dames mountainbike
Ik zou Moniques reactie tonen, en haar vragen waarom ze een mtb wil. Ook mijn liefje ziet niets in door de modder banjeren, en dan is een racefiets echt veel prettiger lijkt me...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Pamscalpel schreef:Er is een Amerikaans onderzoek waarin staat dat als personen, 1 man en een 1 vrouw, van gelijke lengte, en deze personen op een mannen fiets gaan zitten. Het kracht verlies van de dame (door andere bouw, bekkenstand etc.) giga is en meer dan 10% bedraagt ten opzichte van als ze op een damesfiets gaat zitten! (Het artikel staond volgens mij kortgeleden inO2 bikers) Volgens bij is het dus als dame beter om een damesfiets te kopen!
Onzin, dan heeft ze gewoon op de ene fiets niet goed gezeten. Dit soort situatie treden misschien op als je iemand op een standaard model zit zonder er iets aan aan te passen. Als je iemand van 1,65 met een 62 cm stuur op pad stuurt dan is het idd heel inefficiënt, maar dan is de betreffende FM gewoon een prutser. De verschillen tussen heren en dames modellen zijn niet erg groot, de frames zijn nagenoeg gelijk qua hoeken en dergelijke. Meestal is bij damesmodellen de verhouding bovenbuis-balhoofdbuis wat kleiner omdat vrouwen langere benen hebben.
-
- Forum-lid
Waarom nu al zeggen onzin voor dat u het artikel al gelezen hebt! Dit is wel erg kort door de bocht, zeker voor een Forum Moderator! Lijkt mij in elk geval niet de manier om met een serieuze reactie om te gaan! Ik vind het prima dat u er zo over denkt! Maar het blijft uw waarheid en die hoeft niet de juiste te zijn!
Misschien toch even artikel lezen!
Misschien toch even artikel lezen!
PamScalpel
het lijkt mij dan ook handig om dat van dat artikel even een link te plaatsen.?
mijn eerste reactie zzou ook zijn dat het onzin is. dan moeten ze wel een man en vrouw genomen hebben die exakt dezelfde maten en verhoudingen hadden, en dan nog. wil dat niet zeggen dat geen enkele vrouw efficient op een herenfiets zou kunnen fietsen.
mijn eerste reactie zzou ook zijn dat het onzin is. dan moeten ze wel een man en vrouw genomen hebben die exakt dezelfde maten en verhoudingen hadden, en dan nog. wil dat niet zeggen dat geen enkele vrouw efficient op een herenfiets zou kunnen fietsen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een fiets voor een vrouw is op een aantal punten net iets anders dan voor een man: vaak smaller stuur, breder zadel en dan het iets minder "sportieve zit" omdat vrouwen meestal langere benen hebben en dus uiteindelijk net zo diep zitten.
Iedere zichzelf respecterende FM stuurt z'n klanten de winkel uit met de juiste maat stuur, dat gaat zowel op voor mannen als vrouwen. Een standaard zadel zit meestal niet echt geweldig en moet toch vervangen worden, of je het nu vervangt door een heren of een dames zadel... De geometrie moet gewoon de persoon passen, de meeste vrouwen zullen beter op een CR1 dan op een Addict passen door de lange benen.
Iedere zichzelf respecterende FM stuurt z'n klanten de winkel uit met de juiste maat stuur, dat gaat zowel op voor mannen als vrouwen. Een standaard zadel zit meestal niet echt geweldig en moet toch vervangen worden, of je het nu vervangt door een heren of een dames zadel... De geometrie moet gewoon de persoon passen, de meeste vrouwen zullen beter op een CR1 dan op een Addict passen door de lange benen.
gewoon je vriendin in de modder laten baggeren...waarom niet? dames kunnen ook bikkels zijn...en daarna lekker samen douchen met je vriendin...gezellig toch...Wil jij je vriendin in de modder laten fietsen, een racefiets is toch leuker?
don\'t yell at me if i am wrong, ppl make mistakes...
-
- Forum-lid
Het betreft een onderzoek die uitgevoerd is in opdracht van Trek! Er staat een stuk in O2 bikers van maand september!
Daarin staat waar de afwijkingen van een damesfiets in zitten, en het waarom je beter een damesfiets zou moeten kiezen! Het grote verschil zou zitten in de afwijkende zithouding doordat het vrouwenbekken een andere vorm heeft!
Ik heb geen hoe je dit artikel moet linken! Maar kijk, lees en trek je eigen conclusie!
Daarin staat waar de afwijkingen van een damesfiets in zitten, en het waarom je beter een damesfiets zou moeten kiezen! Het grote verschil zou zitten in de afwijkende zithouding doordat het vrouwenbekken een andere vorm heeft!
Ik heb geen hoe je dit artikel moet linken! Maar kijk, lees en trek je eigen conclusie!
PamScalpel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Pamscalpel schreef:Het betreft een onderzoek die uitgevoerd is in opdracht van Trek!
...En Trek vindt het natuurlijk niet verkeerd om ook damesmountainbikes te verkopen in plaats van alleen herenmodellen. Die 10% lijken mij lichtelijk overdreven. Er zál natuurlijk wel enig verlies zijn, maar bij 10% heb ik toch mijn bedenkingen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
- amclassic-fan
- Forum-lid HC