Wat titanium voor mij interessant maakt is topmateriaal met vakmanschap. Een titanium buis hoort dubbel butted te zijn en de lasrupsen perfect. Mooie frames komen uit Amerika, Tsjechie (tot voor kort), Rusland (soms) en bij enkele Duitse producenten.
Frames uit China hebben enkel als pluspunt hun redelijkere prijs. Het simpele buismateriaal en de matige lastechniek zijn niet ech een pré voor deze frames.
Ben in de litespeed fabriek geweest en dan snap je meteen waarom deze frames duurder zijn en het predikaat bijzonder en tijdloos verdienen.
Voor iemand van 1.96 zijn er voldoende frames uit carbon voorhanden een een Cervelo of Scott in 61 of xxl ziet er best goed uit. Wat ik bij een dergelijke grote maat altijd zou vermijden zijn dunne buizen en een klassiek frame maat dat is smaak.
van nicholas off scot cr1
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Eens, Bij elk materiaal heb je top materiaal en rommel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 27 nov 2006 21:10
ja
een van nicholas in maat 60 ziet er inderdaad minder goed uit dan in maat 58
(dunne buizen )
een sloping frame vindt ik juist minder mooi (euro vs chinook )
maar ziet een scott cr1 er goed uit in maat xxl
1.96 en binnenbeenlengte 92 cm
en de lasnaden zijn iets minder mooi dan bij de duurdere titanium frames
(maar prijsverschil is dan ook groot 1000€ of 3000€ voor een frame )
maar als ik naar de alu bikes kijk zit er ook veel verschil tussen de lassen
(bij mijne cannondale mtb zijn deze glad das prachtig )
mijn keuze is precies aan overhellen van de van nicholas naar de scott
( of mischien bij cannondale blijven en synapse carbon in zwart )
waarom is kiezen zoooooooooo moeilijk
een van nicholas in maat 60 ziet er inderdaad minder goed uit dan in maat 58
(dunne buizen )
een sloping frame vindt ik juist minder mooi (euro vs chinook )
maar ziet een scott cr1 er goed uit in maat xxl
1.96 en binnenbeenlengte 92 cm
en de lasnaden zijn iets minder mooi dan bij de duurdere titanium frames
(maar prijsverschil is dan ook groot 1000€ of 3000€ voor een frame )
maar als ik naar de alu bikes kijk zit er ook veel verschil tussen de lassen
(bij mijne cannondale mtb zijn deze glad das prachtig )
mijn keuze is precies aan overhellen van de van nicholas naar de scott
( of mischien bij cannondale blijven en synapse carbon in zwart )
waarom is kiezen zoooooooooo moeilijk
all we do is surf(real surfing)and ride the bike
Voor pakweg 500 euro kun je een ti frame + carbon vork uit China thuisbezorgd krijgen. Plak er voor 1500 euro onderdelen tegen aan en volgens mij heb je dan wat moois of in ieder geval iets behoorlijk functioneels. Het dunne buizen verhaal blijft staan maar vroegah waren de mensen dunner en hadden ook alle fietsen dunne buizen en niemand vond dat gek.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Ik heb nu een seizoen op een Van Nicholas Euros gereden. Ik rij geen wedstrijden, maar ik rij 3x per week 30-50km en dan nog 1x per week 60-100km en een paar tourtochten per jaar (150km). Voor dit gebruik is het een erg lekkere fiets. Comfortabel, compact en snel, maar natuurlijk geen sprintfiets. Op langere tochten blijf ik lang fris (voor mijn gevoel). Uiteraard moet je zorgen voor goede afstelling en onderdelen. Als ik de fiets achterin de auto gooi om ergens anders te fietsen hoef ik niet bang te zijn voor haarscheurtjes. Met goed onderhoud verwacht ik er toch wel een kleine tien jaar plezier van te hebben, en hij is uiterlijk tijdloos genoeg om dan niet helemaal afzichtelijk te zijn. Ik ben geen topsporter, wil dus ook niet op een al te flitsende fiets matig fietsen. Je gaat door beter materiaal niet altijd beter presteren, dus je kan ook een grens stellen aan hoe top (en hoe duur) het allemaal moet zijn. Als ik lees waar jij hem voor wilt gebruiken zou ik een Van Nicholas zeker overwegen, waarbij de Euros iets vergevender is voor je lijf dan de Chinook. Wat betreft een frame laten opsturen en zelf opbouwen: als je dat doet kan je voor 2000€ echt een topfiets bouwen, maar zonder garantie of service...
VanNicholasEuros105
Ik laat een frame uit china komen en vraag beleefd aan de FM of hij voor een passende vergoeding er de nodige onderdelen aan wil schroeven. Ik neem het risico met het frame, er kunnen in ieder geval geen lakproblemen ontstaan en ik ga er van uit dat de lassen wel zullen houden
Ik denk dus dat het risico wel te overzien is.
Ik denk dus dat het risico wel te overzien is.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"