Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Welke computer?

wwessels
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2007 12:11

wwessels 19 nov 2007 15:47

Tsja, als je je pedalen stilhoudt, dan klopt er natuurlijk geen r**t van je cadansmeting als die uit je snelheid en verzet wordt berekend en dat is logisch ... Als je achteruit trapt ook niet. Ik zie dat niet als fout, maar als een gevolg van de gekozen oplossing.

In andere threads heb ik ontdekt dat ik misschien gpsjes moet meenemen in mijn overwegingen ... Die Garmin 305 kan een hoop, maar daar betaal je dan ook weer een slok meer voor :-(
Wat ik super gaaf vind hieraan is dat je een 'wedstrijd' kunt rijden tegen een eerder opgenomen trip! Je kan dan bv precies zien dat je 25 meter achter jezelf aan rijdt in vergelijking met toen je je snelste tijd zette op die route!
The race is long and, in the end, it\'s only with yourself.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 nov 2007 15:48

lancev7 schreef:dat de FD de RPM een onnauwkeurig resusltaat oplevert is mijn inziens best logisch. Neem het uiterste als je je benen stil houdt geeft de FD toch een RPM aantal weer. Hier zit precies het 'euvel' van de FD. Het is zeer veel voorkomend dat je met je benen niet 100% van de pedaalbeweging 100% druk zet.


Dat FD niet klopt als je niet trapt/beetje freewheeled is logisch natuurlijk. Maar in die gevallen is je cadans ook niet interessant lijkt me. Maar op momenten dat je met constante snelheid aan het fietsen bent, of aan het versnellen bent, ben je per definitie gekoppeld aan het achterwiel. En dan zou de cadans dus gewoon moeten kloppen. Wat zegt Tour er precies over dan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 nov 2007 15:59

Dat is idd wat we allemaal bedoelen: de Flightdeck berekent op basis van snelheid en verzet. Het getalletje dat daar uitrolt is jouw fictieve rpm, en die is alleen gelijk aan het werkelijke aantal omwentelingen als je volledig meetrapt.

En dat lijkt me reuze handig in een afdaling. Als de FD dan bijvoorbeeld 200rpm aangeeft, weet je meteen dat bijtrappen geen zin heeft, en kan je ‘stil’ genieten van de omgeving. (;-)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 nov 2007 13:27

53x11 schreef: Dat FD niet klopt als je niet trapt/beetje freewheeled is logisch natuurlijk. Maar in die gevallen is je cadans ook niet interessant lijkt me. Maar op momenten dat je met constante snelheid aan het fietsen bent, of aan het versnellen bent, ben je per definitie gekoppeld aan het achterwiel. En dan zou de cadans dus gewoon moeten kloppen. Wat zegt Tour er precies over dan?
Vermoedelijk zit Havana nog altijd op zolder z'n oude Tour-magazines –- waarschijnlijk tervergeefs –- door te worstelen. (;-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27879
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2007 13:29

Haha, nee hoor. Ik heb het artikel ooit gelezen bij de FM, ik ben zelf geen abonnee van Tour dus ik kan het niet terugzoeken.

Plaats reactie