Alles over vakanties op én met de fiets

Amstelgoldrace 2008 (toerversie)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mar 2008 16:01

De reguliere prijs is al belachelijk, dus logisch dat die nog eens naar boven gaat als je via MP wil kopen...

finch
Forum-lid

finch 11 mar 2008 17:54

[quote="havana"]De reguliere prijs is al belachelijk, dus logisch dat die nog eens naar boven gaat als je via MP wil kopen...[/quote]

idd is de reguliere prijs aand e hoge kant maar is wel een erg mooi evenement
en goed geregeld, leuk weekendje van maken ( moet ook wel door de tijden)
maar toch mooi om bij de profs te zien hoe het ook kan:P.

maar weet jij een ander weg om aan kaartjes te komen, anders als dit forum of mp??

ik niet

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 mar 2008 10:36

en goed geregeld
Dit is echt de grap van de eeuw! :D

intersantos
Forum-lid

intersantos 12 mar 2008 10:45

havana schreef:
en goed geregeld
Dit is echt de grap van de eeuw! :D

Je weet waar je aan begint als je hier aan deelneemt. Erg druk, chaotisch en je fietst tussen kinderen, families en bejaarden op Litespeeds t/m bakfietsen. Een keer om mee te maken voor de ervaring en daarna nooit meer.
Van de andere kant, ik fiets dit jaar LM, en dat schijnt niet veel beter te zijn...

metor
Forum-lid

metor 12 mar 2008 10:57

[quote="intersantos"]
Je weet waar je aan begint als je hier aan deelneemt. Erg druk, chaotisch en je fietst tussen kinderen, families en bejaarden op Litespeeds t/m bakfietsen. Een keer om mee te maken voor de ervaring en daarna nooit meer.
Van de andere kant, ik fiets dit jaar LM, en dat schijnt niet veel beter te zijn...
[/quote]

Aan de LM staan zeker wel beter getrainde fietser dan bij de AGR. Maar er zijn er daar ook nog genoeg die de alpen onderschatten.

Maar AGR is meer een familie feest dan een serieuze fietstocht. En toch vind ik het leuk en is het een goede duurtraining in limboland. Dus ook dit jaar weer aan de start.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 mar 2008 11:07

Het is een prachtige tocht, laat daar geen misverstand over bestaan. Ik ben van plan een Garmin te kopen, de route in te laden en op een mooie dag in het weekend met de paar maatjes de 150 km te rijden.

mac94
Forum-lid

mac94 12 mar 2008 11:29

[quote="metor"][quote="intersantos"]
[/quote]

Aan de LM staan zeker wel beter getrainde fietser dan bij de AGR. Maar er zijn er daar ook nog genoeg die de alpen onderschatten.

Maar AGR is meer een familie feest dan een serieuze fietstocht. En toch vind ik het leuk en is het een goede duurtraining in limboland. Dus ook dit jaar weer aan de start.

[/quote]

De AGR is niet te vergelijken met LM. Bij de AGR stappen sommige mensen op voorhand al af bij elke heuvel die ze tegenkomen om lopend naar boven te gaan. Dat gaat niet lukken bij LM. Ik ga op vrijdag naar het zuiden om een flink stuk te fietsen, zaterdag dan AGR zodat het een aardige training wordt. We verblijven in de Thermae2000 zodat de vrouwen een dagje kunnen relaxen terwijl mijn vrienden en ik aan het fietsen zijn. De term familiefeest is dus goed getroffen en ik zie het als een duurtraining en absoluut niet als een cyclosportieve tocht.
Se non e vero, e ben trovato.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 12 mar 2008 11:32

Jongens. Ik begrijp het niet. Wanneer je zo fanatiek bent als Havanna en Intersantos dan zorg je gewoon dat je ´s morgens als één van de eersten weg bent. Wanneer je dan doorrijdt ben je voor 12 uur binnen, je drinkt een bronwater, gooit de fiets in de auto en dan ben je om 2 uur weer thuis.
En wanneer je zin hebt in een gezellige familietocht? Dan start je om 9 uur voor de 100km, stopt af en toe tussendoor om een pilsje te drinken en je zorgt dat je voor sluitingstijd binnen bent. Daarna kun je nog lekker genieten van een paar pilsjes een wat broodjes worst of zo.

Ik ben vorig jaar om 7 uur vertrokken, en soms zag ik niemand voor of achter me. En ik kon op de Cauberg gewoon naar boven fietsen.

En die 50 euro om mee te kunnen doen? Het is maar wat de gek er voor geeft.

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 12 mar 2008 11:41

Ondanks dat Havana altijd graag voor een dubbeltje op de eeste rij zit, heeft 'ie wel gedeeltelijk gelijk. Als in; deze tocht is eigenlijk niet voor hem gemaakt. Hij wil gewoon rijden, en dan is die 25 euro teveel voor wat 'ie krijgt / behoefte aan heeft. Zolang het de organisatie lukt om de inschrijving vol te krijgen en van iedere deelnemer 25 euro weet te ontvangen, gaan ze daar echt niets aan doen. De AGR is nou eenmaal het populairste fietsevenement van Nederland en inderdaad doen daar ook de feesfietsers aan mee. Dat is allemaal prima, want dat weet je vooraf. Maar het is wel eens tijd om te kappen met al dat constante gezeik, dat hebben we nu al vaak genoeg langs zien komen.

finch
Forum-lid

finch 18 mar 2008 22:26

ik heb ineens een kaartje voor de amstel over

helaas niet een afstand waard de echt fietser warm voor loopt maar toch

het gaat om de 60 km

je kan dan natuurlijk altijd nog gewoon door fiesten

stuur maar een pm als je intresse hebt

gr vincent

koppi
Forum-lid

koppi 05 apr 2008 19:07

Zo, gisteren mijn spullen binnengekregen. Mooi nummer, nr. 19.

Hopelijk is het een stuk beter weer dan vandaag. Ik heb weinig zin om in de regen te fietsen (mocht het regenen dan doe ik het wel, maar toch...)

Plaats reactie