Amstelgoldrace 2008 (toerversie)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Alles werkte bij mij in een keer, vandaag pas voor het eerst gekeken. Finishfoto heb ik niet gevonden.
Wat ik echt een enorme verbetering vond dit jaar was het finishdorp. Erg gezellig ook weer, alleen jammer dat het regende toen we aankwamen.
Petje af voor de organisatie, niks dan lof, met name voor alle vrijwilligers die onderweg een veilige doortocht verzorgden. Volgens mij waren er ook veel meer gemotoriseerde verkeersgeleiders dan vorig jaar.
Op het eind kwamn we op parkeerterrein Emma nog vast te zitten in de limburgse grond, maar de gemeente Valkenburg stond er met een jeep en hopsa, zo de weg op. Ondertussen was er ook al een tractor geregeld, dus ook daarbij goed ingespeeld op de situatie.
Ondanks alle lof, toch nog een verbetertip; Ik begrijp best dat de sponsor zijn naam onder aandacht wil brengen, maar ik persoonlijk zou liever een "echt" aandenken hebben.
Wanneer dit niet mogelijk is, is een alternatief voor een aandenken wat mij betreft een euro per deelnemer aan een goed doel schenken(Kika of zoiets).
Volgens mij kennen allle deelnemers de naam van de sponsor al.
Om deze te helpen:
AMSTEL BIER IS LEKKER.
Wat ik echt een enorme verbetering vond dit jaar was het finishdorp. Erg gezellig ook weer, alleen jammer dat het regende toen we aankwamen.
Petje af voor de organisatie, niks dan lof, met name voor alle vrijwilligers die onderweg een veilige doortocht verzorgden. Volgens mij waren er ook veel meer gemotoriseerde verkeersgeleiders dan vorig jaar.
Op het eind kwamn we op parkeerterrein Emma nog vast te zitten in de limburgse grond, maar de gemeente Valkenburg stond er met een jeep en hopsa, zo de weg op. Ondertussen was er ook al een tractor geregeld, dus ook daarbij goed ingespeeld op de situatie.
Ondanks alle lof, toch nog een verbetertip; Ik begrijp best dat de sponsor zijn naam onder aandacht wil brengen, maar ik persoonlijk zou liever een "echt" aandenken hebben.
Wanneer dit niet mogelijk is, is een alternatief voor een aandenken wat mij betreft een euro per deelnemer aan een goed doel schenken(Kika of zoiets).
Volgens mij kennen allle deelnemers de naam van de sponsor al.
Om deze te helpen:
AMSTEL BIER IS LEKKER.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Als de filmpjes niet werken: heb een mailtje gestuurd met naam, startnummer en inlogcode (info@amstelgoldrace.nl) en binnen 1 dag antwoord en de filmpjes doen 't.
Vandaag terug gekomen uit het Limburgse,afgelopen zaterdag zou ik de 150 km fietsen maar het zijn er 210km !!!! geworden.
Door een blunder van mij ben ik op de 125 route terecht gekomen,moest vanaf de 1e verz post terug naar VB,en dan opnieuw beginnen met de 150.
Jullie mogen gerust weten de de sjeu was eraf met al die beklimmingen nog voor de kiezen,de Camerig Eyserbosweg Kruisberg kolere wat een ploerten !!! maar wel op het kleinste verzet, de Keutenberg stierf ik in schoonheid heb ff 50a75mtr gelopen en toen weer op het stalen ros.Ik was blij dat ik na 10 uren over de meet kwam op de Cauberg(deze moest ik 2x nemen om op het park te komen de pliesie agent was onverbiddelijk ) Bedankt toch een fijne dag gehad hulde aan de vele vrijwilligers vooral s'middag's met al die regen,vandaag nog ff genoten van de bewegende plaatjes leuk hoor
Door een blunder van mij ben ik op de 125 route terecht gekomen,moest vanaf de 1e verz post terug naar VB,en dan opnieuw beginnen met de 150.
Jullie mogen gerust weten de de sjeu was eraf met al die beklimmingen nog voor de kiezen,de Camerig Eyserbosweg Kruisberg kolere wat een ploerten !!! maar wel op het kleinste verzet, de Keutenberg stierf ik in schoonheid heb ff 50a75mtr gelopen en toen weer op het stalen ros.Ik was blij dat ik na 10 uren over de meet kwam op de Cauberg(deze moest ik 2x nemen om op het park te komen de pliesie agent was onverbiddelijk ) Bedankt toch een fijne dag gehad hulde aan de vele vrijwilligers vooral s'middag's met al die regen,vandaag nog ff genoten van de bewegende plaatjes leuk hoor
Zaterdag de 250 gedaan, goed bevallen. Alleen ellende bij de Keutenberg; ik kwam aanrijden, zag een rij fietsers van minstens een paar honderd man en hoorde 2 verkeersregelaars tegen elkaar zeggen dat ze nu eerst 3 minuten lang alleen auto's gingen doorlaten, daarna pas weer fietsers. En met die enorme groep zou dat 100% zeker omhooglopen worden.
Daar had ik niet zo'n zin in en ben omgedraaid, heb de Keutenberg langs de zijkant (Doodeman) heerlijk in mijn eentje beklommen en bovenaan weer aangesloten (geen verschil in afstand en hoogtemeters, alleen een 'laffe' 14% ipv 20% max). Nou ja, prima oplossing dacht ik zo!
Verder was alles prima georganiseerd. Ook goed dat ze nu niet direct na de streep de stuurbordjes eraf gingen knippen etc. waardoor er op de Cauberg gewoon gefietst kon worden, zoals het hoort..
Daar had ik niet zo'n zin in en ben omgedraaid, heb de Keutenberg langs de zijkant (Doodeman) heerlijk in mijn eentje beklommen en bovenaan weer aangesloten (geen verschil in afstand en hoogtemeters, alleen een 'laffe' 14% ipv 20% max). Nou ja, prima oplossing dacht ik zo!
Verder was alles prima georganiseerd. Ook goed dat ze nu niet direct na de streep de stuurbordjes eraf gingen knippen etc. waardoor er op de Cauberg gewoon gefietst kon worden, zoals het hoort..
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Zou je mij kunnen uitleggen hoe je bij de dode man uitkomt? Ik heb er namelijk ook even over gedacht vanwege die rij maar ik zou niet weten waar ik heen moest rijden. Daarom toch maar gewacht en gezorgd voor wat ruimte zodat ik lekker omhoog kon rijden. Maar ik zou toch wel eens willen weten hoe je bij de dode man komt.
Je volgt gewoon de weg naar Wijlre, en slaat zodra je bij het dorp aankomt rechtsaf het kleine fietspaadje op (niet te zien op de kaart). Dan kom je er vanzelf: http://www.bikely.com/maps/bike-path/128063
Ook kun je iets verder doorrijden en over de weg (wel te zien op de kaart) naar de voet rijden: http://www.bikely.com/maps/bike-path/128060
Als je de sattelietfunctie gebruikt, kun je het goed zien. Verder kom je dan gewoon op die kruising bovenaan 'De Keut' uit...
Ook kun je iets verder doorrijden en over de weg (wel te zien op de kaart) naar de voet rijden: http://www.bikely.com/maps/bike-path/128060
Als je de sattelietfunctie gebruikt, kun je het goed zien. Verder kom je dan gewoon op die kruising bovenaan 'De Keut' uit...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Bedankt. Ik zal er eens een keer omhoog rijden. Ik wist altijd wel dat het daar ergens in de buurt moest zijn maar niet waar precies.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Haha, dan moeten we weer naar een ander alternatief op zoek. Dat zal er ook nog wel zijn maar waar? Ik ben al niet zo'n held voor wat betreft mijn richtingsgevoel en met dat draaien en keren in Limburg wordt het er ook niet beter op.
Ik ben overigens nog wel benieuwd wat er nou aan de hand was op de keutenberg. Was het nou puur door de drukte of is er iets gebeurd waardoor het vast liep? Andere jaren is het daar wel druk geweest maar voor zover ik weet is het er nooit zo volgelopen. De beslissing om renners vervolgens in groepen door te laten vind ik overigens wel goed. Zo had je toch een kans om naar boven te rijden.
Ik ben overigens nog wel benieuwd wat er nou aan de hand was op de keutenberg. Was het nou puur door de drukte of is er iets gebeurd waardoor het vast liep? Andere jaren is het daar wel druk geweest maar voor zover ik weet is het er nooit zo volgelopen. De beslissing om renners vervolgens in groepen door te laten vind ik overigens wel goed. Zo had je toch een kans om naar boven te rijden.
Ja, alleen was het jammer dat die matten erg glad geworden waren door de regen. Mijn achterwiel slipte door bij de eerste mat, waardoor je ineens stil staat en blij moet zijn dat je niet valt. Het kost dan behoorlijk wat kracht om weer op gang te komen...
Misschien kunnen we de helft over de dode man laten rijden (alles = 150 km)?
Misschien kunnen we de helft over de dode man laten rijden (alles = 150 km)?
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Misschien is het een idee voor de organisatie om bijv. de 60, 100 en 125 via de doode man te laten rijden, en dan de 150 en 250 via de keutenberg te laten rijden. Wordt alles wat beter verdeeld.