Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 12 jun 2008 01:51

@ Jorisb, ik had inderdaad ook Speedplay en ook de grootste problemen door de modder.
Ik was zo slim om 2 paar schoenen mee te nemen (makkelijk zo'n volgwagen) met de gedachte om tussendoor ergens te wisselen om "ff" wat anders aan je voeten te hebben.
Nu kwam dit mooi uit omdat ik dan weer schone Speedplays had.

Maar Speedplay en modder is geen gelukkig huwelijk heb ik ervaren. Je komt er niet in maar zeer belangrijk, je komt er ook niet uit als je er toch eenmaal in zit. Vandaar dat ik ook op een gegeven moment op mijn rug in de berm lag op een strook (na een remactie van mijn voorganger) met mijn fiets vast aan mijn schoenen in de lucht...

Er stopte, zeer spontaan, een Franse mederijder om me uit mijn benarde positie te helpen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 12 jun 2008 14:14

Wat de pedalen betreft. Ik had er zondag voor gekozen om de spd pedalen van m'n mtb over te zettten naar de Merckx en daar had ik geen spijt van. Zelfs met die pedalen had ik af en toe moeite om weer in te klikken maar het bleef op zich wel te doen. Met Speedplay ben ik over het algemeen erg tevreden maar voor modderige omstandigheden zijn ze gewoon niet geschikt.

Net als jullie krijg ik ook nog steeds reacties. En zelf denk ik er ook nog veel aan terug. Nog effe de foto's bekijken of even terugdenken aan sommige momenten voor, tijdens en na de rit. Er is echt geen klassieker die zoveel indruk op me heeft gemaakt.

Maar begrijp ik nu goed dat onze begeleiders ook ambities beginnen te krijgen om op de fiets te stappen? Straks zijn de rollen omgedraaid!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 jun 2008 23:41

[quote="GastheerG"]Ik had tegen iedereen gezegd in het begin vooral rustig aan te doen.
Deze snap van de gps logger die ik bij me had is 5 km na de start!!!!!

Afbeelding

Leuk om mee te spelen en tikkie trots als ik wat snelheden zie die ik op de laatste stroken wist te halen. Carrefour laatste rechte stuk net geen 40. Cruson (we waren al aan het uitrijden) dik 34.

Wallers had ik wat angst dat als ik daar al zou knallen ik later in de problemen zou komen. Doornsee 28 maar je kan ook goed zien dat het met de versnelling fout (te veel klei!) gaat en ik even inkak.

[/quote]

Hoi GastheerG,

Mooi spul he die GPS loggers?

Ik er 'toevallig' twee weken geleden eentje aangeschaft, een

Qstartz 1200

Machtig mooi spul en gevoelig wat betreft het oppikken van satelieten. Meermaals in de trein (borstzakje spijkerjack), Metro en pendelbus van en naar mijn werk meegneomen om te testen.
Zelden het signaal verloren. Zelfs op stations en in de trein (Duivendrecht, RAI, Weesp) kwam het signaal goed door en kon ik later alles terugzien via Google Earth.

GastheerG, kun je me eventueel een .kml bestand sturen van P-R zodat ik die in Google Earth kan laden?

Bvd. Ik PM je mijn email adres wel.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 jun 2008 00:11

Deelnemers 2010
1 GastheerG
2 Andromeda
3 Bottechia
4 Roger
5 JorisB
6 ZorroI
7 Mao
8 Corniel (Als brommer tot de kasseien)

Voor geen goud - echt niet - ga ik de kasseien over met mn 67 kg nooit verdwenen/verschenen pubervet. Maar ik wil het wel graag meemaken. Ik bied dus aan een aantal liefhebbers af te zetten bij de eerste strook. Daarna zal ik in de volgoto plaatsnemen om de nodige hand- en spandiensten te verlenen.

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 13 jun 2008 00:25

Deelnemers 2010
1 GastheerG
2 Andromeda
3 Bottechia
4 Roger
5 JorisB
6 ZorroI
7 Mao
8 Kool486
9 Corniel (Als brommer tot de kasseien)

kunnen brommers mij ook uit de lijst schrappen?? niet dus!!
Funny the way it is

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 13 jun 2008 01:11

Leuk speelgoed, zo'n GPS apparaat. Die zet ik ook maar eens op m'n verlanglijstje.

Voor wat betreft Parijs-Roubaix. Van Gerard heb ik begrepen dat er volgend jaar wel een andere versie is. Niet met de racefiets maar op de mountainbike! Details zijn mij niet bekend maar het principe is volgens mij dat je een behoorlijk aantal van de stroken fiets en de verbinding tussen de stroken niet over het asfalt doet maar door de weilanden. De totale afstand is natuurlijk kleiner dan de 255km versie.

Wellicht interessant als 'tussendoel' en om al een keer kennis te maken met de stroken en de omgeving?

meindert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 mar 2008 18:42

meindert 13 jun 2008 01:25

De drie uit Zuid-Laren, zaten voorin de pendelbus uit Roubaix. Onderweg zijn we jullie nog tegen gekomen. Ook heelhuids het avontuur overleefd.

wijnandvanderschee
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 nov 2007 00:08

wijnandvanderschee 14 jun 2008 19:31

@ meindert

De drie Dobberieders uit Zuidlaren (zonder streepje) zijn tussen 16:00 uur en 16:10 uur gefinisht.

Op de eerste kasseienstrook ben jij vlak voor mij gevallen en moest ik van de fiets.

Wij hebben de dag verder goed verteerd en geen pech gehad, zelfs geen lekke band.

Het blijkt dat de fietser uit eerdere topics, die met de ambulance is afgevoerd, een broer is van een van onze leden. Hij woont in Woerden, maar ligt nog steeds in Frankrijk in het ziekenhuis en wordt kunstmatig in coma gehouden. Situatie is nog onduidelijk.

Groeten uit het dorp van Berend Botje.

markymark
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2005 20:42

markymark 15 jun 2008 22:42

Mijn relaas van Roubaix vind je hier:

http://dormans.hyves.nl/blog/13196419/Hemelse_Hel/3tGI

Plaats reactie