder denkt maar wat ie denkt
En ehh nu weet ik weer waarom ik blij ben niet meer op school te zitten ahhaha
en die toonde aan dat ik op 2,5 a 3 km uitkwam
maar wilde het er niet meer over hebben een ieder denkt maar wat ie denkt
En ehh nu weet ik weer waarom ik blij ben niet meer op school te zitten ahhaha
Dat kun je geen powermeter noemen want dat ding berekent power.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En alles wel eens over nagedacht dat de Hac5 helemaal geen vermogen kan meten? Hij kan alleen een benadering geven, op een steile helling klopt dat wel aardig zolang je het gewicht goed ingesteld hebt. Dan is namelijke het onbekende frontaal oppervlak nauwlijks meer van belang. Maar op het vlakke is het getalletje waarmee de Hac komt volledig zinloos.
Een Hac5 met cadans????
En daarmee bereken jij dat het 4 km/uur scheelt? En dan na een kritische heranalyse dat het 2 tot 2,5 km/uur scheelt en dan dat het minimaal 1,5 a 2 km/uur moet zijn. Waarbij de opmerking "maar hoe het komt weet ik niet" weinig vertrouwen in je Hac5 oproept.
En daarmee bereken jij dat het 4 km/uur scheelt? En dan na een kritische heranalyse dat het 2 tot 2,5 km/uur scheelt en dan dat het minimaal 1,5 a 2 km/uur moet zijn. Waarbij de opmerking "maar hoe het komt weet ik niet" weinig vertrouwen in je Hac5 oproept.
Amclassic-fan schreef:En alles wel eens over nagedacht dat de Hac5 helemaal geen vermogen kan meten? Hij kan alleen een benadering geven, op een steile helling klopt dat wel aardig zolang je het gewicht goed ingesteld hebt. Dan is namelijke het onbekende frontaal oppervlak nauwlijks meer van belang. Maar op het vlakke is het getalletje waarmee de Hac komt volledig zinloos.
maatje van mij heeft cycleops en als we naast elkaar rijden komen we vaak op zelfde waardes uit van hem net iets hoger
onze kracht is ongeveer gelijk hij net iets sterker en dat geeft de powermeter ook aan
Ik weet dat ie het berekent de hac5 maar is best aardig ik heb het een aantal keren met die maat geijkt en gekeken hoe het uit kwam
Verder weet ik wat ik bij een bepaalde wattage wel of niet exact en cadanse ik welke snelheid normaliter rij
Ik stem daar trainingen ook op af
Ik ging er verder niet meer op in maar het schoolmeestertje verwachte een antwoord die ik allang niet meer boeiend vond zelf
Ik kom uit op dat ik een aantal km's overhou !!
Beste HAvana en beste AM classic leg mij dan uit hoe dat kan ??????
Even goed lezen schoolmeester !!Een Hac5 met cadans????
Mijn hemel. Wat je allemaal niet moet verzinnen, Drummie, om je hieruit te redden. Je maakt de gekste sprongen om geen gezichtsverlies te lijden maar voor de objectieve lezer wordt het nogal doorzichtig wat je doet. Een "dikke duim" noemen ze dat.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
haha drummie, ik vraag me af of je überhaupt wel op school hebt gezeten
Als je je wielen echt supervet vindt en het gevoel hebt dat je er veel harder op gaat, gecombineerd met de andere tandwielverhouding: super.
Als je je echter begeeft in het gebied van meten/wetenschap/informatie, dan moet je oppassen. Je mag altijd zeggen wat je denkt in dit forum, maar wat je denkt is soms niet wat het is. En daar ligt de grens tussen wat je aan ervaring kan meegeven (zoals: "de wielen zijn super, ik heb het gevoel dat ik sneller ga" ), en wat je als feit aangeeft (zoals: "ik ga 4km/h sneller met deze nieuwe combinatie van wielen/tandbladen" ). Het eerste mag altijd, het laatste mag als je er kaas van gegeten hebt. Ik ben zelf geen professor in de exacte wetenschappen, maar ik weet dat multi-variate data-analyse (zo er al data zijn) een zeer lastige zaak is, door correlaties tussen de factoren. Bij fietsen is het helaas niet anders, je kan heel moeilijk één dingetje vergelijken en al de rest gelijk houden, en tegelijk beïnvloeden al die verschillende, veranderende factoren elkaar nog eens. Het is enerzijds niet netjes dat er hard op je wordt ingehakt, anderzijds geef je er echt alle aanleiding toe (en dat besef je helaas nog niet).
Ik hoop dat er in deze discussie niet al te hard de man wordt gespeeld (daarmee zeg ik niet dat het niet mag, en deze discussie heeft zeker waarde), en fietsen maar!
Als je je wielen echt supervet vindt en het gevoel hebt dat je er veel harder op gaat, gecombineerd met de andere tandwielverhouding: super.
Als je je echter begeeft in het gebied van meten/wetenschap/informatie, dan moet je oppassen. Je mag altijd zeggen wat je denkt in dit forum, maar wat je denkt is soms niet wat het is. En daar ligt de grens tussen wat je aan ervaring kan meegeven (zoals: "de wielen zijn super, ik heb het gevoel dat ik sneller ga" ), en wat je als feit aangeeft (zoals: "ik ga 4km/h sneller met deze nieuwe combinatie van wielen/tandbladen" ). Het eerste mag altijd, het laatste mag als je er kaas van gegeten hebt. Ik ben zelf geen professor in de exacte wetenschappen, maar ik weet dat multi-variate data-analyse (zo er al data zijn) een zeer lastige zaak is, door correlaties tussen de factoren. Bij fietsen is het helaas niet anders, je kan heel moeilijk één dingetje vergelijken en al de rest gelijk houden, en tegelijk beïnvloeden al die verschillende, veranderende factoren elkaar nog eens. Het is enerzijds niet netjes dat er hard op je wordt ingehakt, anderzijds geef je er echt alle aanleiding toe (en dat besef je helaas nog niet).
Ik hoop dat er in deze discussie niet al te hard de man wordt gespeeld (daarmee zeg ik niet dat het niet mag, en deze discussie heeft zeker waarde), en fietsen maar!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Het wordt steeds leuker hier
Nog even iets methodologisch: als je 2 condities wilt vergelijken met elkaar pas je altijd één variabele aan. Anders kun je verschil in variantie tussen de 2 condities niet verklaren, aangezien je immers niet weet aan welke factor(en) het heeft gelegen.
Nog even iets methodologisch: als je 2 condities wilt vergelijken met elkaar pas je altijd één variabele aan. Anders kun je verschil in variantie tussen de 2 condities niet verklaren, aangezien je immers niet weet aan welke factor(en) het heeft gelegen.